havskajak
bågskytte
annat skytte, kanske jakt beroende på hur kass din fot är
simning, funkar det? cykling?
nån motorsport? dirtbike är väl sådär kanske
actionsegling?
armbrytning
plus att du kan ju alltid köra hela överkroppen och kanske ben lite lätt på gymet. kanske inte behöver maxa enbart knäböj och utfall men om det "inte är så illa att du inte kan springa" lär du ju kunna köra lite curls, spark och raka mark iaf?
annars känns det som att du ändå ska ha nånting som ändå är lite ansträngande för benen men inte för mycket, bara så att det stärker upp typ? obs nu har jag ju ingen aning om din skada plus att även om jag hade haft så skulle jag ändå inte ha nåt direkt mandat att tycka så här, det är bara min personliga erfarenhet att träning av försummade mikromuskler i kombination med höga doser positivt sinnelag ofta gör underverk för mer eller mindre långvariga skadetillstånd. Plus att det kan vara ganska skönt för hjärnan att vara i rehabmode istället för att vara i paralympicsmode, inget ont om rörelsehindrade.
kan posta om jag kommer på några fler
Citat:
Ursprungligen postat av
Schlampa
Schack!
Okej du har ju garanterat aldrig haft en riktigt väggande fysisk skada som begränsar dej kraftigt inom någon fysisk aktivitet du verkligen gillar. Hoppas du slipper det även i fortsättningen, för det är inte så roligt.