Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Så är det inte inom kriminalvården i alla fall utan där har de rätt att gripa personen trots att den inte gör sig skyldig till ett brott.
Personal inom kriminalvården har väl en bättre utbildning än inom rättspsyk där i princip vem som helst får anställning som vikarier. Minimikravet är för fast anställning (i Växjö) är undersköterskeutbildning

Lönen är därefter så du förstår varför yrket inte är särskilt intressant för män.
Du kanske kan se alla dessa småtjejer som ska passa på patienter på 1.80. Hur skulle de kunna gripa, även om de är två, en sådan man som nu är ute på fri fot?
Det de gjort fel här är att man ALDRIG får släppa en patient med blicken. Man får följa efter dom och på så sätt ange position för polisen.