2013-08-05, 20:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlp
Så du menar att dom flesta förstår vad dessa tecken betyder?
Nej, jag tror inte det stora flertalet har en aning om att foliehattar kopplar dessa symboler till Illuminati/NWO etc. Varför frågar du det?

Däremot tror jag som sagt att de flesta i nöjesbranschen hört talas om detta och många ser det dels som en "cool grej" och dels som ett enkelt marknadsföringsknep.
Dessutom tror jag detta håller på att nå sin peak, det som är cool blir oftast ocoolt när det blir allmänhetens egendom, så när alltför många småartister utnyttjat detta kommer de stora artisterna överge fenomenet och sen självdör det. Ni kommer dock fortfarande att kunna hitta trianglar och folk som blinkar i videos men de övertydliga pyramiderna med ögon är snart ett minne blott.
Citera
2013-08-07, 20:52
Medlem
Vadå starka bevis för att illuminati finns? Kan lika gärna vara ett starkt bevis för att han gillar få fingrar uppkörda i röven. Vilket jag tycker det är starkare bevis för i alla fall.

Så snälla gå och lägg er och tänk över era liv och var lite källkritiska nästa gång ni läser/hör/ser något...
Citera
2013-08-08, 19:49
Medlem
carlps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, jag tror inte det stora flertalet har en aning om att foliehattar kopplar dessa symboler till Illuminati/NWO etc. Varför frågar du det?

Däremot tror jag som sagt att de flesta i nöjesbranschen hört talas om detta och många ser det dels som en "cool grej" och dels som ett enkelt marknadsföringsknep.
Dessutom tror jag detta håller på att nå sin peak, det som är cool blir oftast ocoolt när det blir allmänhetens egendom, så när alltför många småartister utnyttjat detta kommer de stora artisterna överge fenomenet och sen självdör det. Ni kommer dock fortfarande att kunna hitta trianglar och folk som blinkar i videos men de övertydliga pyramiderna med ögon är snart ett minne blott.

Men hur kan denna grupp på max 1-2% av mänskligheten vara så viktig för musik branschen?

Du tycker inte det är det minsta konstigt att stora SERIÖSA produktioner är fulla av dessa symboler tex idol eller melodifestivalen.

Människor är extremt lätt påverkade men i dessa tider verkar alla tro att dom vet allt.
Idiocracy är nog inte så långt ifrån verkligheten.
Citera
2013-08-08, 20:05
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Men hur kan denna grupp på max 1-2% av mänskligheten vara så viktig för musik branschen?

Du tycker inte det är det minsta konstigt att stora SERIÖSA produktioner är fulla av dessa symboler tex idol eller melodifestivalen.

Människor är extremt lätt påverkade men i dessa tider verkar alla tro att dom vet allt.
Idiocracy är nog inte så långt ifrån verkligheten.

Vilka 1 till 2 % menar du?

Nej det är inget konstigt med dessa symboler, de har använts i populärkultur och "troende" kretsar länge och har haft olika betydelser. Titta bara på pentagramets historia och betydelse för olika grupper.

Tyvärr så är baksidan med Internet att folk läser massa skit utan att källgranska och tror på Illuminati trams och att symbolerna har reell betydelse och inte bara har en betydelse vi ger dem.
Citera
2013-08-08, 20:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag vet inte om jag kan säga det på så många fler sätt, tycker jag berättat det tillräckligt många gånger redan, men ok: Om foliehattarna uppmärksammar låten och skriver om den i en massa forum etc så blir läsare nyfikna och tittar på länken för att se vad det handlar om. Behövs inte så jättemånga klick innan låten börjar klättra på youtube etc och då får ju ännu fler upp ögonen för låten. I det skedet är det ointressant om det är symboler med eller inte, då sköter youtube m.fl. marknadsföringen automatiskt genom att folk ser att låten är populär.

Citat:
Samma här, vet inte om jag kan säga det på så många fler sätt men ok: Foliehattarna ser ju nästan ALLT som symboler för Illuminati, räcker med en triangel eller en kvinna i röd klänningen eller ett öga för att de ska gå i taket, så vänligen förklara för mig hur i hela friden man skulle kunna göra en produktion som melodifestivalen UTAN att det syns nån "symbol". Jag har upprepade gånger bett foliehattarna att ge mig ett enda exempel på en musikvideo helt fri från Illuminatisymboler - hittills har ingen lyckats, det säger väl allt....

Citat:
Precis, du måste lära dig att se vad som är sanning och vad som bara är inbillning och önsketänkande....
Citera
2013-08-08, 20:59
Medlem
Men herregud, hur mycket krävs för att folk ska våga öppna ögonen?!?
ta VALFRI hollywoodfilm. VALFRI mainstream musiker eller VALFRI bigcorp produkt.
Nog faan är det både öga, pyramid o allehanda skitsymbolik nedsmetat!
Jävligt långsökt att tro att det är nån sorts global marknadsföringstaktik. Men jag antar att hoppet är det sista som överger människan.

