2013-08-08, 21:32
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Förresten vad tror ni kommer hända med Eto, Willian och övriga som måste lämnar Anzhi? Läst en del om Chelsea bland annat även fast det hade varit trevligt men nån av dom i Gunners.

Förresten nu måste Willian känna sig dum. Jävla onödigt att lämna Shaktar i vintras.
Vad har jag missat?

Edit: Bye bye Gervinho!
Senast redigerad av waikikii 2013-08-08 kl. 21:37.
2013-08-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Vad har jag missat?

Deras pengagubbe har tröttnat och ska minska budgeten och satsa mera på egna spelare och talanger. Har förstått att de flesta av deras ryska stjärnor lämnar i sommar och då till Dinamo Moskva (varav två värvades för x antal miljoner Euro tidigare i sommar) medan deras utländska stjärnor ska lämna i vinter/under nästa sommar. Så har jag förstått det hela.
2013-08-08, 22:19
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FHCDanne
Arsenal är ute efter Benzema

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/08/08/higuain/
Haha tror inte på detta rykte men om det skulle stämma varför skulle Real sälja sin nr1 anfallare med 10 dagar kvar tills ligan startar? Tror förovrigt inte Arsenal lyckas landa någon "stjärna" detta fönster....
2013-08-08, 23:04
Medlem
kratans avatar
http://www.marca.com/2013/08/08/en/football/real_madrid/1375980716.html Perez säger i en intervju med ESPN att han är säker på att Ronaldo kommer förlänga och avsluta sin karriär med Real Madrid. Samt att €100 är mycket pengar för en spelare men det framgör inte i intervjun om han är redo att betala såna summor.

Det sägs också i intervjun att Real förhandlar med andra spelare. Vilka skulle det vara? Suarez?
Senast redigerad av kratan 2013-08-08 kl. 23:10.
2013-08-08, 23:21
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Enligt Dayly mail så ska Rooney ha tränat med reserverna. Intressant, jag tror det kokar i huvudet på Rooney nu.

Ja, visst gör det,det. Men Moyes myser nog, han är ju trots allt skotte och den här typen av hämnd gillar de - efter lång tid, utan någonting glömt eller förlåtet. Det är väl rent av både Fergusons och Moyes kollektiva hämnd mot stackars Rooney, efter att han smiskade Ferguson på arslet med sin transferbegäran och lönekrav för några år sedan. Det är kanske i det ljuset man ska se Fergusons babbel i förbigående om Rooneys påstådda nya transferbegäran som ingen annan verkar ha hört talas om än han själv.

Rooney får nog koka och förnedras ett tag så säljs han väl sedan i slutet av fönstret. Att behålla honom ett helt år till: så långsint tror jag inte ens Moyes är men man ska aldrig säga aldrig, det känns inte som det skulle vara någon större fördel rent resultatmässigt iaf - ungefär som Tevez - eftersom Rooney vet att han inte under några omständigheter har någon framtid med Moyes. Och blir Rooney "vilandes" ytterligare en säsong utan att få spela viktiga matcher så känns det som hans karriär kan vara i fara rent av. lyckligtvis för honom så har åtminstone inte landslaget några större utmanare på anfallspositionen.

Jag skulle som sagt inte bli helt förvånad om han faktiskt hamnar i Arsenal. Det finns inte så många andra klubbar som skulle vara relevanta och en försäljning till Chelsea änns otänkbar. Kollapsar Suarez, och Wenger är beredd att ge en slant så kanske det börjar kännas som de bästa alternativet. En riktig outsider vore ju om Rooney gick till Arsenal och Moyes plockade in Suarez med de pengarna - som ju desperat vill bort, och Liverpool lika desperat inte vill sälja till Arsenal men där det också är stökigt att behålla honom. Men det är förstås möjligt att han likt i Chelsea inte är så omtyckt där.

Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Haha tror inte på detta rykte men om det skulle stämma varför skulle Real sälja sin nr1 anfallare med 10 dagar kvar tills ligan startar? Tror förovrigt inte Arsenal lyckas landa någon "stjärna" detta fönster....

Det bygger väl på någon triangelaffär där de i sin tur använder de pengarna för att finansiera Suarez eller Rooney, men det känns väl inte särskilt sannolikt som sagt. Wenger verkar ju värva mer spanskt och tyskt än franskt numera.
Senast redigerad av zizacon 2013-08-08 kl. 23:26.
2013-08-09, 00:04
Medlem
NirvanAs avatar
Börjar få panik att inte Barcelona kan ro hem något vettigt mittbacksalternativ... nu när man skaffat Neymar och allt vore det synd om det kommer fortsätta läcka bakåt som miffon ibland.

Kaxiga Mourinho strikes back

Citat:
Mourinho (coach Chelsea): "Barcelona bidding for David Luiz? We don't want to lose our best players. No chance." [via guardian]

Mourinho (coach Chelsea): "It's lost time for Barça. My advice is to go to the second player on their list because they are wasting time."[via guardian]

2013-08-09, 00:06
Medlem
Arsenal och Chelsea slåss om Samuel Eto’o

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/08/08/chelsea-och-arsenal-slass-om-etoo/
2013-08-09, 00:06
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Enligt Dayly mail så ska Rooney ha tränat med reserverna. Intressant, jag tror det kokar i huvudet på Rooney nu.
Läste att han tränade med dom eftersom a-laget körde en lugn träning medans reservlaget körde hårdare.
2013-08-09, 00:10
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Läste att han tränade med dom eftersom a-laget körde en lugn träning medans reservlaget körde hårdare.
Läste även jag någon timme efter att jag hade postat
2013-08-09, 00:13
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Läste även jag någon timme efter att jag hade postat
Läste det nu
2013-08-09, 00:14
Medlem
Stratocaster68s avatar
https://twitter.com/SkySportsNews/status/365595189026361344

https://twitter.com/SkySportsNews/status/365595189026361344

Liverpools ägare säger att Suarez säljs inte till Arsenal.
2013-08-09, 00:14
Medlem
juha_s avatar
Liverpool owner John W Henry says forward Luis Suarez will not be sold to Arsenal for any price.

http://www1.skysports.com/football/news/12691/8861679/transfer-news-john-w-henry-says-luis-suarez-is-going-nowhere

Borde väl kännas ganska avgjort då. Benzema kan ju Arsenal glömma, så... Vafan är planen nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in