2013-08-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Enligt det mail jag fick till jobbet om detta avbrott (som påverkade många andra och inte bara Flashback) så skapades felärendet kl 21.25 och avslutades kl 4.20 då samtliga avbrutna fibrer var igång igen.
detta kan då förklara varför den närmast föregående posten inte är giltig. Att den inte sparades men väl att postnummret noterades som förbrukat (för sammanhang se min förra post)
Citera
2013-08-08, 18:13
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525
Den första posten i denna tråd postades 2013-08-08 03:30
https://www.flashback.org/sp44668798

Den närmsta föregående posten innan stoppet kan ha varit 2013-08-07 kl. 21:22 (reserverar mig för eventuella raderade poster):

Senast redigerad av Lodjuren 2013-08-08 kl. 18:37. Anledning: Korrigerar mig, tänkte fel, skärmdump får ligga kvar ändå även om den bara visar senaste ny tråd
Citera
2013-08-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Den närmsta föregående posten innan stoppet kan ha varit 2013-08-07 kl. 21:22 (reserverar mig för eventuella raderade poster):

Nej
Senast redigerad av kalle2525 2013-08-08 kl. 18:33.
Citera
2013-08-08, 18:33
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525
Nej

Du har rätt. Du redovisar senaste posten. Jag redovisade endast senaste nya trådstarten. Sorry. Tänkte fel
Citera
2013-08-08, 20:23
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad ska man söka på?
Detta är inte en tråd som har ett dugg med Linda Persson att göra. Vill ni diskutera henne och hennes förehanvanden så funkar sökfunktionen utmärkt för att ni ska hitta rätt.

OT raderat

// Mod
Citera
2013-08-09, 00:04
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Om ni använder samma lösenord på flashback som på er mail eller liknande så bör ni byta NU misstänker jag. Iofs kan NSA läsa allt ni skriver ändå men lite svårt kan man göra för dem.

Då kan man lika gärna ha samma lösen eftersom de ändå fixar det om de vill in i just dina grejer. Underlättar man deras jobb så de kan se att du inte är terrorist snabbt, så kan lägga sin tid på att hitta riktiga terrorister. Bra va!
Citera
2013-08-09, 05:26
Medlem
Europes avatar
Innan jag brukar börja jobba framför datorn, så brukar jag ta en tur förbi Flashback forum för att se om det har hänt någonting intressant i Sverige. Mina cirklar rubbades allvarligt och håglösheten slog in när jag inte kunde utföra min närmast dagliga rutin...jag vet ju aldrig om regimen slutligen har lyckats stänga ned forumet...

Skulle det inte gå att rapportera kontinuerligt om situationen någonstans på nätet de gånger forumet ligger nere, så man får veta vad som händer? T.ex. på Facebook?
Citera
2013-08-09, 07:55
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Innan jag brukar börja jobba framför datorn, så brukar jag ta en tur förbi Flashback forum för att se om det har hänt någonting intressant i Sverige. Mina cirklar rubbades allvarligt och håglösheten slog in när jag inte kunde utföra min närmast dagliga rutin...jag vet ju aldrig om regimen slutligen har lyckats stänga ned forumet...

Skulle det inte gå att rapportera kontinuerligt om situationen någonstans på nätet de gånger forumet ligger nere, så man får veta vad som händer? T.ex. på Facebook?
Mycket bra förslag. Man blir ju lite svettig av sådant här.
Citera
2013-08-09, 08:10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Mycket bra förslag. Man blir ju lite svettig av sådant här.

Finns en Facebooksida länk

Dock uppdateras den inte så frekvent...
Men man kan ofta se där om fler har problem.

Nu vet jag inte vem som administrerar den iofs.

EDIT:
Å ena sidan är det bra med information, å andra sidan är det bättre att lägga resurserna på att få igång forumet igen.

Men om tid finnes så vore det bra med info på extern plats.
Senast redigerad av epost72 2013-08-09 kl. 08:21.
Citera
2013-08-09, 08:25
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Finns en Facebooksida länk

Dock uppdateras den inte så frekvent...
Men man kan ofta se där om fler har problem.

Nu vet jag inte vem som administrerar den iofs.

EDIT:
Å ena sidan är det bra med information, å andra sidan är det bättre att lägga resurserna på att få igång forumet igen.

Men om tid finnes så vore det bra med info på extern plats.
Det var som fan. Tack.
Givetvis ska tiden i första hand läggas på att lösa eventuella problem.
Citera
2013-08-09, 09:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Finns en Facebooksida länk.
Tog inte många minuter för mig att hitta den när jag googlade efter ledtrådar på varför flashback låg nere sen finns ju...som man kan hålla koll på, tror den sidan fungerade.

http://www.flashback.se/
http://www.flashback.se/artikel/3771/flashback-forum-nedstangt
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-08-09 kl. 09:10.
Citera
2013-08-09, 14:50
Medlem
Fick hicka när det inte gick att logga in på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in