Nä, det finns en hund begraven.
fler och fler känner likdoften som tur är.
Citera
2013-08-08, 21:05
Medlem
carlps avatar
Citat:
Jag vet inte om jag kan säga det på så många fler sätt, tycker jag berättat det tillräckligt många gånger redan, men ok: Om foliehattarna uppmärksammar låten och skriver om den i en massa forum etc så blir läsare nyfikna och tittar på länken för att se vad det handlar om. Behövs inte så jättemånga klick innan låten börjar klättra på youtube etc och då får ju ännu fler upp ögonen för låten. I det skedet är det ointressant om det är symboler med eller inte, då sköter youtube m.fl. marknadsföringen automatiskt genom att folk ser att låten är populär.

Samma här, vet inte om jag kan säga det på så många fler sätt men ok: Foliehattarna ser ju nästan ALLT som symboler för Illuminati, räcker med en triangel eller en kvinna i röd klänningen eller ett öga för att de ska gå i taket, så vänligen förklara för mig hur i hela friden man skulle kunna göra en produktion som melodifestivalen UTAN att det syns nån "symbol". Jag har upprepade gånger bett foliehattarna att ge mig ett enda exempel på en musikvideo helt fri från Illuminatisymboler - hittills har ingen lyckats, det säger väl allt....

Precis, du måste lära dig att se vad som är sanning och vad som bara är inbillning och önsketänkande....

Så då påstår du att denna lilla grupp foliehattar har en extremt högt inflytande på vad som ska bli populärt eller inte populärt.
Det måste du ju förstå är helt orimligt.
Hur många extra klick kan dessa generera 1000 2000 3000 max?
Om du kollar liknande trådar så har dom högst 5000 visningar.
WOW vad musik branschen måste tjäna pengar på denna grymma marknadsföring.

Jag har inte sagt bu eller bä än så länge jag tycker bara det är väldigt konstigt att man är tvungen att ha dessa symboler överallt, satanistiska symboler!

Men du är ju väldigt övertygad om att du har rätt.

Och det finns massor av videos utan dessa symboler.
Jag fattar inte ens hur du kan sitta och säga så det visar bara på hur jävla insnöad du är på din sak.
Citera
2013-08-08, 21:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Men herregud, hur mycket krävs för att folk ska våga öppna ögonen?!?
ta VALFRI hollywoodfilm. VALFRI mainstream musiker eller VALFRI bigcorp produkt.
Nog faan är det både öga, pyramid o allehanda skitsymbolik nedsmetat!
Jävligt långsökt att tro att det är nån sorts global marknadsföringstaktik. Men jag antar att hoppet är det sista som överger människan.

Nä, det finns en hund begraven.
fler och fler känner likdoften som tur är.

Fattar du inte att 'du ser vad du vill se'?

Tag ett par Y-front kalsonger, vänd dom uppochner - oooooj en triangel!!! Illuminati!!!
Fota/filma någon i profil - oooooj ett öga!!! Illuminati!!!
Räkna till 5+1 - oooooj siffran 6 som i 666!! Illuminati!!!
Håll händerna i stort sett hur fan som helst och fota i rätt vinkel - oooooj sexor och trianglar osv! Illuminati!!!
Citera
2013-08-08, 21:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så då påstår du att denna lilla grupp foliehattar har en extremt högt inflytande på vad som ska bli populärt eller inte populärt.

Jag har inte sagt bu eller bä än så länge jag tycker bara det är väldigt konstigt att man är tvungen att ha dessa symboler överallt, satanistiska symboler!

Jag fattar inte ens hur du kan sitta och säga så det visar bara på hur jävla insnöad du är på din sak.
Tag fram en sån video då!
Citera
2013-08-08, 21:20
Medlem
carlps avatar
Citat:
Tag fram en sån video då!

SLUTA SPELA DUM!
Citera
2013-08-08, 21:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Nej jag tror inte heller att de har "extremt högt inflytande" men om artisten, genom att ha ett smycke format som ett öga t.ex, kan få 3000 extra visningar så är det förstås ett jäkla enkelt sätt att få låten att börja klättra och artisten att bli känd.

Det är bara ni foliehattar som påstår att det är satanistiska symboler, 666 visst, men horusögat är knappast satanistiskt. Och trianglar och pyramider?

Och om vi låtsas att du har rätt, då är väl Illuminati rätt djävla misslyckade om endast 1% ser symbolerna, tycker du inte? De har alltså hållt på med att t.ex. minska jordens befolkning till 500 miljoner sedan slutet av 1700-talet (hur bra har det gått?) och det enda de lyckats med är att få 1% av begolkningen att bli rädda för horusögon och pyramider?
Sen vore det dessutom kul att höra din teori om vad Illuminati skulle ha för anledning att plöja ner miljarders miljarder i symboler i film och musikvideor? Vart leder det? Ska vi alla hjärntvättas av trianglar?
Citera
2013-08-08, 21:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
SLUTA SPELA DUM!

Vad menar du? Jag spelar inte dum, jag vill att du länkar till en musikvideo som är helt fri från något som kan tolkas som Illuminati-symboler! Vad är dumt med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in