2013-08-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Sandlådenivå nu

Länka där det står att A.J är min vän tack btw.... Exakt.. Du hittar det inte!
Du är säker på att DB är oskyldig och du påstår att veta vad han gjorde under den aktuella natten och dagen därpå. Det enda scenariot som jag köper om DB är oskyldig, är att han lånade sin bil till någon annan utan att veta vad den skulle användas till. Att bilen var stulen är osannolikt i det här sammanhanget. Du kan rentvå DB med att bekräfta det (att DB lånade sin bil omedvetande om vad som skulle pågå). Vågar du hjälpa din vän (DB)?
Citera
2013-08-08, 11:06
Medlem
Varför göra sig av med ett lik som är närmsta vägen ut från brottsplats samt där man bränner sin bil för att dölja spår. Man har givetvis inte grävt ngt i DB:S hemtrakter där man givetvis kommer leta. Så jävla dumma är inte dessa herrar. Man har lyckats knyta dom till brottsplatsen vilket herrarna torde vara medvetna om denna natt. Jag gissar att man åkt till andra sidan staden och dumpat. AJ har tidigare bott i Strömslund. Så ner mot skoftebyn/stubbered finns det gott om eländig terräng. Ut mot Öresjö möjligtvis men mindre troligt då detta är gott om sommarhus och skit där. Slätthult och ner mot Stubbered torde vara bra dumpningsplats. Reflektioner?
Citera
2013-08-08, 11:14
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Du är säker på att DB är oskyldig och du påstår att veta vad han gjorde under den aktuella natten och dagen därpå. Det enda scenariot som jag köper om DB är oskyldig, är att han lånade sin bil till någon annan utan att veta vad den skulle användas till. Att bilen var stulen är osannolikt i det här sammanhanget. Du kan rentvå DB med att bekräfta det (att DB lånade sin bil omedvetande om vad som skulle pågå). Vågar du hjälpa din vän (DB)?

DB är väl bunden till BP? Det blir lite svårt att förklara bort...
Citera
2013-08-08, 11:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Varför göra sig av med ett lik som är närmsta vägen ut från brottsplats samt där man bränner sin bil för att dölja spår. Man har givetvis inte grävt ngt i DB:S hemtrakter där man givetvis kommer leta. Så jävla dumma är inte dessa herrar. Man har lyckats knyta dom till brottsplatsen vilket herrarna torde vara medvetna om denna natt. Jag gissar att man åkt till andra sidan staden och dumpat. AJ har tidigare bott i Strömslund. Så ner mot skoftebyn/stubbered finns det gott om eländig terräng. Ut mot Öresjö möjligtvis men mindre troligt då detta är gott om sommarhus och skit där. Slätthult och ner mot Stubbered torde vara bra dumpningsplats. Reflektioner?
Jag gillar också tanken på det hållet.
Men kan man anta att det inte faller inom tidsramen då de setts vid BO och kanske på kabelvägen då polisen inte visat något intresse åt det hållet sista tiden?
Hur lång tid skulle det ta att ta sig över älven till känt dumpningsställe, och sedan tillbaka till kabelvägen, gärna utan att passera genom thn igen?
Citera
2013-08-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkopptill
Men är det inte ett rätt välbesökt ställe ändå? Vet att förr så körde många cross där bla.
Inte tillåtet längre eftersom folk som bodde i närheten klagade så..
Citera
2013-08-08, 11:19
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Någon form av recycling med allt ifrån träflis till grus på den öppna planen, platsen är olåst.
http://goo.gl/maps/DVL7J

Det är Hans Andersson Recyling som håller till där. Det ligger massor av skräp i stora högar på området.
Citera
2013-08-08, 11:26
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Varför har aktiviteten hos missing people avtagit? Inga stora skallgångskedjor ute. Man tycker ju att hela området skulle finkammas nu medans många fortfarande har semester.

Eller ligger det en tanke bakom? Kanske vill man inte ha hela bygden på fötter med risken för att någon inblandad "hjälper till" i skallgångskedjan?

Finner det något konstigt. Det här tycker jag är ett typiskt fall där Missing People skulle kunna göra en insats.
Tycker också detta är skumt, om det nu stämmer. Kan polisen veta mer men vill ha hem AJ först och förhöra denne innan dom letar på stället som DB eller FH har sagt?
Citera
2013-08-08, 11:28
Medlem
enkopptills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Tycker också detta är skumt, om det nu stämmer. Kan polisen veta mer men vill ha hem AJ först och förhöra denne innan dom letar på stället som DB eller FH har sagt?

Det var väl nu denna vecka som de skulle utöka med ett sökområde? Stod i någon utav tidningarna iaf.
Citera
2013-08-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkopptill
Det var väl nu denna vecka som de skulle utöka med ett sökområde? Stod i någon utav tidningarna iaf.

Ja men man avslöjade inte var och ville inte heller ha man ur huse utan med en mindre grupp...
Citera
2013-08-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag gillar också tanken på det hållet.
Men kan man anta att det inte faller inom tidsramen då de setts vid BO och kanske på kabelvägen då polisen inte visat något intresse åt det hållet sista tiden?
Hur lång tid skulle det ta att ta sig över älven till känt dumpningsställe, och sedan tillbaka till kabelvägen, gärna utan att passera genom thn igen?

Vi vet inte hur tidsramen ser ut. Att ta sig från brottsplats till södra delen av thn tar 15 min max.
Att sedan ta småvägar över Velanda till Kabelvägen är fullt möjligt. Man undviker trafik samt iakttagelser om man rör sig på den sena delen av dygnet.
Småvägar från älvområdet/stubbered över Velanda till Kabelvägen kan ta en 30 min om man har god lokalkännedom.
Citera
2013-08-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
MPS huvud uppgift är att hitta försvunna personer vid liv. Nu handlar om mord. Bara kunniga och erfarna personer som deltar för att leta efter ett lik.
Citera
2013-08-08, 12:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Vi vet inte hur tidsramen ser ut. Att ta sig från brottsplats till södra delen av thn tar 15 min max.
Att sedan ta småvägar över Velanda till Kabelvägen är fullt möjligt. Man undviker trafik samt iakttagelser om man rör sig på den sena delen av dygnet.
Småvägar från älvområdet/stubbered över Velanda till Kabelvägen kan ta en 30 min om man har god lokalkännedom.
Det borde kunna falla inom felmarginalen för en eventuell tidsram, så länge vittnen inte har klockat sina iakttagelser?
De kan ju varit iskalla och kört närmsta vägen också, lättade av att ha gjort sig av med en obekväm kropp.
AJ kan ju också gjort ett eventuellt klädbyte dessförinnan. Om han nu var så blodig som det antas i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in