2013-08-09, 00:19
Medlem
Om du spelar några veckor kanske det slutar med att du träffas av amors pilar.
Citera
2013-08-09, 04:28
Medlem
Nu kommer jag säkert få hela GenusFeministHBTQ-eliten mot mig, men: Är det inte så det redan funkar? Alltså, om vi ska vara ärliga i 2 sekunder - Är inte sex egentligen anledningen till att män ingår relationer med kvinnor? Om man bara såg till det rent sociala utbytet, skulle väl i princip alla killar ha tjejkompisar precis som de har manliga polare, vilket inte är fallet.
Citera
2013-08-09, 09:45
Medlem
Splatterboys avatar
Med förhållanden(även fejkade) så kommer de problem hör till, inte bara positiva. Det är nog enklare om du hittar en KK eller helt enkelt sätter nya tjejer konstant. Knulla för fan!

Varför ska du ligga på daglig basis förresten? Så jävla kul är det inte.
Citera
2013-08-09, 10:50
Medlem
Jokerswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MansMjolk
Hej mina kära vänner!

Äntligen är semestertiderna över och de gamla rutinerna börjar infinna sig.. Det har varit en riktigt lösaktig sommar blandat med en hel del sprit för undertecknad.

Kvinnor har belägrats för att sedan glömmas bort i festdimman! Men nu är det slut med festandet och dags att få tillbaka sin kropp i toppskick. Dvs en hel del träning står på schemat framöver.

Eftersom jag inte kommer kunna träffa så många av det andra könet har jag tänkt att skaffa mig en flickvän för att helt enkelt få ligga.

Har en tös som jag vet kommer nappa direkt om jag spelar lite seriös. Men frågan är hur jäkla svinig mitt tänk är? Jag vet med 100% att hon inte är någon egentligen som jag skulle vilja bli tillsammans med.

Alltså, jag spelar kär och får ligga ett bra tag framöver?

Nah, låter som en plan. Det är inget ovanligt det tänket hos både tjejer och killar. Man spelar att man har känslor för att få ligga ett tag framöver men när det blir mer seriöst så förklarar man att känslorna inte blir starkare och att det inte kommer fungera om man inte är kär/har starka känslor.
Visst skulle jag hata om en brud jag gillade körde en sådan stil på mig. Men vafan vem klagar? Båda får knulla
Citera
2013-08-09, 11:05
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Du missade nog det första jag skrev: SVINIGT. Och det är precis vad det är, jag säger inte att det är schysst/rätt att göra så mot någon. Anledningen till att jag skrev det som du reagerade på var för att TS skulle få ett perspektiv på det hela då det är bra mycket vanligare att tjejer beter sig på detta sättet mot killar. Eller har jag fel? Ingen tjej på 20 bast har gift sig med en 80åring och hävdat att det var kärlek? Tjejer har helt klart övertag i dessa situationer helt enkelt, det var det jag ville framföra. Klart som fan att det är fel att bete sig sådär, det vet vem som hest.

Precis som du säger så vill TS slippa ta ansvar och bara ligga med tjejen, han är lat och vill ha tips hur han ska gå till väga. Sen om det är moraliskt rätt eller fel skiter jag fullständigt i, det kan vi starta en ny tråd om

Jag förstod också egentligen vad som var din utgångspunkt - att man inte borde göra det. Men eftersom TS och andra läser här så ansåg jag att jag behövde svara på den andra delen du skrev. Så att folk får höra vidare resonemang innan de använder den där bortförklaringen.

Huruvida tjejer gör det mest eller inte tycker jag inte är så självklart. Skulle tro att båda kön gör det ganska mycket. Det är sen också mycket möjligt att tjejer gör det mer, men jag känner ingen tjej i min närmre krets som valt partner utifrån något annat än attraktion, känslor och kontakt. Om tjejer har ett sådant "övertag" i detta, så använder de förmodligen oftast det till att få en relation där de uppskattar sin partner känslomässigt.
Senast redigerad av Mojokii 2013-08-09 kl. 11:14.
Citera
2013-08-09, 11:28
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Nu kommer jag säkert få hela GenusFeministHBTQ-eliten mot mig, men: Är det inte så det redan funkar? Alltså, om vi ska vara ärliga i 2 sekunder - Är inte sex egentligen anledningen till att män ingår relationer med kvinnor? Om man bara såg till det rent sociala utbytet, skulle väl i princip alla killar ha tjejkompisar precis som de har manliga polare, vilket inte är fallet.
Ja, det är väl så. Väldigt jävligt sant. En annan fråga då: Vad är det längsta ni manshoror kan fejka er kärlek? Hur orkar ni ens? Dåligt samvete? Träffar ni tjejens föräldrar/vänner? Varför inte bara slipa på er personlighet/utseende och skaffa en tjej som kan falla för er och som även ni fallit för. Det här är bedrägeri på den största nivån. Ni leker med en annan människas känslor och liv. Visa respekt istället och kolla på en porrfilm om du måste uträtta dina behov istället för att ge en oskyldig brud men för livet när hon sitter där, flera år in på ert förhållande och undrar varför i helvete vill han inte ta förhållandet till en ny nivå genom att antingen flytta ihop, förlovas, giftas. Förstör inte henne. Det räcker.
Citera
2013-08-09, 11:32
Medlem
dunias avatar
Ska bli väldigt jävligt kul att få svar på mina frågor!
Citera
2013-08-09, 13:05
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:

Sex och närhet är väl en extremt viktig del och det som du mest uppenbart inte kan få ut av dina manliga vänner, men om det är den enda anledningen till att du har ett förhållande så känns det ju som ett ganska fattigt förhållande. Enligt mig.

