2013-08-09, 17:21
Medlem
Finns det fler bilder från I*d:as balkong än denna?

http://tinypic.com/view.php?pic=716vlg&s=5
Citera
2013-08-09, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Tja, det där är nog att ta ut segern i förskott. Det enda som - oss veterligen - har inträffat är att polisen kan konstatera att Ida verkligen är död.

Varken dödsorsak eller dödssätt är kända och fallerar det på en av de två punkterna kan det bli svårt att komma vidare.

Verkar som ÅK planerar för åtal iaf:

Citat:
- Förhoppningen är förstås att undersökningen ska ge svar på många frågor, och ytterligare eventuella fynd som knyter gärningsmän till brottet, säger åklagare P*r-*rik Rins*ll på fredagen.

I början av nästa vecka är även förhör planerade med de två män som sitter häktade för skyddande av brottsling. När åtal kan väckas i ärendet är inte känt, men kan dröja två-tre månader.

Lite is i magen så kommer det en FUP vad det lider...
Citera
2013-08-09, 17:22
Medlem
MahablaMkloutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Han har sagt enligt advokaten att hon levde när han gick därifrån. Det tolkar i alla fall jag som ett sätt att säga att man är oskyldig.

Jag skrev det med advokaten, men jag menar att han själv inte har sagt det "offentligt", väl?
Då det är hans helt egna uttalanden är det "sluta peka ut mig, låt rättssamhället sköta detta" och inte "sluta peka ut mig, jag är oskyldig".
Citera
2013-08-09, 17:22
Medlem
Jag hoppas (och tror) att polisen har väldigt klart för sig hur det har gått till. Ni som vet, hur möjligt är det att få reda på händelseförloppet ifall förhandlingar, åtal och liknande skett bakom lykta dörrar?

Vi har att göra med ett gäng nazister som vill att bara "ariska svenskar" ska bo i landet. Jag betackar mig för om detta är normen och urtypen för en vit svensk. Då flyttar jag hellre till Långtbortistan om folk likt dessa skulle komma till makten.

Jaja, det var en utsvävning, men jag är heligt upprörd över detta fall. Jag vil gätna få klarhet i exakt vad som hänt. Jag är till 101% säker på att AJ är skyldig.
Citera
2013-08-09, 17:23
Medlem
FUP-12s avatar
[quote=hjarnkoll|44695043]
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om polisen får information från en häktad åker den ut och kollar själv. Den ber inte en privatperson, inte ens ett kommunalråd,

Skrev bara att jag tror att polisen fått information från dem häktade. Inte att dem bett någon privatperson.

Som i: Polisen-har-fått-informationen-av-de-häktade-men-skitit-i-att-kolla-upp-saken-och-under-tiden-gör-en -privatperson-av-en-slump-fyndet?
Citera
2013-08-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoman
Tänkte på det där ryktet om ett rån....
Kan det vara det här?

https://www.flashback.org/t1770620

Tänkte på vittnenas beskrivning om svarta skor med vita detaljer.....
Och vem som gillar rutigt vet vi ju.
Tror du hittat nåt här! kanske kan farbor polisen få fast rånarna på samma gång. Hoppas dom tittar lite närmre på detta. Bra jobbat!
Citera
2013-08-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Är det en av di MT så TROR jag inte di får vara anonyma lämnare av uppgifter, men här kan någon mer juridiskt kunnig säga till.
Det skulle göra det möjligt att förhandla med ÅK, vilket inte sker i Sverige.

Nope, dem kan gola för att de får dåligt samvete eller för att de vet att det inte längre är lönt att neka då de är motbevisade, ingenting som säger att de golar för att försöka förhandla med åklagaren, vilket inte händer eller i alla fall är oerhört ovanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytes
Hej,

Frågorna är många.
- Varför dumpar man en kropp så ytligt, har du mördat någon, och sedan bestämt dig för att neka till alla anklagelser, varför inte göra det hela mycket bättre?
Te.x
- Gräva ner kroppen i jorden med någon slags sopsäck runt kroppen.
- Fixa någon slags syra och fräta bort kroppen eller delar av den.
- Sätta kedjor runt kroppen och sänka den i någon sjö alt hav, finns MASSVIS med sjöar runt om i västra götaland och långt ut i vischorna.

Istället slänger dem av kroppen i all hast i ett dike 10m från vägen?
Chansen är större att de åker fast om de dumpar kroppen 10m vid sidan av vägen än att åka 100 mil med bilen och bli stannad av fabror blå, farbror blå kan ju inte direkt se in i bilen om hon ligger i bagaget.
Är han så iskall som han spelar nu så var han nog det vid mord natten också.

Blir brottet rubricerat som mord blir det minst 10år.

MVH Bytes

Det är lätt planera och kanske ge förslag till hur andra borde gjort. Det är dock inte lika lätt tänka helt logiskt med ett lik i baksätet.
Citera
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2285567-nya-forhor-nasta-vecka bild från trappuppgången.
Citera
2013-08-09, 17:31
Medlem
Polisen gick ut till allmänheten att kolla brunnar och dammar, dagen efter hittas kroppen. Min spekulation är bara att jag tror det har pratats. Men jag kan ha fel. Självklart tror jag också att polisen kollar själv och inte ber någon privatperson.
Citera
2013-08-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Han har sagt enligt advokaten att hon levde när han gick därifrån. Det tolkar i alla fall jag som ett sätt att säga att man är oskyldig.

Kan också vara som så att han misshandlade henne grovt men när han gick så andades hon forfarande och då levde hon ju precis som han säger, så behöver inte betyda att han är oskyldig för det...
Citera
2013-08-09, 17:33
Medlem
Till miggafrii vill jag bara säga en sak, RÖTÄGG, du var bland dom första som frågade om adress osv och du är bland dom första som svarar med ett offerbrev, dess emellan var du knäpptyst i tråden, du döljer/vet något mer än du talar om, tänk på att det faktiskt kan vara din tur nästa gång, dom här grabbarna slutar inte efter en volta på nån anstalt, dom kommer ju givetvis försöka klippa lösa trådar när dom kommer ut, och DU är en lös tråd, AJ har aldrig gjort mej nåt säger du, NEJ men du har nog aldrig satt ner din fot mot han heller, AJ hade väl såvitt jag vet inte gjort id* en fluga förnär heller innan detta!

JAG kommer INTE att vara en av dom som letar efter dej liggandes i nån dikeskant, du kan ruttna där!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in