2013-08-08, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
didn't make a lot of sense, did it?
Vem är uppkäftig?
Jag menar att det är du, med kass attityd.
Våld i förhållande är mer vanligt än utom förhållande, om det är kille och tjej.
Äh, orkar inte förklara detta för dig.
Jodå, jag har vänner, familj och djur. Många vänner alltså.
Att du är "vän" med AJ å DB visar på att du inte har speciellt många "vänner".
Utan bara massa sketna idioter som du tror är dina vänner.
Vakna upp, se dig omkring, ta hand om dina barn, och lägg ner "vänskapen" med dessa idioter du kallar för vänner. Hur många barn har du?
Har du varit inne på förhör?
Vad fick du för frågor (om så är fallet)?

Sandlådenivå nu

Länka där det står att A.J är min vän tack btw.... Exakt.. Du hittar det inte!
Citera
2013-08-08, 09:07
Bannlyst
Citat:
Alltså. Inte för att vara sån, men Ida var väl inte så duktig så att hon bara kan benämnas som en ung tvåbarnsmamma bara sådär. Hon hängde som synes med en riktig idiot, aj, she had it coming, tyvärr.
Umgås man med såna här idioter så vet man att det kan få konsekvenser.
Nu gick det illa för lilla söta id*, men som sagt.

Tror du verkligen Ida visste att hon skulle råka ut för något hemskt ?
Du är lite väl mycket ibland Kanel-Kalle, får jag föreslå att du kan dra åt helvete ?
Citera
2013-08-08, 09:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Har det hittats kroppsdelar ?
https://www.flashback.org/sp44456974
Citera
2013-08-08, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
https://www.flashback.org/sp44456974

Det där var trolleri av allt att döma, flera detektiver var runt och sökte, både i Velanda, Velanda gård och Velanda Sand. No nothing
Citera
2013-08-08, 09:16
Medlem
Citat:
Hört talas om hund ? Di känner lukten av kroppar även under mark...
Vem har sagt att jobber blev bra gjort, GMs kanske slarvade och inte grävde tillräckligt djupt ?
En räv kan fått vittring och börjat gräva.

Andra spår kan ha lämnats på platsen.

etc.

Ok, så du vill ha en sammanställning på grustag som polisen sen kan ta del av och besöka med hund.
Trodde du skulle ge dig ut på en egen tripp.
Citera
2013-08-08, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snoman
Ok, så du vill ha en sammanställning på grustag som polisen sen kan ta del av och besöka med hund.
Trodde du skulle ge dig ut på en egen tripp.

Är framförallt intresserad av di mindre, nerlagda, som man inte tänker på utan att ha lokalkännedom.
Citera
2013-08-08, 09:33
Medlem
issusforlifes avatar
Citat:
En vanlig svensson skulle aldrig få för sig att tatuera sig i nyllet.
Det gör bara en sketen idiot. Fult som stryk är det också.
Så visst KAN man döma, jag gör det, och nästan alla andra också.
Nej, alla är inte lika, och tur är det.
Min flickvän skulle inte gilla mig det minsta om jag drog en tatuering i nyllet eller om jag hade rasistiska åsikter. Då skulle hon "döma" bort mig.
Tror inte att mun "svensson" morsa skulle vilja gå ut på stan med mig om jag hade tatuering i ansiktet.
Egentligen så är det dom själva som dömer ut sig, de sänder signaler till andra att dom inte är normala eller som "vi" andra.
Har du tatuering i svanken?

Efter att ha läst senaste artikeln i ttela om detta fall, så finns det ingenting som kan rädda DB, han kommer garanterat bli dömd. Med all säkerhet, då hans bil har använts i detta fall bla.
Synd om djuren han har, men samtidigt så är det nog bättre att nån annan har hundarnaän att han har det.
FFörbannade pack alltså.

Att du tycker det är fult respekterar jag. Dock känner jag fyra personer som har ansiktstatueringar.
Ingen är en "sketen idiot", kriminell eller på något sätt otrevlig. Liiite att dra alla över en kam?
Citera
2013-08-08, 09:44
Medlem
En tanke ang. det här med grusgropar...

Att denna trio torde vara väldigt stressade när dom for iväg med Id@s kropp går väl inte att utesluta.
AJ visste att han skulle bli huvudmisstänkt eftersom Id@s familj visste att han varit där under kvällen, så därför var det viktigt som f*n att bli av med kroppen fort, och det fort som fan...

Det vore ju VÄLDIGT konstigt om han inte tänkte: "-Fan, kroppen får inte hittas, då är jag rökt. Det måste bort fort som fan, och får aldrig hittas."

Min första tanke är då fan inte att dumpa den i ett grustag där det jobbar folk, och flyttar stora mängder sand/singel/stenkross varje dag. Hon hade hittats relativt omgående.

Dessutom kräver detta spadar, och att gräva i en hög singel/stenkross kan nästan jämföras med att sätta en spade i bergvägg. Detta bök hade dom inte tid med, och på detta sätt skulle kroppen hittas ganska snart..

Den enda platsen jag skulle kunna tänka mig är att dom ev. isof grävit ner henne PRECIS i utkanten av grustaget (0-3m från skog/gräs) i en STOR hög med VÄLDIGT fin sand där maskiner/människor aldrig tar ifrån (högarna tar oftast aldrig helt slut, utan fylls på när dom börjar ta slut...)
Mitt tips i denna teori är isof att gå runt detta grustag, precis i utkanterna, med hundar och söka, och ev. ta med några spadar om man upptäcker nånting suspekt...

Likadant med brunnar och liknande, där hittas offren förr eller senare.

