Citat:
Behöver du en peer-reviewad artikel för att kunna reflektera över detta.
Om det fanns en peer-reviewad artikel som sa detta skulle ju detta falsifiera hela teorin.
Visa mig gärna en peer-reviewad artikel som menar sig kunna förklara hur detta skulle ha gått till i detalj med ett tydligt exempel.
Alltså inte bara typ vi har räknat ut att det kan ske en massa mutationer på en miljon år och sedan har vi räknat ut att det har gått 4 miljarder år.
Slutsats:
Eftersom det kan ske så många mutationer på miljoner år och eftersom det gått 4 miljarder år så är det givetvis bevisat att evolutionsteorin är sann.
Denna förklaring är förresten Wooten mycket fäst vid.
stebe2
Om det fanns en peer-reviewad artikel som sa detta skulle ju detta falsifiera hela teorin.
Visa mig gärna en peer-reviewad artikel som menar sig kunna förklara hur detta skulle ha gått till i detalj med ett tydligt exempel.
Alltså inte bara typ vi har räknat ut att det kan ske en massa mutationer på en miljon år och sedan har vi räknat ut att det har gått 4 miljarder år.
Slutsats:
Eftersom det kan ske så många mutationer på miljoner år och eftersom det gått 4 miljarder år så är det givetvis bevisat att evolutionsteorin är sann.
Denna förklaring är förresten Wooten mycket fäst vid.
stebe2
Nej Stebe2, sluta hela tiden att dra in evolutionsteorin. Lämna det nu, nu vill endast ha svar genom ID-svar med peer-reivew. Jag vill inte höra ett dugg om vad evolutionsteorin inte säger och säger, utan vill ha svar. Hur kan du använda och förutsäga med ID dessa saker, om det nu är så uppenbart måste det ju finnas hur många peer-review artiklar som helst.
Om man ska använda ditt tänkande så kan man bevisa eller hävda vad som helst. "Jag anser att en ointelligent designer som är en groda" har skapat världen eftersom det finns så många fel i kroppen på alla djur mm...
Nej du gör egna slutsatser utan några som helt bevis, du förutser att det är på ett visst sätt.
Och när du ändå är i rätt tråd, svara på detta nu:
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Lägg ned Mr. Hovind, det har ju redan förklarats hans oseriösa, pseudo-vetenskapliga metoder och skrattretande retorik. Ingen seriös vetenskapsman tar den pajasen på allvar längre [förutom ID-angängare med skygglapparna kvar på ögonen].
Jag ställde tidigare i en annan tråd en fråga till en av de andra ID-clownerna här inne [IP], nämligen den om apmänniskornas olika kranier.
Han kunde inte svara på detta, började istället bortförklara faktumet genom att svamla om olika "varelser" däremellan.
Eftersom ID-anhängare är övertygade om skapelse/design så måste ni bestämma er för om ett visst skelett är en männsika eller en apa. En mellanform får alltså inte finnas. Nu uppstår oerhöra problem för er stackare, för när ni ska bestäma detta råder det vitt skilda åsikter.
En skalle för en ID-anhängare är en apa men en människa för en annan. Alltså underhållning på högsta nivå! Hahahahhaa
Tabellen är en god illustration av skillnaden mellan tro och vetenskap, och hur fel det blir när man blandar ihop begreppen.
Jag utmanar dig här och nu:
Kan du tala om för mig vilka skallar som är apa och vilka som är människa?
http://www.talkorigins.org/faqs/homs/compare.html
Tips: Se om du kan lista ut det med hjälp av tabellen i mitten.
Dina kreationistvänner har ju som nämnts ovan blandat samman allting, kanske du som besitter sådan oerhörd kunskap och Sanning kan hjälpa dem?
Jag ställde tidigare i en annan tråd en fråga till en av de andra ID-clownerna här inne [IP], nämligen den om apmänniskornas olika kranier.
Han kunde inte svara på detta, började istället bortförklara faktumet genom att svamla om olika "varelser" däremellan.
Eftersom ID-anhängare är övertygade om skapelse/design så måste ni bestämma er för om ett visst skelett är en männsika eller en apa. En mellanform får alltså inte finnas. Nu uppstår oerhöra problem för er stackare, för när ni ska bestäma detta råder det vitt skilda åsikter.
En skalle för en ID-anhängare är en apa men en människa för en annan. Alltså underhållning på högsta nivå! Hahahahhaa
Tabellen är en god illustration av skillnaden mellan tro och vetenskap, och hur fel det blir när man blandar ihop begreppen.
Jag utmanar dig här och nu:
Kan du tala om för mig vilka skallar som är apa och vilka som är människa?
http://www.talkorigins.org/faqs/homs/compare.html
Tips: Se om du kan lista ut det med hjälp av tabellen i mitten.
Dina kreationistvänner har ju som nämnts ovan blandat samman allting, kanske du som besitter sådan oerhörd kunskap och Sanning kan hjälpa dem?