2013-08-09, 11:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
hur vanligt är det att man kör ca 25 km med en död kropp i bilen?
Antagligen rätt vanligt om brottsoffret flyttats.
Har inte GW sagt att de oftast hittas inom 30 km från brottsplatsen?
Citera
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi har redan haft den diskussionen idag.

Jag har två teorier.
1) De enades inte om någon dumpningsplats förrän i sista stund, då det inte längre fanns något val.
2) De planerade att slänga i kroppen i Nossan, men upptäckte att det fanns hus med utsikt över bron, och fortsatte till nästa plats.
Tempot i tråden är ganska högt.

Jag tror att de har åkt 44:an och att "blå vägen" inte använts i det här fallet. Det känns för uttänkt för att passa in i resten. Jag menar: dumpningsplats, bilbränningen och klädes-/bevisbränningen är inom en väldigt liten yta som dessutom är inom gångavstånd från en av de misstänkt inblandades hem, vilket inte är särskilt rationellt alls.

Vill passa på att tacka dig för ett väl utfört arbete med kartan och sammanfattningarna, Q!
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är väl inget skumt med det?
Hade hon vetat adressen är det väl orimligt att hon skulle logga in på flashback och fråga?
Om hon sedan visste att AJ var där är väl också helt naturligt då de var vänner.

Har jag missat något i den här "affären", som skulle göra det märkligt?
Om någon nu ska ställa frågan om adressen borde det väl rimligtvis vara någon som vet vem som varit på den adressen, eller hört av någon annan om samma adress.

Men att hon visste att AJ varit hos Id@ är ju inget konstigt eftersom hon (TB) pratat med AJ på söndagen. MEN att från den informationen misstänka att det är just Id@ som är försvunnen av alla 23-åriga kvinnor i hela Trollhättan är väl märkligt? I alla fall i normala situationer.
Citera
2013-08-09, 11:25
Medlem
SzkandaLs avatar
när man har gjort något väldigt dumt så sker det ofta att man blir överparnoid och tror att man inte sticker ut om man gör saker säkert... så säkert till den grad att man sticker ut lika mycket som man hade kört i 160kmh.

Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
hur vanligt är det att man kör ca 25 km med en död kropp i bilen?
Citera
2013-08-09, 11:25
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Ingenting som framkommit tyder på att DB hanterat henne när hon lever.
Inget i media, inget i häktningsframställan, inget på FB osv.

Det är utifrån den info. Jag spekulerar...
Då kan det aldrig bli medhjälp till mord.

I den första häktningsframställan mot DB fanns "medhjälp till människorov" även om inte tingsrätten godtog det.
Citera
2013-08-09, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns nog inget underlag för statistik.

Men jag undrar om inte underlaget finns för att fastställa hur långt från sitt hem eller före detta hem en GM dumpar kropp.
Citera
2013-08-09, 11:27
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är väl inget skumt med det?
Hade hon vetat adressen är det väl orimligt att hon skulle logga in på flashback och fråga?
Om hon sedan visste att AJ var där är väl också helt naturligt då de var vänner.

Har jag missat något i den här "affären", som skulle göra det märkligt?
Om någon nu ska ställa frågan om adressen borde det väl rimligtvis vara någon som vet vem som varit på den adressen, eller hört av någon annan om samma adress.

Läs:
https://www.flashback.org/sp44681179
Citera
2013-08-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Kan du utveckla, "tror inte på konspiration"?
Kan vara bland det roligaste jag läst.
Polis och åk KAN vara taktiska, ibland fumliga.
Nu när id* har hittats, får vi hoppas på att det finns tillräckligt med bevis för att fälla en gm.
Rio

Om jag inte missminner mig så hade polisen tidigt en hypotes och senarie om hur det hela gått till. Det gärningsmännen varit misstänkta för sattes tidigt. Förhörsledarnas taktiska tillvägagångsätt har nog vänt ut och in på dem häktade, dem lägga fram lite konkreta "bevis" för att sedan backa och sätta press på dem misstänkta. Ingen bra taktik att lägga fram allt på en gång. Då behöver man bara ljuga en gång, nu behöver dem förmodligen ljuga flera gånger och till slut så vet dem inte vad dem ljugit om.
Citera
2013-08-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Kan inte tänka mig annat än att TB visste var AJ var, eftersom hon före allt och alla uppgav Id*s gatuadress. Något skumt är det med hennes fråga om adressen, helt klart.

