2013-08-09, 12:24
Medlem
Funderade på det här med JJ's statusuppdatering angående lägenhetsförsäljningen.
Är det inte relativt osmart at sätta ut priset han fick för sin lägenhet på Facebook, i synnerhet med inställningen Public?

Som vi varit inne på tidigare i tråden så hade JJ en del vänner med kriminellt förlutet, och kanske dessa 250k lockade ögonen till sig från dessa.

JJ ställs mot väggen och avlider på något sätt. SN klarar sig undan och håller sig nu borta, och försöker förvirra de kriminella bekanta (inte familj och polis) om var han befinner sig.

Ovan är väl det enda scenario som är alls tänkbart för att SN ska vara oskyldig till detta.
Citera
2013-08-09, 12:25
Medlem
Parkours avatar
Han ser inte ut som någon som precis har mördat sin vän/pojkvän...
Känns snarare som att han gömmer sig för att han vet något, och just för att han har ett rikslarm efter sig... Tror i sanningens namn inte att det här är vår mördare.
Citera
2013-08-09, 12:25
Medlem
http://mikaelac.blogg.se/2013/august/hjalp-oss-hitta-honom-hitta-bilen-sa-vi-vet-vart-vi-ska-leta-hur-svart-ska-det-vara-att-hitta-en-bil .html
Citera
2013-08-09, 12:27
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SininneS
Funderade på det här med JJ's statusuppdatering angående lägenhetsförsäljningen.
Är det inte relativt osmart at sätta ut priset han fick för sin lägenhet på Facebook, i synnerhet med inställningen Public?

Som vi varit inne på tidigare i tråden så hade JJ en del vänner med kriminellt förlutet, och kanske dessa 250k lockade ögonen till sig från dessa.

JJ ställs mot väggen och avlider på något sätt. SN klarar sig undan och håller sig nu borta, och försöker förvirra de kriminella bekanta (inte familj och polis) om var han befinner sig.

Ovan är väl det enda scenario som är alls tänkbart för att SN ska vara oskyldig till detta.

INTRESSANT! Jag skulle vilja ha lite källor, angående hans kriminella vänner
Citera
2013-08-09, 12:27
Medlem
Jag KAN ha heeeelt fel nu men har för mig att Ste*an har pratat om en nära vän till honom utanför enköping som han jobbat ihop med! Han brukade säga att han ska åka till henne och dricka vin..
Men har då haft sexmöten ist (har det kommit fram sen) vem hon är minns jag ej.
Citera
2013-08-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Förlåt, men uppgiften "invirad i plast", är den bekräftad?

Nej sorry det kan ha varit jag som vred till meningen hans bror skrev om en säck som förmodligen syftade till liksäck och inte sopsäck.
Citera
2013-08-09, 12:29
Medlem
Det här med att polisen och media anger att personen som söks är en nära vän istället för att säga pojkvän kanske har med homofobi/homohat eller annat sånt trams att göra? Man vill inte riskera att MGM hamnar i ett utsatt läge vid en eventuell konfrontation ute i samhället, typ om någon får syn på honom? Allt för att hålla aggressionsnivån på så låg nivå som möjligt.. Bara en tanke.
Citera
2013-08-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmkay
Har inte sett det nämnas i tråden - sorry om jag missat - men SN är vän med Fredrick Federley (c) på Facebook.

https://www.facebook.com/fredrick.federley/friends

Sök på namnet om du inte vill scrolla igenom närmare 5 000 namn. Det här behöver ju självklart inte betyda något, kan helt enkelt vara så att en politiker reflexmässigt addar alla som gör en vänrequest, men det KAN ju vara smaskigare än så...

Ja, det var väl kanske inte helt ointressant då.
http://www.expressen.se/gt/federleys-uppmaning-ga-till-polisen/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17265827.ab

Bra hanterat av Federley för övrigt, i stället för att radera vänkopplingen och låtsas som det regnar har han skrivit ett inlägg på väggen där han vädjar till SN att ge sig till känna.
Citera
2013-08-09, 12:32
Avstängd
Kan det va så att JJ prata med sitt ex i telefon, och de gillade inte SN.
Citera
2013-08-09, 12:33
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17265827.ab

(Som tidigare postats här i tråden) så var ju det här ändå ganska intressant. Har Federley och Stefan jufsat en gång i tiden kanske?

Teorin om att det är någon kriminell som har gjort det för pengarnas skull är ju möjligt, men borde inte Stefan då hört av sig till polisen? Ordna ett möte någonstans etc, eftersom han vet att han är misstänkt för mord?

Citat:
Ursprungligen postat av Jouy
Ganska OT nu men jag minns en tråd skapad för någon vecka sedan där TS beskrev att han var jagad av en hel stad för något han gjort.
Att det var ganstermän, polismännen och så vidare var efter honom.
Att TS hade ljugit och manipulerat många.

Någon som vet vilken tråd jag menar..?
Jag har full koll! Vid närmare eftertanke så skrev TS väldigt likt Stefan.. Det stog väl även att han hade försökt blåsa en hel stad?
Citera
2013-08-09, 12:34
Medlem
Liten känsla som pinglar bara; om S behövt så mycket pengar kanske han haft skulder till tunga typer? Antingen mördat för att betala skulder, eller ngn annan som gjort allvar av ett hot om repressalier?
Citera
2013-08-09, 12:35
Medlem
Ser att många spekulerar i vem han varit i kontakt med den 27:e. Jag vet att jag såg en kommentar inne på hans sida från en av JJ´s fb-vänner som sa sig ha mött honom den 27:e. Det stod under en av alla efterlysningar som olika tjejer lade upp på hans sida. Nu hittar jag den inte, men hon fick frågan om hon var säker och om hon kontaktat polisen. Hon svarade att det hade hon gjort... Saken är dock den att jag är ganska säker på att hon skrev 'mött' och inte att hon talat i telefonen med honom. För att detta ska stämma skulle han ju knepigt nog behövt varit ute och travat tidigt på morgonen. Ingen annan som lade märke till denna kommentar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in