2013-08-08, 20:47
Medlem
TaxMonkeys avatar
Adblock är det mest populära tillägget för både Firefox och Chrome, och borde därför vara tämligen välkänt av allmänheten, men oftast när jag använder kompisars datorer sitter de där med reklam över halva sitt facebook-feed, och genomlider gladligen en halv minuts reklam innan YouTube-videon drar igång.

Varför utsätter folk sig för detta när det är så otroligt lätt att slippa för alltid?
Citera
2013-08-08, 20:49
Medlem
För det finns inte på Safari.
Citera
2013-08-08, 20:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Man kanske inte är medvetna om dessa tillägg som browsern har?

Men visst har du en poäng. Utan Adblock så blir surfandet olidigt.
Citera
2013-08-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Adblock är det mest populära tillägget för både Firefox och Chrome, och borde därför vara tämligen välkänt av allmänheten, men oftast när jag använder kompisars datorer sitter de där med reklam över halva sitt facebook-feed, och genomlider gladligen en halv minuts reklam innan YouTube-videon drar igång.

Varför utsätter folk sig för detta när det är så otroligt lätt att slippa för alltid?

För att kunskapen om datorer och internet hos dom flesta människor är skrämmande låg. Vissa vet ju knappt hur man öppna mejlen, eller hur man man byter backgrundsbild. Dom vet förmodligen inte ens om att man kan installera tillägg i webbläsaren.
Senast redigerad av Rouko 2013-08-08 kl. 20:56.
Citera
2013-08-08, 20:53
Medlem
Napis avatar
Jag fick upp ögonen för det för några månader sen, innan dess hade jag inte en aning om vad det var.
Idag känns det som något man inte klarar sig utan.
Citera
2013-08-08, 20:56
Medlem
TheShapes avatar
Nog för att det finns många självutnämnda datanördar där ute, men den genomsnittliga användaren använder trots allt mestadels sitt internet till att betala räkningar och besöka Facebook, och det är allt.

Tänk på att Internet Explorer är fortfarande en av de största webbläsarna idag, trots att jag inte känner en enda ur min bekantskapskrets som använder det för privat bruk (inte ens mina föräldrar, som envist fortfarande ska förväxla namnen Office och Windows, trots att de har haft datorer sen över 20 år tillbaka).

Rent krasst, folk "vet inte bättre". Har stött på människor, som till synes verkar normalbegåvade i verkliga livet - som inte tror att stationära datorer behöver kontinuerlig ström, bara för att deras mobiltelefoner går på batteri.
Citera
2013-08-08, 21:05
Medlem
jag tog ner adblock för ett tag sedan och har aldrig haft så mycket reklam som jag har nu sedan dess...

ska tilllägga att jag är en av dem som är helt värdelös på datorer... så jag vet ju inte om det e jag som gjort något fel... jag använder både exploder och crome... men e det bara på crome det ska fungera då???

hur gör man för att få det att fungera??? jag blir galen på all reklam som dyker upp på datorn sedan jag installerade adblock...
Citera
2013-08-08, 21:12
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buch25
hur gör man för att få det att fungera??? jag blir galen på all reklam som dyker upp på datorn sedan jag installerade adblock...

Har du kollat så att du inte har den inaktiverat ?
Citera
2013-08-08, 21:24
Medlem
Avva66s avatar
De flesta sitter med Explorer, vilket ju är en säkerhetsrisk i sej.
Citera
2013-08-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Har du kollat så att du inte har den inaktiverat ?

det vet jag inte... hur ser man det då???
Citera
2013-08-08, 21:31
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buch25
det vet jag inte... hur ser man det då???

Chrome om du använder /Verktyg-Tillägg -Ad Block plus -Aktivera ska vara i kryssat .

http://www.anony.ws/i/2013/08/08/6qR1m.jpg / Jag har detta symbol i högra hörnet
Senast redigerad av MetroGoldwynMayer 2013-08-08 kl. 21:40.
Citera
2013-08-08, 21:35
Medlem
du ska ha det här tecknet uppe i högra hörnet - https://flattr.com/thing/image/1/1/8/4/2/4/huge.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in