Det är inte så konstigt eftersom när frågan ställdes hade polisen varit runt i stan på olika adresser som hade anknytning till IF inklusive AJs mor. TB visste att AJ varit hos IF kvällen innan och när hon hör att blod hittats i trappan på en adress lägger hon ihop två och två. Notera också att hennes inlägg var en fråga och inte ett konstaterande. Hon hade då redan pratat med AJ på förmiddagen och han hade väl låtit såpass normal att hon direkt uteslöt honom som misstänkt. Hon (med AJs hjälp?) tänkte direkt på PT vilket man också kan se i ett senare inlägg från henne.

Och nej, jag känner inte TB eller hennes bekantskapskrets. Jag tror bara inte att hon är inblandad. Dåligt omdöme när det gäller val av vänner, definitivt, men det gör henne inte automatiskt medskyldig. Polisen verkar inte tro att hon är inblandad men däremot kan hon säkert ge dem bra info om AJ och DB. Hoppas hon ställer upp på detta.
Senast redigerad av fliisa 2013-08-09 kl. 11:32.
Citera
2013-08-09, 11:31
Medlem
Ingen här på FB vet hur fort polisen agerade efter anmälan om blod i trappuppgången och att en kvinna saknades.
Men om man spekulerar på att polisen ganska så fort fick klarhet att AJ var huvudmisstänkt.
Kan polisen ganska så fort kartlagt hans teletrafik och därmed även fort misstänkt de övriga nu häktades inblandning.
Att dumpningen av offret var en panik handling. Ser ju sig troligt!
AJ,s MC resa dagarna efteråt tror jag kunde vara ett medvetet drag bestämt inom gruppen och kanske under denna tid, det hade bestämts att offret skulle flyttas till ett bättre ställe.
De nu häktade medhjälparna kanske inte vågade göra något då de märkte att de hade civilbilar efter sig och därmed har ingen flytt gjorts av kroppen.
Denna teori skulle då kanske ge en förklaring till dels AJ,s resa samt varför de andra nu kommer med olika berättelser till vad som hände aktuella natten.
Men som sagt: bara en teori!
Citera
2013-08-09, 11:31
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nu missförstod du mig, men jag kanske var lite otydlig.

Jag menade att hon på ett tidigt stadium ville till sjukhus för att få vård.
Kanske GM tänkte tanken, innan han kom på att han måste rädda sitt eget skinn.

Han lät henne dö, alt gjorde slut på henne för gott.

Känns egentligen inte rätt att spekulerar vidare men gör det ändå ... Kan AJ ha slagit till henne i lägenheten, hon tar på sig och springer ut (därav kanske näsblod i entrén) men vänder för att hämta sonen och ramlar just där blodet är utsmetat. Alternativt springer han efter och lovar att slaget var ett misstag eller hotar att slå ihjäl sonen om hon inte kommer tillbaka in. Väl uppe igen i lägenheten avslutar han vad han påbörjat.
Citera
2013-08-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Känns egentligen inte rätt att spekulerar vidare men gör det ändå ... Kan AJ ha slagit till henne i lägenheten, hon tar på sig och springer ut (därav kanske näsblod i entrén) men vänder för att hämta sonen och ramlar just där blodet är utsmetat. Alternativt springer han efter och lovar att slaget var ett misstag eller hotar att slå ihjäl sonen om hon inte kommer tillbaka in. Väl uppe igen i lägenheten avslutar han vad han påbörjat.

Ja vad som hände lär vi kanske inte helt få svar på men att hon dog i sin lägenhet är rätt självklart. Allt annat talar emot sitt förnuft. Släpp det där att I*a svårt skadad skulle köras till något sjukhus, bara löjligt, enligt mig. Finns inget som talar för annat än att hon blev dräpt där, sen kan andra med en dåres envishet hävda annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in