2013-08-09, 12:23
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Edit: Det är däremot bra drygt när folk drar billiga poäng på hur vi agerar, eller vad vi inte vinner. Som om det skulle vara något nytt. Ibland kan man tro att vi varit nere Championship, eller ännu lägre, och vänt. Vi är förfan top10 i Europa. det går ingen nöd på oss. Tycker också det är löjligt när Arsenalfan är så ledsna och gnäller. Herregud, vi kan vinna ligan med befintlig trupp. LUGNA!
Alltså, tycker ni överskattar er ganska mycket. Det var ju bara ett halvår sen många av er, inklusive dig om jag minns rätt, påstod att ni har en lika bra trupp som Bayern. Vermaalen var bättre än alla Bayerns backar, Wilshere var bättre än Schweinsteiger och Giroud var bättre än Mandzukic lät det.

Det är mycket tveksamt om Arsenal tillhör Europas 10 bästa.

Förljande lag är hästlängder före (ingen spec. ordning):
Manchester City
Manchester United
Chelsea
Barcelona
Real Madrid
Bayern Munich
Borussia Dortmund
PSG
Juventus
Shaktar Donetsk

Sen har du också lag som Schalke, Internazionale, Porto, Benfica och inte minst nya Monaco. De flesta av dessa lag har bättre trupper än Arsenal.
2013-08-09, 12:27
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
3-4 st i alla fall.

Kos, Arteta/Wilshere, Cazorla och Walcott.

Men nu får vi passa oss. Snart kommer någon kuf att gnälla på att jämföra startelvor.
Det var ju 5-6 som skulle in i Bayerns elva.

Om vi tar Walcott t.ex., vem i helvete tror du han skulle peta i City? Deras anfallstrupp består av Aguero, Dzeko, Jovetic och Negredo som alla är hästlängder före Walcott. Reality check någon?
2013-08-09, 12:29
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WEYNEROONEY
Det var ju 5-6 som skulle in i Bayerns elva.

Om vi tar Walcott t.ex., vem i helvete tror du han skulle peta i City? Deras anfallstrupp består av Aguero, Dzeko, Jovetic och Negredo som alla är hästlängder före Walcott. Reality check någon?
Oavsett hur gärna Walcott vill vara striker är han inget annat än en ytter.
2013-08-09, 12:39
Medlem
Calogeros avatar
Utan att hoppa in i Arsenaldiskussionen måste jag bara säga att jag verkligen inte tycker att Inter har ett bättre lag än Arsenal. Håller i sådana fall Fiorentina bra mycket bättre. Även Roma har ett lag som på pappret är mycket bättre än Inters, och i mitt tycke bättre/lika bra som Arsenal. Men sedan handlar det ju om att prestera också...
2013-08-09, 13:17
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Utan att hoppa in i Arsenaldiskussionen måste jag bara säga att jag verkligen inte tycker att Inter har ett bättre lag än Arsenal. Håller i sådana fall Fiorentina bra mycket bättre. Även Roma har ett lag som på pappret är mycket bättre än Inters, och i mitt tycke bättre/lika bra som Arsenal. Men sedan handlar det ju om att prestera också...
Mycket möjligt. Glömde nämna Napoli också som slår Arsenal 7 ggr av 10.
2013-08-09, 13:53
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
För att värva en av världens bästa box-till-box mittfältare är säkert en osmart värvning. Verkligen. Nu har dom ett extremt balanserat innermittfält, vilket kommer kunna vinna bollar högt och sen lägga ut på Bale. Given succé, dessutom kommer Paulinho göra 10+ mål i Spurs. Samtidigt som du dömer ut deras fönster så säger du att det fortfarande finns tid för Arsenal att värva 1-3 spelare, varför skulle inte Levy kunna göra det samma?
En av världens bästa box-till-box mittfältare känns som en rätt ordentlig överdrift när det finns spelare som är flera klasser bättre än vad Paulinho har presterat. Ta Schweinsteiger som ett exempel.
2013-08-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
En av världens bästa box-till-box mittfältare känns som en rätt ordentlig överdrift när det finns spelare som är flera klasser bättre än vad Paulinho har presterat. Ta Schweinsteiger som ett exempel.
Hur mycket har du sett Paulinho spela?
2013-08-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Den enda utav de där som skulle vara given i en konkurrents startelva är Cazorla.
Wilshere hade promenerat in i samtliga lags startelvor.
2013-08-09, 14:07
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Wilshere hade promenerat in i samtliga lags startelvor.
Han går ju knappt in i Arsenals elva.
2013-08-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
http://i41.tinypic.com/vdiuew.png

Som du själv kan se gjordes Henrys uttalande om Torres 3 månader innan han såldes och samtidigt bara några veckor efter att FSG tagit över Liverpool. Så även fast jag förstår att man som Arsenal-fan är snabb på att dra den jämförelsen är inte situationerna alldeles jämlika.
2013-08-09, 14:24
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Hur mycket har du sett Paulinho spela?
3-4 matcher i landslaget och någon i klubblaget. Om det nu är sant att Paulinho är en av världens bästa spelare box-till-box undrar jag varför han inte kostade mer pengar och gick till en bättre klubb?

Jag säger inte att han är dålig, men det finns rätt många spelare som har presterat bättre och visat mer för att förtjäna att kallas världens bästa box-till-box spelare.
2013-08-09, 14:32
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
3-4 st i alla fall.

Kos, Arteta/Wilshere, Cazorla och Walcott.

Men nu får vi passa oss. Snart kommer någon kuf att gnälla på att jämföra startelvor.
Koscielny, Arteta och Walcott är ju yttersta gränsfall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in