2013-08-08, 21:25
Medlem
panzertaxs avatar
Om det är I* som är hittad så är det uppenbart i panik som kroppen är slängd, sedan har man kört upp på berget o bränt bilen antagligen via Salstad för att hämta upp FH med en till bil. Sedan ner till DB. AJ har haft blodiga kläder o dessa har man bara traskat ner i skogen o bränt upp. Patetiska inlägg på fb följer, bilder som raderas och försök att skapa alibin. Jönssonligan 2013.
Citera
2013-08-08, 21:26
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Undrar om man utsätter anhöriga för att identifiera en rutten kropp eller tatuering, tror man kan identifiera sitt egna barn även om det är halvt ruttet och halvt uppäten.

I första hand lär man använda sig av tandkort om det är möjligt, är kroppen i allt för dåligt skick använder man DNA för att om möjligt fastställa vem personen är. Tvivlar på att man ber anhöriga identifiera en person som är kraftigt förruttnad men det kanske sker i vissa fall.
Citera
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag hade försökt påverka mitt barn om jag tyckte hon umgicks i fel kretsar men man vet ju inte hur deras förhållande var och en del ungdomar fungerar ju så att ju mer du försöker styra dem desto skiter de i vad föräldrarna säger. Kan till och med få fel effekt i slutänden. Kanske den här fruktansvärt tragiska historien kan ruska om en och annan så att de bryr sig mer. Så att inga föräldrar någonsin mer tolererar att ens barn har nasseflaggan på väggen till sitt rum.

I*as pappa bör ju rimligtvis ha känt till AJ i alla fall även om han nu inte sägs vara hennes pojkvän.
Tja, känner man till C**ffen så ska man nog inte dra några större växlar på hans föräldraansvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av id
Miggafrii, har du hittills kännt dig hotad av C*iff?

Vet knappt vem det är, aldrig varit i kontakt med honom på något sätt, vet bara att han är IF pappa. Så nej.
Citera
2013-08-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Hade hon inte färgat håret rött så är vi väl ganska säkra på att hon har fått skallen inslagen nu då, om det är I*a. Rött hår... usch, jag hoppas verkligen att det är hon. Den här sjuka historien måste få ett slut!

Hur tänker du? De skriver ju inte om t ex ett vattenlik "kroppen är gul och svullen som en ballong och luktar skit, vi söker just nu efter anmälde försvunna med det signalementet".
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtarna
Det är Lannaån som rinner där, den kan variera väldigt i volym, nu borde den vara mer eller mindre uttorkad men vid vårflod eller mycket regn är den fylld till sina breddar, kanske var mycket vatten för 6v sen?

Ok, frågade för det finns två vattendrag i närheten; Lannaån samt ett till synes mindre biflöde till Nossan, och det var lite oklart vilket av dessa som rinner i närheten av fyndplatsen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Glädjande men såklart tragiska nyheter, nu är det bara att hoppas det löser sig med bevis och sånt så de skyldiga straffas.

Fruktansvärt det som hänt I*a men nu kommer hennes anhöriga i alla fall att ha en grav att gå till. Kan tänka mig in i den hemska situationen att detta aldrig skulle ta slut annars för hennes familj om hon inte hittades. Hade dessutom de skyldiga klarat sig undan straff ifall hennes kropp inte hittats vore ju tragedin total.

Tycker att väldigt många i tråden bidragit till många bra saker och framför allt att man vägrar ge upp, trots att tiden gått och att vissa saker stöts och blötts flera gånger. Men hellre det än att folk inte bryr sig alls, det finns hopp om mänskligheten.

Må de skyldiga straffas så mycket de bara går!
Håller med dig. Hoppas det nu är IF dom hittat. Väldigt fint skrivet av dig.Tänkte samma som dig. M.V.H
Citera
2013-08-08, 21:29
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Välkommen tillbaka

AJ kanske inte hotat eller slagit dig säger du OCH jag tror dig. Men har du någon gång sagt emot honom eller har ni "bråkat"? Troligtvis inte, för då tror jag inte att han skulle dra sig för det. Döms han för mordet på id* så tycker jag att du ska fundera noga om du fortfarande vill vara vän med honom.

Ja AJ var väl "vän" med I*a också men det hindrade honom inte ett smack från att ha ihjäl henne (om det nu är AJ som är GM i detta fallet?). Är nog ganska bergbomben på att han är rätt man och fick ett raseriutbrott och gav efter för det och mördade flickan TROTS att hennes lille son fanns i bostaden. Alla som är "vänner" med AJ borde ta totalt AVSTÅND från honom tycker jag. Ni är ALLA förda bakom ljuset och grundlurade på vem han egentligen är! Om samhället och rättsystemet hade fått upp ögonen för denne man för längesen så hade I*a fortfarande varit vid liv nu, tillsammans med sina två söner och fått se dem växa upp. Hennes Far kommer aldrig att få träffa sin dotter igen. Detta är så tragiskt så jag vill bara gråta..... ALLT DETTA FÖR ATT EN JÄVLA IDIOT SOM HAR PROBLEM MED SITT TEMPERAMENT OCH HAR BEHOV AV ATT HÄVDA DEN LILLA PATESTISKA PERSONLIGHET HAN HAR BARA HELT SONIKA AVGÖR ATT I*A INTE SKA LEVA LÄNGRE. Fy fan vad jag avskyr såna jävlar!!!!! Han skulle de låst in och slängt nyckeln för längesen.. Sen skriver AJ på FB.. Åhhhhh stackars mig..... så synd om mig..... Buuuhuuuuuu
Citera
2013-08-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Enkelt hon ville göra slut inte AJ, kanske t.om hon hade börjat träffa någon annan?
Hur lätt är det för en person som AJ att träffa en ung kvinna som henne? De flesta kvinnor som är normala springer nog när AJ visar sig och dom är inte ens under 30år..
Okej, så I*a och AJ hade ett förhållande och I*a ville av någon anledning göra slut, kanske t.om träffat någon annan. Är det Zaida som berättat detta för dig eller har du fått den förstahand? Du borde kontakta polisen och dela med dig av dina uppgifter.

Förlåt om jag låter uppretad men det är för att vi inte alls vet vad som hänt och varför. Den enda som verkligen kan veta detta till 100% är numera bara AJ.
Senast redigerad av stros 2013-08-08 kl. 21:34.
Citera
2013-08-08, 21:30
Medlem
silbersky007s avatar
Aftonbladet har varit i kontakt med en boende i området som har sett hur ambulanser och polisbilar åkt förbi. Han säger att kroppen befann sig vid ett vattendrag.
Citera
2013-08-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Kände henne för några år sedan har fortfarande inte träffat henne sen ca 2004, ÄVEN om hon och Di*a umgåtts under åren har det inte blivit av att jag träffat IF under den tiden.
Puh ja annars hade det inte varit lätt för dig jag menar med tanke på att du är så bra vän med AJ?
Sen känns allt lite extra i ett moders hjärta jag menar med tanke på I@s barn och så. Jag tror du förstår? ?
Citera
2013-08-08, 21:31
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Fråga de föesta andra här inne andra, dom verkar veta mer än jag i den frågan du...

Det var detta jag hade att säga om denna saken här inne i detta forum, så spara på krutet. Har ni fler frågor välkommen att maila mig på Facebook.

Varför svarar du inte på min fråga? Varför svarar du först idag när en kvinnokropp är funnen på hur du kunde vara den första som visste om adressen? Du har fått denna fråga otaliga gånger innan och läst det men inte besvarat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in