En tanke ang. det här med grusgropar...
Att denna trio torde vara väldigt stressade när dom for iväg med Id@s kropp går väl inte att utesluta.
AJ visste att han skulle bli huvudmisstänkt eftersom Id@s familj visste att han varit där under kvällen, så därför var det viktigt som f*n att bli av med kroppen fort, och det fort som fan...
Det vore ju VÄLDIGT konstigt om han inte tänkte: "-Fan, kroppen får inte hittas, då är jag rökt. Det måste bort fort som fan, och får aldrig hittas."
Min första tanke är då fan inte att dumpa den i ett grustag där det jobbar folk, och flyttar stora mängder sand/singel/stenkross varje dag. Hon hade hittats relativt omgående.
Dessutom kräver detta spadar, och att gräva i en hög singel/stenkross kan nästan jämföras med att sätta en spade i bergvägg. Detta bök hade dom inte tid med, och på detta sätt skulle kroppen hittas ganska snart..
Den enda platsen jag skulle kunna tänka mig är att dom ev. isof grävit ner henne PRECIS i utkanten av grustaget (0-3m från skog/gräs) i en STOR hög med VÄLDIGT fin sand där maskiner/människor aldrig tar ifrån (högarna tar oftast aldrig helt slut, utan fylls på när dom börjar ta slut...)
Mitt tips i denna teori är isof att gå runt detta grustag, precis i utkanterna, med hundar och söka, och ev. ta med några spadar om man upptäcker nånting suspekt...
Likadant med brunnar och liknande, där hittas offren förr eller senare.
Nej, logiken i mitt huvud säger dumpad i vatten/sjö som är relativt djup. Fort, smidigt, och störst sanolikhet att hon aldrig hittas där. Givetvis dumpad med tyngder/nät/i tunna, annat för att undvika att kroppen flyter upp och hittas.
Den där "kistformade" lådan DB hade som takbox på sin bil förut, som nu är försvunnen, vore ju ypperlig till nånting sådant... Bara att borra några hål i lådan så vattnet kan ta sig in och kistan kan sjunka, med kroppen i. Borrar man dessutom lite större hål är det lätt för fiskar och kräftor att ta sig in och äta på liket när det börjar ruttna... till slut finns det inget kvar förutom skelletet.
Jag tycker man borde kolla upp denna "kistformade takbox" lite närmare. Vart är den? När sågs den sist? Skulle vilja veta vad DB har att säga om det under ett förhör...
Så tragiskt detta, hoppas att Ida flit funnen så familj/vänner får veta och kan sörja och gå vidare. Och inte minst för att den/de har gjort detta förhoppningsvis kan dömmas för detta bestialiska brott!