2013-08-08, 12:40
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Problemet igår kväll orsakades av att en av våra internetleverantörer hade driftproblem. Det var en kabel mellan Amsterdam och Köpenhamn som var orsaken. Först såg det ut som man stängt ned Flashback, men under morgonen har vi fått garantier om att så inte var fallet.

Att Flashback skulle ha fått sin internetförbindelse avstängd är därför ett missförstånd.

admin
Låter ju lite märkligt att du(ni?) utgick ifrån att FB blev släckt om ni inte fått något besked om det.
Citera
2013-08-08, 13:50
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MGBeast446
Hahaha, har aldrig hört talas om sliddjuret innan så särskilt känd är hon inte. Kanske vore bättre om hon flyttade till ett land med mycket censur, Kina låter bra. Eller varför inte rentav Nordkorea?

Du skojar?
Du hat inte hört talas om Kalmar-psykot som i årtal försökt stänga ner forumet pga några medlemmar tyckte hon var för fet och gammal.
Är det fastställt att det är Borderline kvinnan Linda som lyckades igår och hur fan lyckades en sån fucked up människa lura ett land som usa till detta?

Ps Linda läser du detta så tycker du inte ens nu när du snart är 40 år gammal att gå vidare och någon gång bli vuxen? Ds
Citera
2013-08-08, 14:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Är det fastställt att det är Borderline kvinnan Linda som lyckades igår och hur fan lyckades en sån fucked up människa lura ett land som usa till detta?
Du har inte läst särskilt mycket i tråden, va?

Linda har över lag inte lyckats med särskilt mycket i sitt liv, och att hon skulle gnaga av en fiberlänk i Danmark känns visserligen som något hon skulle kunna ge sig på, men knappast klara av att slutföra.
Citera
2013-08-08, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Du har inte läst särskilt mycket i tråden, va?

Linda har över lag inte lyckats med särskilt mycket i sitt liv, och att hon skulle gnaga av en fiberlänk i Danmark känns visserligen som något hon skulle kunna ge sig på, men knappast klara av att slutföra.

Lennarth Eriksson kunde ju... Kanske inte genom att gnaga, men resultatet blev ju dåligt ändå.

Vi undrar ju om det föreligger något hot att forumet stängs ner? Ligger ni i tvist?
Man undrar ju eftersom "ni" så snabbt drog slutsatsen att förbindelsen stängts ned.
Citera
2013-08-08, 14:50
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Vi undrar ju om det föreligger något hot att forumet stängs ner? Ligger ni i tvist?
Man undrar ju eftersom "ni" så snabbt drog slutsatsen att förbindelsen stängts ned.
Man kan ju misstänka att när man blir nerstängd av någon så berättar dom inte det en vecka i förväg direkt utan bara klipper. TPB råkar ju ut för det då och då också t ex. Business as usual.
Citera
2013-08-08, 14:51
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Lennarth Eriksson kunde ju... Kanske inte genom att gnaga, men resultatet blev ju dåligt ändå.

Den gode Lennarth hade åtminstone lyckats med bedriften att skaffa sig ett jobb under sitt vuxna liv, så redan där hittar du en avgörande skillnad i vad Linda kan tänkas ha för odds att lyckas med något hon företar sig.

Och vad det gäller slutsatser "vi" dragit så är det ingen annan än admin som kan svara på den frågan.
Citera
2013-08-08, 14:53
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Du skojar?
Du hat inte hört talas om Kalmar-psykot som i årtal försökt stänga ner forumet pga några medlemmar tyckte hon var för fet och gammal.

Ps Linda läser du detta så tycker du inte ens nu när du snart är 40 år gammal att gå vidare och någon gång bli vuxen? Ds

Denna Linda var inte orsaken till att FB var nere. Läs tråden.
Citera
2013-08-08, 15:02
Medlem
Imirons avatar
Hade en tråkig hemmakväll igår. Höll på att bli tokig när FB inte fungerade, det var nästan så tårarna rann i desperation.
Citera
2013-08-08, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Den gode Lennarth hade åtminstone lyckats med bedriften att skaffa sig ett jobb under sitt vuxna liv, så redan där hittar du en avgörande skillnad i vad Linda kan tänkas ha för odds att lyckas med något hon företar sig.

Och vad det gäller slutsatser "vi" dragit så är det ingen annan än admin som kan svara på den frågan.

Jojo, men jag trodde aldrig att denna Linda skulle ligga bakom det heller.
Var väl otydlig, men min fråga var mest en generell undran om dylika hot förekommer?

Ja, jag antog det, därför satte jag ordet "ni" inom citationstecken.
Får väl se om admin svarar då.
Citera
2013-08-08, 15:26
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Jojo, men jag trodde aldrig att denna Linda skulle ligga bakom det heller.
Var väl otydlig, men min fråga var mest en generell undran om dylika hot förekommer?

Ja, jag antog det, därför satte jag ordet "ni" inom citationstecken.
Får väl se om admin svarar då.
han har tidigare sagt något i stil med att forumet blir polisanmält mest varje dag. så man får väl förmoda att dom inte känner sig så hotade av den typen av "attacker".
Citera
2013-08-08, 15:33
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Jag kollade på Nya ämnen i morse, minns inte exakta klockslag men jag tror att det var ett glapp på nystartatde ämnen omkring 21:30-03:30 (+/- 20 min?). Omkring sex timmar kanske?

Tillägg: Senaste trådstart innan stoppet var kl. 21:22, första nya trådstart efter stoppet var 03:30.

Enligt det mail jag fick till jobbet om detta avbrott (som påverkade många andra och inte bara Flashback) så skapades felärendet kl 21.25 och avslutades kl 4.20 då samtliga avbrutna fibrer var igång igen.

Vanligtvis när dessa fel uppstår så beror det på något vägarbete där man råkat gräva eller dra sönder en fiberkabel. För att reparera den så brukar man få skarva på en ny bit fiberkabel och det kan ta närmare en dag att fixa. Så man har fixat ovanstående brott relativt snabbt.

När sådana fiberbrott uppstår så brukar man omdirigera trafiken till andra förbindelser, men man misslyckades med detta i går. Antagligen pga att internetleverantören saknade avtal eller jourpersonal som kunde fixa det manuellt under natten.
Citera
2013-08-08, 15:42
Medlem
Stiftpennas avatar
Får jag fråga vad kvinnan menar med att "vi" samarbetar med Wikileaks, Assange, Manning och Snowden? Låter ju på kvinnset som att Flashback koordinerar flyktplaner åt dem...samt något om Wikileaks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in