2013-08-08, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
AB
Alldeles för uppenbart att det är en golning tycker jag.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Polismannen på bild nr 2 i AB:s artikel står och tittar ned över räcket från vägkanten så det ligger väl nära till hands att det är just där nedanför som kroppen ligger?

Räcket syns ju också på den tidigare länkade googlemaps bilden.

Bedömer att det borde vara vattendrag där under, stämmer det med hur ni som känner till området vet?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17264661.ab
AB:s bild 2 och 3 verkar tagna norr om bron, och bild 1 söder om bron. Eftersom bron syns på bild 2 och 3 så ligger FP troligen söder om bron. Polisen intresserar sig för västra sidan av vägen. Tack, då korrigerar jag kartan. http://goo.gl/maps/FZfij
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tror det är väl tidigt att dra slutsats om detta, men inte uteslutet.

Hen kanske spottar ut munkrester ?

Ja, eller hur

Men, är det vattendrag där under ?

Ena stället skriver de att kroppen låg i vegetationen och andra vid vattendraget.

Är det vatten där under ligger det också nära till hands att man stannat bilen och dumpat kroppen över räcket ner i vattendraget. Är kroppen i vegetationen blir det väl mer sannolikt att man gått och burit kroppen dit. ? Funderar över spår osv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Att dyrka afton eller express magasinens ord som helig sanning, kan du inte beskylla mig för. Din sanning om vem som kan ha eldat upp bilen, ja det kan vara vem som helst i kvarteret som inte har alibi för natten. Som alla singlar och andra ensamboende, men mer troligt är ju AJ eller då ägaren som har nycklarna till den annars tekniskt svårstulna bilen.
Nä man får inte alltid skriva vad man tror (enl moderatorerna som är trådarnas gudar), så det är bara att hålla tungan rätt i mun.

AJ har begått ett brott, AJ drar in sina vänner och lägger bördan på dem. Låt AJ bli en man och stå för vad han gjort, det viktigaste är inte vem som transporterat utan vem som utfört de grova brottet. Så vi får hoppas mer bevis mot AJ.
(Visst är allt i brottet intressant men vi får inte sätta för mycket energi på vem som öppna en dörr eller bar en kasse utan all energi på det som har med den som utförde själva huvudbrottet...)

Tycker jag

~Bäver

Ps. Söktips. 10-20 meter in på alla vägrenar från brottsplatsen till D hem och då via div eldplatser mm, det räcker gott att kasta in nån i slyet vid vägkanten på en trafikerad väg där man "aldrig stannar" för att det skall bli oupptäckt. Målet bör ha varit att bli av med kroppen fort, så efter diket upp och elda bil & kläder och fly fältet och hoppas på det bästa. Kanske fly landet när det börja osa hett, men återkomma när det svalna pga sök på fel ställen...

Tror jag
Då hade man inte helt fel i sina funderingar...
Med gott för de anhöriga att de fann henne (om det är hon) så de kan få ett avslut.
Och sen är det bara att låsa in AJ för lång tid framöver.
Citera
2013-08-08, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Ja det är en liten å under den bron där räcket sitter monterat. Jag fick uppfattningen att hon var "slängd" till vänster ner i vassen/slyet intill ån.

Menar du väster om vägen ?

Eller menar du öster om vägen, norra sidan av Mjölån ?
Citera
2013-08-08, 21:59
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det här fallet, handlingen och gärningen och sen AJ:s beteende, uttalanden i media och på facebook som gör det här så förbannat jävla hemskt, sorgligt, tragiskt och så jävla, satans onödigt!!
Ja, jag svär!! Jag svär och jag står för det också! Alla mord är givetvis helt jäkla onödiga och helt fel men det som ger det här extra kraftiga illamåendet i magtrakten, är just hur AJ uppträtt, skrivit och betett sig efter den där natten.

Precis och han har inte EN ENDA GÅNG uttryckt oro över vad som kan tänkas ha hänt henne under denna långa tid av väntan eller nämt något om hennes familj "TROTS" att han var där när hon försvann ... Mycket märkligt beteende.... Mycket märkligt.... Bara sitt eget illaluktande EGO har varit på tapeten när AJ uttalat sig... Ingenting om I*a, totalt känslokall.... NEJ han åker på semester..... Vilken jävla Tomte!!!!
Senast redigerad av Mouchino 2013-08-08 kl. 22:03.
Citera
2013-08-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Jag kommenterade inlägget där det står att liket som hittades hade rött hår och boots. Läser du inte alla inlägg?

Jo, men det är väl ganska markant skillnad på rött hår och blodigt hår?
Citera
2013-08-08, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Okej, så I*a och AJ hade ett förhållande och I*a ville av någon anledning göra slut, kanske t.om träffat någon annan. Är det Zaida som berättat detta för dig eller har du fått den förstahand? Du borde kontakta polisen och dela med dig av dina uppgifter.

Förlåt om jag låter uppretad men det är för att vi inte alls vet vad som hänt och varför. Den enda som verkligen kan veta detta till 100% är numera bara AJ.

Jag säger inte att jag vet men det mest roliga är att han inte gillade att bli avvisad.

Vissa kan mista både hus och barn utan att mörda är man normalt funtad rasar man och sen går vidare.

Med Ajs bakgrund och alla dåliga sidor han har visat borde vissa varningssignaler gjort antingen henne eller föräldrarna oroliga. Sen finns det kvinnor som söker trasiga män.

För min del är detta brott avklarat precis som flera andra mord och trådar men där man går in på detaljer i all oändlighet.
Citera
2013-08-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manpoo
Jo, men det är väl ganska markant skillnad på rött hår och blodigt hår?
Och inte skulle håret hålla sig blodigt efter allt regn som varit i området det sista...?
Citera
2013-08-08, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det är Ida som är hittad, det är bondehålor runtomkring hur ofta sker ett försvinnande i Grästorps kommun? End of case Rätt folk sitter. Nu blir frågan varför hjälpte dom AJ vilket straff får dom?

Varför han slog ihläl na är ju redan överdiskuterat han ville inte släppa henne.

Sen igen som fader själv till 20 åringar skönt att pappan slapp göra bort sig med hämnd.
Troligtvis, men snacka inte som att du är den enda i världen som vet det, inte ens polisen vet med 100% säkerhet ditt jon.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Alldeles för uppenbart att det är en golning tycker jag.
Hur kan du dra denna slutsats?
Citera
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Enligt ttelas artikel så ska hon inte ha legat i vatten alls men tydligen intill.

Det gillar vi, mer bevis kvar då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in