2013-08-09, 11:15
Medlem
Väldigt positivt med fyndet men samtidigt känns det inte alls bra, en situation som motsvarar Linda Chenfallet där det dessutom finns flera misstänkta. Kan man bevisa vem som gjort vad tro? Dödsorsaken?
Citera
2013-08-09, 11:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Den biten köper jag, men jag tänker samtidigt att det är panik inblandat och att det funnits säkert hundratals ställen bättre lämpade att dumpa kroppen på under "blå vägen".
Vi har redan haft den diskussionen idag.

Jag har två teorier.
1) De enades inte om någon dumpningsplats förrän i sista stund, då det inte längre fanns något val.
2) De planerade att slänga i kroppen i Nossan, men upptäckte att det fanns hus med utsikt över bron, och fortsatte till nästa plats.
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TTELA:s bild http://ttela.se/image_processor/1.2284413.1375992934!/image/892902731.jpg_gen/derivatives/wide/892902731.jpg visar att fyndplatsen ligger precis mittemot M-skylten här: https://maps.google.se/maps?q=Lilla+bergsv%C3%A4gen,+Gr%C3%A4storp&hl=sv& ie=UTF8&ll=58.35142,12.662741&spn=0.003248,0.00684 5&sll=59.496005,18.294675&sspn=1.608928,3.504639&o q=lilla+bergsv&t=h&hnear=Lilla+bergsv%C3%A4gen&z=1 7&layer=c&cbll=58.351325,12.662829&panoid=cTB0nY6F GXqA3RtcSr8kqg&cbp=12,150.33,,0,-1.27. Jag har modifierat den "Blå vägen", http://goo.gl/maps/FZfij, och man kan se att GM har kört Lilla Bergsvägen norrut till första bästa skogsparti, stannat bilen vid vägkanten och dumpat kroppen. Det är tydligt att ingen planering alls har föregått dumpningen. De hade lätt blivit upptäckta under operationen.

Ursäkta en okunnig, men vad bygger den "blåa vägen" på? Är det den öppna grinden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Hon röker på balkongen enligt grannar
jo men tänkte mest på om de var för att inte AJ skulle höra samtalet.
Citera
2013-08-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Låter troligt såvida någon hon litade på erbjöd sig att passa sonen. Vad som dock talar emot detta är den stora mängden blod i lägenheten.

En tanke kan ju vara att AJ stannade kvar för att passa sonen efter det han ringt efter de andra, som hade bil och att han inte var med är de fick panik då BO avlider i bilen. Att det fanns mycket blod i lägenheten är inte så märkligt, hon var trots allt blödarsjuk och möjligheten finns att AJ och BO försökte få stopp på blodflödet i väntan på killarna med bilen. Det kan ju faktiskt t o m vara så att AJ inte klippt till henne och att det i själva verket har varit en olyckshändelse, hon kan ha skurit sig i köket t ex. Det som talar emot en olycka är dock AJs beteende efter händelsen. Rundresa, Polenbesök, ingen reaktion på BOs försvinnande mm mm. Tror fortfarande min första hypotes ligger nära sanningen. https://www.flashback.org/sp44244169
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Kan inte tänka mig annat än att TB visste var AJ var, eftersom hon före allt och alla uppgav Id*s gatuadress. Något skumt är det med hennes fråga om adressen, helt klart.
Det är väl inget skumt med det?
Hade hon vetat adressen är det väl orimligt att hon skulle logga in på flashback och fråga?
Om hon sedan visste att AJ var där är väl också helt naturligt då de var vänner.

Har jag missat något i den här "affären", som skulle göra det märkligt?
Om någon nu ska ställa frågan om adressen borde det väl rimligtvis vara någon som vet vem som varit på den adressen, eller hört av någon annan om samma adress.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoman
Tänkte på det där ryktet om ett rån....
Kan det vara det här?

https://www.flashback.org/t1770620

Tänkte på vittnenas beskrivning om svarta skor med vita detaljer.....
Och vem som gillar rutigt vet vi ju.
Ingen som reflekterar över det här?
Eller var det helt andra rånare?
Citera
2013-08-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Risken att i en bil med körförbud möta Farbror Blå.

hur vanligt är det att man kör ca 25 km med en död kropp i bilen?
Citera
2013-08-09, 11:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Ursäkta en okunnig, men vad bygger den "blåa vägen" på? Är det den öppna grinden?
För all del.

Jag antar att vägen är bekant för herrarna i fråga vid resa från krogen i Trollhättan hem med minsta risk för störande element i blå-vita bilar på vägen.
Citera
2013-08-09, 11:21
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Hej Quarell! Det var inte igår! jag tror personligen att hon dumpades i ren panik. Dom grästorps killarna känner ju förmodligen till området där. Det kanske uppstod ett litet bråk i bilen och paniken brast ut? Dumpar kroppen asap.

Det är min lilla teori iallafall. Sen kan det ju även vara så sjukt att AJ inte vet vart DB och FH dumpa hon eftersom att AJ verkar ju vara "alfahannen". Med andra ord så vet ju inte AJ rent teoretiskt sätt inte vart hon är. Så DB och FH som är "underhuggare" får ta skiten ist.

Vem vet, bara mina egna tankar å idéer..

Jo du har nog rätt. Panik verkar genomsyra allt från BP/MP till diverse FP och slutligen Id*s. Tanken var nog att hon skulle rulla ner i bäcken, men hamnade vid sidan om. Jag tror inte att någon var nere i slänten, utan dumpningen är utförd från vägen. De slängde inte i henne mitt över bäcken, kanske för det boningshus som syns därifrån på maps.
Citera
Medlem
SzkandaLs avatar
med tanke på hur aktiv han var politiskt på den tiden fann jag det lustigt att han stod som en fotbollsspelare som förklara sin oskuld till en domare med utsträckta armar... fast i detta fall var det "jag har väl fan inte gjort dig något"
jag ser inte svensk ut direkt...
han var pissrädd.

Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Att AJ klarar av att bruka våld mot kvinnor eller personer i underläge det har jag förstått.

Men hur betedde han sig när du gav honom en holmgång ? Fega han ur, eller stod på sig ?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
hur vanligt är det att man kör ca 25 km med en död kropp i bilen?
Det finns nog inget underlag för statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in