2013-07-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddinizer
OK - låt mig nu få försöka avsluta det här fallet med att berätta om att detta INTE rör sig om någon slags illuminati. Jag kan understryka med att jag är en av de främsta experterna i Sverige om moderna upplagor av Eurovision Song Contest och Melodifestivalen.

För det första - det enda som Eric Saade gör i "Popular" är att han framför sitt bidrag i Eurovision Song Contest 2011. Eric har INTE gjort scenografin till numret, INTE koreografin, INTE låten och framförallt så har han inte gjort videografiken.
Om Eric nu hade sålt sin själ till djävulen så hade väl detta synts i Melodifestivalen när han tävlade, men nej, det gjorde det väl inte?
Är det någon som mot förmodan skulle ha sålt sin själ till djävulen så är det TV-bolaget ARD/NDR som producerade Eurovision Song Contest 2011 och det showteamet bakom numret.

Samma sak gäller Danny Saucedo, han har inte stylat kläderna och han har inte koreograferat sitt nummer. Om det mot förmodan skulle varit några som sålt sina själar till djävulen så är det stylisten och koreografen bakom numret. De tecknet han gör är ett OK-tecken som är vanligt förekommande i sociala sammanhang.
Kan du för övrigt komma på något annat vettigt sätt att symbolisera de första textraderna i en koreografi till numret om det ska gå ut på "I'm feeling great, I'm feeling awesome"?
Triangeln då? Det är bara en detalj i ljussättningen.

Om du vill gå lite mer "bananas" i din illuminati-teori så kan du kolla in Jenny Silvers framträdande av "Something in your eyes". Det borde du kunna gotta dig i.

Annars, några fler frågor?

Ja, jag har lite frågor.
Förklara för mig hur all information på dessa länkar kan vara helt taget ur luften:
www.illuminatiwatcher.com
www.vigilantcitizen.com

De tar tid att läsa igenom,det går inte på en kväll, men en expert i ämnet borde ju ha intresset.
Citera
2013-07-30, 21:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viifemmman
Ja, jag har lite frågor.
Förklara för mig hur all information på dessa länkar kan vara helt taget ur luften:
www.vigilantcitizen.com

De tar tid att läsa igenom,det går inte på en kväll, men en expert i ämnet borde ju ha intresset.

Mycket av det är givetvis inte taget ur luften. Det som är helt taget ur luften och saknar all verklighetsanknytning är att Illuminati skulle finnas idag och ligga bakom det som visas på länkarna.
Alla i musikbranschen idag vet förstås att det enklaste sättet att få uppmärksamhet är att visa lite tuttar, det näst enklaste sättet är att anspela på Illuminati. (Undrar om inte illuminati gått om tuttar...) Smäll ihop en halvdan sång, addera en video med lite ögon och trianglar och BOOM! Go viral!

Och om du är ärlig, går det ens att göra en video som inte konspirationsteoretiker ser symbolik i? Ni tolkar ju nästan allt som bevis för Illuminati! Jag har vid upprepade tillfällen bett att någon ska ta fram ett exempel på en video som är helt fri från Illuminatisymboler. Att ingen har lyckats hittills tycker jag är ett ypperlig bevis på hur trollig hela konspirationsteorin är. Ni ser saker som symboler för att ni vill det. Inte ens den mest förhärdade konspirationsförespråkare kan väl påstå att 100% av alla musikvideos som någonsin gjorts är illuminatireklam? Ändå kan ingen plocka fram en video som är clean..
Citera
2013-07-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Mycket av det är givetvis inte taget ur luften. Det som är helt taget ur luften och saknar all verklighetsanknytning är att Illuminati skulle finnas idag och ligga bakom det som visas på länkarna.
Alla i musikbranschen idag vet förstås att det enklaste sättet att få uppmärksamhet är att visa lite tuttar, det näst enklaste sättet är att anspela på Illuminati. (Undrar om inte illuminati gått om tuttar...) Smäll ihop en halvdan sång, addera en video med lite ögon och trianglar och BOOM! Go viral!

Och om du är ärlig, går det ens att göra en video som inte konspirationsteoretiker ser symbolik i? Ni tolkar ju nästan allt som bevis för Illuminati! Jag har vid upprepade tillfällen bett att någon ska ta fram ett exempel på en video som är helt fri från Illuminatisymboler. Att ingen har lyckats hittills tycker jag är ett ypperlig bevis på hur trollig hela konspirationsteorin är. Ni ser saker som symboler för att ni vill det. Inte ens den mest förhärdade konspirationsförespråkare kan väl påstå att 100% av alla musikvideos som någonsin gjorts är illuminatireklam? Ändå kan ingen plocka fram en video som är clean..

Om man inte kan ta in bevis som styrker något annat än det man vill ska vara sant så är man inte objektiv, eller hur?
Precis så gör ni.

Dessutom, vad artisterna själva säger kan man inte avfärda.
Ta vad David Chapelle sa om varför han försvann, från en framgångsrik stand up karriär.
Hade varit smartare att skämta om illuminati och visa lite naket, och lite illuminati symboler, i showen istället för att ge upp sin karriär. Synd att han inte hade er att rådfråga.
Citera
2013-07-30, 22:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om man inte kan ta in bevis som styrker något annat än det man vill ska vara sant så är man inte objektiv, eller hur?
Precis så gör ni.
Haha, ja du min vän, och hur gör "de troende"?? Hur objektiva är "ni"?
Du försökte inte ens anta min utmaning, du försökte inte ens bemöta det jag skrev. Du gick bara vidare på klassikt foliehattsmanér med nya "bevis" och teorier....