TS strategi används av en man som inte är tillräckligt säker på sitt värde,
en man med självrespekt spelar inte pojkvän för att få omkull tjejer. Han är tillräckligt
attraktiv och medveten om vad han kan erbjuda i njutning för att våga stå för vad han vill.
Senast redigerad av solopoetry. 2013-08-09 kl. 13:19.
Citera
2013-08-09, 18:15
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:

Nja, jag skulle faktiskt tro att det ofta ligger lite mer i det än bara sexet. Att dela sina upplevelser med någon, att stödja varandra och umgås nära med någon man uppskattar har förmodligen ett visst värde också. Om killar och män helt hade saknat intresse i förhållande i sig och egentligen bara fokuserat på sex så hade nog det sociala klimatet varit lite annorlunda idag.
Citera
2013-08-09, 18:24
Medlem
Rent krasst skulle man kunna säga att ett förhållande bygger på sex och vänskap. "Som att knulla sin bästa tjejpolare och vara exklusiv med henne." Visst håller jag med om att vänskapen är viktig i en relation och att sex kan förstärka den - man kommer närmare varandra på ett helt annat sätt. Kan ju liksom bli lite konstig stämning om jag skulle försöka mig på att skeda en tjejpolare under filmkvällen, om vi inte redan har ett sexuellt band.

Vad jag menar är att jag tror att sexbiten är den primära orsaken till att killar ingår relationer med tjejer. Det vänskapliga smyger sig på efterhand och tillslut är man kär, vilket mycket väl även kan hända TS. Självklart finns det ingen "mall" för hur relationer uppstår (alla är olika) men som sagt, tror fortfarande killar drivs främst av knullmöjligheten. Iaf till en början. Sedan finns det ju självklart killar som är "kära i kärleken" med.
Citera
2013-08-09, 19:31
Medlem
MansMjolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solopoetry.
Sex och närhet är väl en extremt viktig del och det som du mest uppenbart inte kan få ut av dina manliga vänner, men om det är den enda anledningen till att du har ett förhållande så känns det ju som ett ganska fattigt förhållande. Enligt mig.

TS strategi används av en man som inte är tillräckligt säker på sitt värde,
en man med självrespekt spelar inte pojkvän för att få omkull tjejer.
Han är tillräckligt
attraktiv och medveten om vad han kan erbjuda i njutning för att våga stå för vad han vill.

Nja sakta i backarna nu! Hela sommaren har jag varit mig själv. Och tydligen är jag attraktiv då jag har fått omkull någorlunda många som ser bra ut.

Men saken är att jag verkligen vill ha en flickvän men jag har tyvärr oerhört svårt att släppa "in" människor i mitt liv. När det väl börjar bli seriöst så backar jag ur och dissar. Så jag brukar oftast bara TG:a (töm och glöm).

Visst jag har haft förhållande när jag var yngre men dom höll väl ett halvår sen tröttna jag och ville ha ny fitta. Svingigt? Jajemen, värre var att jag inte ens brydde mig.

Aja imorgon börjar resan, vi ska träffas hos mig och "kolla film" . Förra helgen fick jag inbjudan om sovplats men den tackade jag nej till. Kanske det blir åka av imorgon
Citera
2013-08-09, 19:54
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MansMjolk
Nja sakta i backarna nu! Hela sommaren har jag varit mig själv. Och tydligen är jag attraktiv då jag har fått omkull någorlunda många som ser bra ut.

Men saken är att jag verkligen vill ha en flickvän men jag har tyvärr oerhört svårt att släppa "in" människor i mitt liv. När det väl börjar bli seriöst så backar jag ur och dissar. Så jag brukar oftast bara TG:a (töm och glöm).

Visst jag har haft förhållande när jag var yngre men dom höll väl ett halvår sen tröttna jag och ville ha ny fitta. Svingigt? Jajemen, värre var att jag inte ens brydde mig.

Aja imorgon börjar resan, vi ska träffas hos mig och "kolla film" . Förra helgen fick jag inbjudan om sovplats men den tackade jag nej till. Kanske det blir åka av imorgon

Om du nu är tillräckligt attraktiv för att skaffa dig sex så ser jag inte anledning att
ljuga för henne om att du har känslor som inte finns? Kolla film och åk hur mycket du vill,
men låtsas inte att du är hennes pojkvän. Stå för vad du är just nu; en person som är tänd
på henne och vill ha sex med henne... och se lite försiktigt på film (i din takt)...

Förändras dina känslor och du faller, ja då kan du bli hennes pojkvän. Comprende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in