2013-08-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Känns egentligen inte rätt att spekulerar vidare men gör det ändå ... Kan AJ ha slagit till henne i lägenheten, hon tar på sig och springer ut (därav kanske näsblod i entrén) men vänder för att hämta sonen och ramlar just där blodet är utsmetat. Alternativt springer han efter och lovar att slaget var ett misstag eller hotar att slå ihjäl sonen om hon inte kommer tillbaka in. Väl uppe igen i lägenheten avslutar han vad han påbörjat.

Med ett sådant scenario tycker man väl ändå att grannarna borde hört mer än en duns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns nog inget underlag för statistik.

Nej, jag undrar ju om det finns nåt alldeles särskilt skäl till varför man ger sig ut på vägarna med en kropp i bilen och åker så förhållandevis långt.

Tex kan GM nr1 ha dödat henne, stuvat in henne i panik och åkt till någon bekant GM nr 2 och därifrån har man åkt rätt så kort väg. Behöver ju inte vara så att GM nr 2 åkt in till stan.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men att hon visste att AJ varit hos Id@ är ju inget konstigt eftersom hon (TB) pratat med AJ på söndagen. MEN att från den informationen misstänka att det är just Id@ som är försvunnen av alla 23-åriga kvinnor i hela Trollhättan är väl märkligt? I alla fall i normala situationer.
Nu hade hon ju inte hela Trollhättan att utgå ifrån utan området Dannebacken, och troligtvis gatan också, då polisen varit på plats där i flera timmar.
Citera
2013-08-09, 11:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ja vad som hände lär vi kanske inte helt få svar på men att hon dog i sin lägenhet är rätt självklart. Allt annat talar emot sitt förnuft. Släpp det där att I*a svårt skadad skulle köras till något sjukhus, bara löjligt, enligt mig. Finns inget som talar för annat än att hon blev dräpt där, sen kan andra med en dåres envishet hävda annat...

Eller hur, med den mängden blod så har GM väntat och väntat och väntat innan denne beslutat sig för att isf åka till sjukhus, men ojjj då, det var för sent så jag måste nog dumpa henne någonstans istället. Sure...den som hävdar det tänker inte logiskt.
Citera
2013-08-09, 11:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nu hade hon ju inte hela Trollhättan att utgå ifrån utan området Dannebacken, och troligtvis gatan också, då polisen varit på plats där i flera timmar.

Hmm, okej. Rimligt.
Citera
2013-08-09, 11:42
Medlem
Någon berättade att han sett vildsvin i närhet av fp när han körde förbi platsen för 3-4 månader sen. Kan någon annan som bor i närhet av lokalen eller passerar området, har också sett vildsvin i närhet av fp (skogsdungen)? Berätta gärna.
Citera
2013-08-09, 11:42
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Läs:
https://www.flashback.org/sp44681179
Det har jag läst tidigare
Och allt annat i tråden, och då förefaller det inte märkligt alls.
Citera
2013-08-09, 11:43
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Med ett sådant scenario tycker man väl ändå att grannarna borde hört mer än en duns.

Kanske det eller inte. De kanske inte skrek i trappan. Vet man exakt vilka grannar som var hemma och vakna?
Citera
2013-08-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Men jag undrar om inte underlaget finns för att fastställa hur långt från sitt hem eller före detta hem en GM dumpar kropp.

Det finns det säkert någonstans, var själv lite undrande om det fanns någon statistik på detta. Jag tror att hamnar man i denna situation, så dyker det säkert upp någon plats man känner till, anledningen är att man snabbt vet var man ska åka någonstans, jag tittade lite på tre fall. Örebro, Falun, boden vid dessa tillfällen var det väl inte längre en 1, 5-2 mil från hemmen, dessutom platser som GM känner väl till, i Falun fallet är jag i och för sig inte lika säker. Men det är en intressant fråga.
Citera
2013-08-09, 11:48
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Alla bråk behöver inte vara högljudda.

Om det stämmer att hon hade boots på sig när hon hittades kan det ju ha gått till så att han blev obehaglig på ett eller annat sätt, fast lågmält. Att hon bad honom gå men han vägrade.

Att hon då kände att hon inte vågade vara på samma plats som honom och därför bestämde sig för att själv lämna bostaden. Givetvis då med sonen på armen. Klädde på sig skorna innan hon i sista stund tänkte sig att plocka upp den sovande sonen. AJ var omkring henne och försökte lågmält övertala henne att stanna. Ingen av dem ville väcka sonen, därav de låga rösterna.

Hon fortsatte med sina åtgärder för att lämna bostaden och han blev förbannad. Och så vidare.
Citera
2013-08-09, 11:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Alla bråk behöver inte vara högljudda.

Om det stämmer att hon hade boots på sig när hon hittades kan det ju ha gått till så att han blev obehaglig på ett eller annat sätt, fast lågmält. Att hon bad honom gå men han vägrade.

Att hon då kände att hon inte vågade vara på samma plats som honom och därför bestämde sig för att själv lämna bostaden. Givetvis då med sonen på armen. Klädde på sig skorna innan hon i sista stund tänkte sig att plocka upp den sovande sonen. AJ var omkring henne och försökte lågmält övertala henne att stanna. Ingen av dem ville väcka sonen, därav de låga rösterna.

Hon fortsatte med sina åtgärder för att lämna bostaden och han blev förbannad. Och så vidare.
Så har jag tänkt också. Samt att på berusat kvinnomanér sagt att hon ska åka till PT?
Jag kan tänka mig att en tjej gärna delar ut det slaget verbalt.

Men det kan ha räckt med mamma eller pappa, då hans egenproducerade rykte Romeo Amore skulle kunna få sig en knäck. I hans ögon på osanna eller endast orättvisa grunder.
Citera
2013-08-09, 11:56
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är väl inget skumt med det?
Hade hon vetat adressen är det väl orimligt att hon skulle logga in på flashback och fråga?
Om hon sedan visste att AJ var där är väl också helt naturligt då de var vänner.

Har jag missat något i den här "affären", som skulle göra det märkligt?
Om någon nu ska ställa frågan om adressen borde det väl rimligtvis vara någon som vet vem som varit på den adressen, eller hört av någon annan om samma adress.

Jo just frågan är märklig, eftersom hon med säkerhet visste vem som besökte adressen. TB var själv i THN den natten, men kom ihåg att hon bor i Uddevalla. Hon kopplade inte ihop adressen med Id*, utan med AJ. Sedan kan man ju undra om det förekommer någon internettrafik kvällen/natten som gör att Id* plötsligt ringer PT. Just samtalet med PT är den tändande gnistan i AJ. Det "berörde" AJ så till den milda grad att han tog luren från Id* och ordväxling mellan AJ/PT utbröt. Svårare gåta än så är det inte. Båda var fulla, enligt PT. Det handlar om ett fördelat EGO, AJ:s.
AJ drar sedan in sina vänner i dramat att fixa hans smutsiga byk, något hans mamma och tidigare BO fått ta hand om. DB/FH har två val, ringa polisen eller snabbt agera och ta sig ur dilemmat. Tror de handlat i både chock och panik, besudlat med alkohol. Det stinker genomruttet allt igenom. Det finns nog många som har AJ som vän, men det gäller inte åt andra hållet. AJ är vän med sig själv och speciellt när det kniper. Tro fan att FH började lipa vid första häktningen. Vi får hoppas att de börjar snacka riktigt nu, om det som verkligen hände den där lördag/söndagen i juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in