2013-08-09, 21:14
Medlem
Kan man inte förutom vakter, också ha en fotboja på personen vid permission, så att man snabbt kan pejla in honom. Eller kanske ännu bättre, ett chip i örat.
Citera
2013-08-09, 21:20
Medlem
Karsudden kunde väl inte ha valt en mer olämplig dag, om man nu tvunget skulle ut på stan med en så farlig person. Just nu pågår Katrineholms-Veckan, och idag har det varit Knallemarknad. Alltså väldigt mycket folk i rörelse på stan.
Citera
2013-08-09, 21:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Where=Karsuddens+sjukhus

När jag jobbade på avdelning 63 (2000) på Växjö rättspyk fanns det en dömd pedofil där som hette B*nn*(ey). Han bör vara runt 55 nu.

Denna människa stämmer in på tjock kropp, "rektangulärt" ansikte och runt 1.80. Minns inte några speciella tatueringar. Jag letade dock heller inte efter några, och har aldrig varit intresserad av vad folk har för saker på kroppen.
Citera
2013-08-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
När jag jobbade på avdelning 63 (2000) på Växjö rättspyk fanns det en dömd pedofil där som hette B*nn*(ey). Han bör vara runt 55 nu.

Denna människa stämmer in på tjock kropp, "rektangulärt" ansikte och runt 1.80. Minns inte några speciella tatueringar. Jag letade dock heller inte efter några, och har aldrig varit intresserad av vad folk har för saker på kroppen.

Men han finns ju inte med på ratsitlistan. Är han i så fall folkbokförd nån annanstans?
Citera
2013-08-09, 22:04
Medlem
gupp1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fil0sofia
Fan, hörde om det här i morse och lyckades missa var i Sverige det handlade om. Man blir ju nästan rädd när de bara säger "en livsfarlig man har rymt från ett sjukhus". Jag fick ihop en hel skräckfilm i huvudet på ett par sekunder..
Om han ändå sitter inne (och det lär han ju fortsätta göra ett tag om de får tag på honom) är det väl bara att slänga ut bilder? Han är ju dömd och efterlyst, hallå? Hur ska man veta vilken pundare man ska ringa snuten på nu? :-(
Det är liksom det som är hela poängen med aftonbladets journalistik. Att skrämma upp och indoktrinera folk.

Tråkigt att det finns så många människor här i Sverige lika efterblivna som du som självmant väljer att förpesta sitt vaga intellekt med sånt här skräp och sedan har rösträtt. Fyfan.
Senast redigerad av gupp1234 2013-08-09 kl. 22:07.
Citera
2013-08-09, 22:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Men han finns ju inte med på ratsitlistan. Är han i så fall folkbokförd nån annanstans?

Då får du ta en till titt. Andra uppifrån:

http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Where=Karsuddens+sjukhus
Citera
2013-08-09, 22:24
Medlem
Man kan knappast beskylla vårdaren för det inträffade. Jag slår vad om att den förrymde är både farlig och har beslut om dubbel bemanning. Tyvärr tummas det på reglerna dagligen då cheferna på dessa enheter har ett budgetansvar. Jobbar själv inom rättspsykiatrin och det händer varje dag att vi tvingas utföra saker på egen hand med patienter som har beslut om dubbel bemanning just därför att det inte finns tillräckligt med resurser. Senast imorse fick jag ensam kasta mig emellan två, varav båda har beslut om dubbel bemanning, som rök ihop under frukosten därför att mina två kollegor var inne hos en tredje, även han med samma beslut, och gav honom medicin.

Det är knappast sista gången någon sticker eller skadas för att det inte finns tillräckligt med personal runt omkring
Citera
2013-08-09, 22:36
Medlem
Suck. Varför kan de inte förse psykpatienterna som är på shoppingtur med någon form av radiosändare, typ sån som man sätter på barn/senila åldringar/vargar osv.

Givetvis med lite bättre surrning så att man inte enkel ka få bort den utan lite tyngre verktyg.
Citera
2013-08-09, 22:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cari0ca
Man kan knappast beskylla vårdaren för det inträffade. Jag slår vad om att den förrymde är både farlig och har beslut om dubbel bemanning. Tyvärr tummas det på reglerna dagligen då cheferna på dessa enheter har ett budgetansvar. Jobbar själv inom rättspsykiatrin och det händer varje dag att vi tvingas utföra saker på egen hand med patienter som har beslut om dubbel bemanning just därför att det inte finns tillräckligt med resurser. Senast imorse fick jag ensam kasta mig emellan två, varav båda har beslut om dubbel bemanning, som rök ihop under frukosten därför att mina två kollegor var inne hos en tredje, även han med samma beslut, och gav honom medicin.

Det är knappast sista gången någon sticker eller skadas för att det inte finns tillräckligt med personal runt omkring

Framför allt så ökar ju riskerna att något ska ske under sommarsäsong.
Citera
2013-08-09, 23:00
Medlem
Vem är det som har rymt? Be**y eller Hen*y?
Citera
2013-08-09, 23:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammeli
Vem är det som har rymt? Be**y eller Hen*y?

Ingen som vet. Endast spekulationer. Men Hen*y rimmar illa, utifrån de uppgifter i media idag och som inte går ihop med dennes förflutna. Be**y spekuleras det om utifrån att denne är folkbokförd på Karsuddens Sjukhus.
Citera
2013-08-09, 23:08
Medlem
Netherworlds avatar
Aftonbladet uppdaterar:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17269692.ab

Citat:
Hanna Barkne, 19, är van vid att patienter från Karsuddens sjukhus besöker Coop Konsum i köpcentret Kvarnen. Varje vecka kommer patienter på permission tillsammans med sina vårdare för att handla mat, tobak och läsk. Alltid utan problem.

Inte heller den 54-åriga mannen betedde sig underligt när han lassade upp sina varor på rullbandet.

– Först hälsade jag på hans vårdare och sen på honom. Han nickade tyst till svar, säger Hanna Barkne.

”Oj, har glömt plånboken”

Men när varorna hade skannats in – bland annat juice och kyckling – tittade mannen plötsligt på sin vårdare.

– Han sa "oj, jag har glömt plånboken i väskan på cykeln". Sen gick han ut från butiken, säger Hanna Barkne.

En halv minut senare anade vårdaren oråd och följde efter mannen.

– När de upptäckte att han var borta ringde de polisen och kom in till mig igen och frågade om han hade kommit tillbaka. Men det hade han ju inte, säger Hanna Barkne.

Sedan dess har den 54-åriga mannen varit försvunnen.

– Det har gått sju timmar sen han försvann. På den tiden hinner man över halva Sverige om man är lite om sig och kring sig, säger Jocke Andersson, vakthavande befäl på Sörmlandspolisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in