2013-08-09, 23:51
Medlem
Vilka utbildningar rekommenderas? Dessa kallas ju låtsasutbildningar, men vilka får man bra jobb av i slutändan med en skaplig lön? Vet att elektriker funkar bra. Finns det några andra tekniska eller ekonomiska inriktningar som rekommenderas?
Senast redigerad av RomeoochJulia 2013-08-10 kl. 00:02.
Citera
2013-08-10, 00:08
Medlem
Använd sökfunktionen, är nästan 100% säker på att jag såg en sån här tråd bara för en vecka sedan.
Citera
2013-08-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomeoochJulia
Vilka utbildningar rekommenderas? Dessa kallas ju låtsasutbildningar, men vilka får man bra jobb av i slutändan med en skaplig lön? Vet att elektriker funkar bra. Finns det några andra tekniska eller ekonomiska inriktningar som rekommenderas?

Vvs och elektriker funkar, vad jag vet. Resten är skit.
Citera
2013-08-10, 18:39
Medlem
skalman1973s avatar
Reningsverkstekniker är vad du letar efter :-)
Citera
2013-08-10, 18:54
Medlem
eXtremos avatar
Läkare och jurist är två bra utbildningar som leder till yrkesexamen.

Citera
2013-08-10, 19:57
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffaCalling
Vill du bli elektriker så kan du bara glömma det om du inte känner en redan.

Dummaste jag hört. Jag känner många som börjat jobba som elektriker utan att ha haft några som helst kontakter inom yrket sen innan. Många av dom är invandrare kan jag säga direkt då du förmodligen kommer komma med "det är synd om oss invandrare kortet" som vanligt i dina diskussioner.
Citera
2013-08-10, 19:58
Avslutad
Som eXtremo sa så är det nog inte jättemånga läkare som går utan jobb efter examen, jurister är nog en annan femma.
Citera
2013-08-10, 20:16
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badholm
Som eXtremo sa så är det nog inte jättemånga läkare som går utan jobb efter examen, jurister är nog en annan femma.
Jurister får också jobb, dock inte i samma utsträckning som läkare om vi nu endast räknar klassiska juristyrken såsom domare, advokat och åklagare. Många jurister sugs upp av försäkringsbolag, revisionsbyråer, myndigheter, företag, NGO:s osv. Arbetslösheten är låg om man inte nödvändigtvis måste arbeta på MSA, men självklart inte lika låg som hos läkare, då ingen riktig brist förelägger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in