2013-08-09, 14:41
Medlem
Gustavoss avatar
"Enligt polisen är mannen 180 centimeter lång med tjock kropp"

Vad är det för jävla uttryck?
Citera
2013-08-09, 14:46
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DienBienPhu
Signalementet luktar östeuropé lång väg (skinnjacka och dåliga tänder)

Eller precis vilken pundare som helst som hållit på tag.
Citera
2013-08-09, 14:49
Bannlyst
Citat:
"...är tatuerad med flagga på vänster axel och med en symbol på höger axel."

Signalementet luktar östeuropé lång väg (skinnjacka och dåliga tänder), men när det gäller flaggor kan jag inte minnas att jag någonsin sett annat än svenska och finska som tatueringar...

Men nog hade de skrivit att flaggan var svensk om så varit fallet?

Jag googlade tidigare och hittade en artikel där det stod att mannen hade en svensk flagga tatuerad på ena axeln. Han skulle också vara dömd för bland annat mord 1987 men jag kan inte hitta artikeln igen. Den kan ha blivit ändrad..
Citera
2013-08-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twixes
Aftonbladet är allt bra på att dramatisera saker, det va ju bara någon vanlig psykiskt instabil person som rymde

Eller så har dom faktiskt rätt och citerar personalen på karsudden, du låter ditt hat mot AB förblinda dig..
Citera
2013-08-09, 14:55
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag googlade tidigare och hittade en artikel där det stod att mannen hade en svensk flagga tatuerad på ena axeln. Han skulle också vara dömd för bland annat mord 1987 men jag kan inte hitta artikeln igen. Den kan ha blivit ändrad..

Kan stämma med mordet 1987 då det står att han "Kenth Persson menar att mannen inte visat tecken på våldsamt beteende under sina 18 år på behandlingshemmet" i expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/farlig-man-rymde-under-permission/
Citera
2013-08-09, 14:57
Medlem
Citat:
"...är tatuerad med flagga på vänster axel och med en symbol på höger axel."

Signalementet luktar östeuropé lång väg (skinnjacka och dåliga tänder), men när det gäller flaggor kan jag inte minnas att jag någonsin sett annat än svenska och finska som tatueringar...

Men nog hade de skrivit att flaggan var svensk om så varit fallet?

Signalementet luktar rätt mycket nazze också.
Citera
2013-08-09, 15:09
Medlem
Det skulle kunna vara en svensk flagga på ena axeln och ett hakkors eller liknande på den andra, det kan då vara en nazist, han dömdes 1987, det finns ett mord 1986 av en nazze som skulle kunan passa in http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-nazisterna-som-begatt-mord/

Citat:
15 januari 1986:
En vapenfixerad 28-årig nazist skjuter ihjäl en 23-årig kvinna och skadar hennes pojkvän i Göteborg. Nazisten döms till rättspsykiatrisk vård.

Kan vara ett villospår för jag bara googlade lite.
Citera
2013-08-09, 15:16
Bannlyst
Rymlingen kallas tydligen för "plankmannen"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17268062.ab
Citera
2013-08-09, 15:30
Medlem
anton mordarens avatar
Här står att plankmannen dömdes till nio års fängelse för mordförsöket 2004. Någon med bra koll kanske kan svara på hur det är möjligt att han får sitta på rättspsyk (som mig veterligen endast kan tilldömas av domstol) när det är fängelse han blivit dömd till?
Citera
2013-08-09, 15:33
Medlem
Jävla sopor till vårdare som lät han fly. Bedöms han som "mycket farlig" ska ha vara bunden när han rör sig ute.
Citera
2013-08-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
Här står att plankmannen dömdes till nio års fängelse för mordförsöket 2004. Någon med bra koll kanske kan svara på hur det är möjligt att han får sitta på rättspsyk (som mig veterligen endast kan tilldömas av domstol) när det är fängelse han blivit dömd till?

Han kan ju ha dömts till vård pga händelser i fängelset
Citera
2013-08-09, 15:35
Medlem
Namn och bild på denna farliga rymling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in