Citat:
Dessutom, vad artisterna själva säger kan man inte avfärda.
Ta vad David Chapelle sa om varför han försvann, från en framgångsrik stand up karriär.
Hade varit smartare att skämta om illuminati och visa lite naket, och lite illuminati symboler, i showen istället för att ge upp sin karriär. Synd att han inte hade er att rådfråga.
Du kanske borde "forska" (som ni brukar kalla youtube-tittande för) lite om Chapelle innnan du drar upp honom som bevis. Att han bröt ihop mentalt, skällde ut publik, övergav sin tv-show och drog på semester etc kanske är bättre förklaringar till att han försvann i några år.
Idag är han tillbaka som standupartist, bor på en 260.000 kvm stor farm och äger ett flertal andra hus, så om Illuminati skrämde bort honom så måste han ha blivit lockad tillbaks nu
Citera
2013-07-31, 00:17
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ja, jag har lite frågor.
www.vigilantcitizen.com

För att de är skruvade, troligen asociala, människor som övertolkar och blandar ihop religion och konspirationsteorier i en osalig blandning.

Som sagt rena svammellänkar.
Citera
2013-07-31, 09:29
Medlem
Citat:
Haha, ja du min vän, och hur gör "de troende"?? Hur objektiva är "ni"?
Du försökte inte ens anta min utmaning, du försökte inte ens bemöta det jag skrev. Du gick bara vidare på klassikt foliehattsmanér med nya "bevis" och teorier....

Du kanske borde "forska" (som ni brukar kalla youtube-tittande för) lite om Chapelle innnan du drar upp honom som bevis. Att han bröt ihop mentalt, skällde ut publik, övergav sin tv-show och drog på semester etc kanske är bättre förklaringar till att han försvann i några år.
Idag är han tillbaka som standupartist, bor på en 260.000 kvm stor farm och äger ett flertal andra hus, så om Illuminati skrämde bort honom så måste han ha blivit lockad tillbaks nu

Ni borde kanske ange källor.
Det skrivs mycket om kändisar, och allt kan man inte ta seriöst.
Intrvjuerna med Chappelle sändes nog på TV första gången, om man sedan ser dom på you tube betyder inte att innehållet försämrats.
Citera
2013-07-31, 10:41
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Intrvjuerna med Chappelle sändes nog på TV första gången, om man sedan ser dom på you tube betyder inte att innehållet försämrats.

Ja tack visa en källa där dave pratar om illuminati!
Citera
2013-07-31, 10:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ok, jag brukar inte ange källor till självklarheter, men Chappelle kan du läsa om på Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dave_Chappelle
Hans nuvarande karriär nämns också där, men här har du mer om vad han gör i höst:
http://marquee.blogs.cnn.com/2013/06/17/dave-chappelle-is-back/
Citera
2013-07-31, 13:24
Medlem
Jag tror inte Chappelle snackar om Illuminati, men han snackar om en kartell. Hollywoodkartellen. Och där råder arbetsgivare/arbetstagare-förhållandet. Det handlar om stora pengar. Om man som skådespelare vill lyckas måste man spela spelet (samma sak i musikbranchen), det är därför de talar om att sälja sin själ, men det är metaforiskt. Något som Chappelle tar upp, att denna kartell gärna ser svarta män i klänning är intressant, för det stämmer ju, men det beror säkert mer på att de kan tjäna pengar på det än att Illuminati vill förnedra afro-amerikaner. De har sett i försäljningssiffrorna att folk vill se svarta män i klänning. Jag tror det beror på att det avdramatiserar den annars hotfulla bild amerikaner har av svarta män. Att sätta på klänningen är att spela spelet, och att sälja sin själ (metaforiskt). Att ta sig in i nöjesbranchen handlar ofta om att hora ut sig, för man måste acceptera att affärsbeslut förhandlas fram och att man som skådespelare och musiker är i stort underläge. Det är kartellen som har makt, inte skådespelaren. Se bara på Mel Gibson, han är totalt svartlistad, trots att han är både en duktig skådespelare och skicklig regissör. Och konkurrensen är ändå så stor då alla vill bli berömda skådespelare att det är bara att sätta igång och suga kuken på filmmogulerna (något som säkert bokstavligen skett otaliga gånger...).

Jag tror inte att man bör förväxla detta med Illuminati.
Citera
2013-08-03, 03:36
Bannlyst
Ja det är symbolism..
som med allt annat.
bara fråga mig och jag kan hitta symbolism i vad som helst
det är så världen fungerar..
det är vårt gemensamma undermedvetna och..
illuminati..
det som får vårt liv
.. att fungera
..

din själ är som min
okönad
vi är alla samma
i
evighet..
.
.
Citera
2013-08-03, 04:49
Medlem
Tror knappasta att han är med i ligan. Om jag gör massa märken på stan så betyder det att jag är med i ligan då?

Att studera symboler på en högre nivå är en sak men att den blonde ska va med för att han fick lite ryck är bara löjligt.

Rekommenderar Game of Thrones som sponsras av HBO, för alla Illuminati följare.
Citera
2013-08-05, 19:43
Medlem
carlps avatar
Citat:

Så du menar att dom flesta förstår vad dessa tecken betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in