"Det bara är så" är fortfarande inte ett giltigt argument....
Citat:
Precis som definitionen av äktenskapsbrott är när man är gift med en kvinna och har sex med en annan kvinna utanför äktenskapet.
Falsk analogi.
Citat:
Äktenskapsbrott är inte att stirra på en annan kvinna, eller interagera med en annan kvinna, eller kyssa en annan kvinna, eller umgås en dag med en annan kvinna. Äktenskapsbrott är att ha sex med en annan kvinna medan man själv är gift med någon.
jesus verkar inte hålla med...
Matt 5 kap.
27Ni har hört att det blev sagt: Du skall inte begå äktenskapsbrott. 28Men jag säger er: den som ser på en kvinna med åtrå har redan i sitt hjärta brutit hennes äktenskap.
Citat:
Homosexualitet är att ha sex med en person av samma kön, man med man eller kvinna med kvinna.
Återigen: När bestämdes detta?
Citat:
Dessa definitioner är allmänt accepterade,
Källa på det?
Citat:
annars kommer samhället inte må bra.
Skulle samhället må dåligt om vi inte godtar din definition? Du tycker inte du tar dig själv på lite väl stort allvar nu, plutten?
Citat:
Vem som helst hade kunnat bli anklagad för att vara homosexuell. Titta på en annan man (homosexuell).
Strawman.
Citat:
Umgås mycket med en annan man, prata på ett lite konstigt sätt, klä dig på ett konstigt sätt, uppför dig på ett konstigt sätt och anklagelserna kommer att du är homosexuell.
Strawman.
Citat:
Så här fungerar inte samhället.
Jag vet, det var därför jag skrev "strawman".
Citat:
Man vet vad homosexualitet är,
Japp och det är inte vad du säger att det är.
Citat:
precis som man vet vad mord, äktenskapsbrott, stöld, och så vidare är.
Falsk analogi.