Nej, logiken i mitt huvud säger dumpad i vatten/sjö som är relativt djup. Fort, smidigt, och störst sanolikhet att hon aldrig hittas där. Givetvis dumpad med tyngder/nät/i tunna, annat för att undvika att kroppen flyter upp och hittas.

Den där "kistformade" lådan DB hade som takbox på sin bil förut, som nu är försvunnen, vore ju ypperlig till nånting sådant... Bara att borra några hål i lådan så vattnet kan ta sig in och kistan kan sjunka, med kroppen i. Borrar man dessutom lite större hål är det lätt för fiskar och kräftor att ta sig in och äta på liket när det börjar ruttna... till slut finns det inget kvar förutom skelletet.

Jag tycker man borde kolla upp denna "kistformade takbox" lite närmare. Vart är den? När sågs den sist? Skulle vilja veta vad DB har att säga om det under ett förhör...

Så tragiskt detta, hoppas att Ida flit funnen så familj/vänner får veta och kan sörja och gå vidare. Och inte minst för att den/de har gjort detta förhoppningsvis kan dömmas för detta bestialiska brott!
Senast redigerad av Mizunotpz 2013-08-08 kl. 09:47.
Citera
2013-08-08, 09:54
Medlem
Citat:
Är framförallt intresserad av di mindre, nerlagda, som man inte tänker på utan att ha lokalkännedom.

Detta kan kanske vara av intresse, plus hela området mellan järnvägen och vägen upp mot flo-hållet

58.36477,12.48004
Citera
2013-08-08, 09:56
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
God morgon Flashbackare. GRUSTAG

Idag skulle jag behöva hjälp med att identifiera grustag, gamla och nya.
Känner du till ett grustag i regionen ?
Zooma in det på Google Maps, så nära det går, tryck ut en länk, välj kort adress och posta i tråden.
Någon form av recycling med allt ifrån träflis till grus på den öppna planen, platsen är olåst.
http://goo.gl/maps/DVL7J
Citera
2013-08-08, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizunotpz
En tanke ang. det här med grusgropar...

Att denna trio torde vara väldigt stressade när dom for iväg med Id@s kropp går väl inte att utesluta.
AJ visste att han skulle bli huvudmisstänkt eftersom Id@s familj visste att han varit där under kvällen, så därför var det viktigt som f*n att bli av med kroppen fort, och det fort som fan...

Det vore ju VÄLDIGT konstigt om han inte tänkte: "-Fan, kroppen får inte hittas, då är jag rökt. Det måste bort fort som fan, och får aldrig hittas."

Min första tanke är då fan inte att dumpa den i ett grustag där det jobbar folk, och flyttar stora mängder sand/singel/stenkross varje dag. Hon hade hittats relativt omgående.

Dessutom kräver detta spadar, och att gräva i en hög singel/stenkross kan nästan jämföras med att sätta en spade i bergvägg. Detta bök hade dom inte tid med, och på detta sätt skulle kroppen hittas ganska snart..

Den enda platsen jag skulle kunna tänka mig är att dom ev. isof grävit ner henne PRECIS i utkanten av grustaget (0-3m från skog/gräs) i en STOR hög med VÄLDIGT fin sand där maskiner/människor aldrig tar ifrån (högarna tar oftast aldrig helt slut, utan fylls på när dom börjar ta slut...)
Mitt tips i denna teori är isof att gå runt detta grustag, precis i utkanterna, med hundar och söka, och ev. ta med några spadar om man upptäcker nånting suspekt...

Likadant med brunnar och liknande, där hittas offren förr eller senare.

Nej, logiken i mitt huvud säger dumpad i vatten/sjö som är relativt djup. Fort, smidigt, och störst sanolikhet att hon aldrig hittas där. Givetvis dumpad med tyngder/nät/i tunna, annat för att undvika att kroppen flyter upp och hittas.

Den där "kistformade" lådan DB hade som takbox på sin bil förut, som nu är försvunnen, vore ju ypperlig till nånting sådant... Bara att borra några hål i lådan så vattnet kan ta sig in och kistan kan sjunka, med kroppen i. Borrar man dessutom lite större hål är det lätt för fiskar och kräftor att ta sig in och äta på liket när det börjar ruttna... till slut finns det inget kvar förutom skelletet.

Jag tycker man borde kolla upp denna "kistformade takbox" lite närmare. Vart är den? När sågs den sist? Skulle vilja veta vad DB har att säga om det under ett förhör...

Så tragiskt detta, hoppas att Ida flit funnen så familj/vänner får veta och kan sörja och gå vidare. Och inte minst för att den/de har gjort detta förhoppningsvis kan dömmas för detta bestialiska brott!

Har man även knackat ut tänderna på liket så är bevisningen ännusvårare OM kista/kropp mot förmodan skulle hittas vid draggning/slump. Det låter hemskt, men är man kapabel till att mörda någon, och sedan frakta bort kroppen för att gömma den, så är man nog kapabel till även detta för att undvika att kroppen skulle kunna identifierad vid ev. upphittning...

Hur svårt är det för SKL (eller vem som nu utför undersökningen) att kunna identifiera ett skellet utan tänder? Förutsatt att allt utom skellet har ruttnat bort/ätits upp av fiskar och andra djur i vattnet?
Att kunna fastställa ungefärlig ålder & kön är ju inte allt för svårt, men utan tänder, vad finns då kvar för att verkligen kunna identifiera kroppen? Tänk nu på att endast skellet återstår... ?
Citera
2013-08-08, 10:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizunotpz
Har man även knackat ut tänderna på liket så är bevisningen ännusvårare OM kista/kropp mot förmodan skulle hittas vid draggning/slump. Det låter hemskt, men är man kapabel till att mörda någon, och sedan frakta bort kroppen för att gömma den, så är man nog kapabel till även detta för att undvika att kroppen skulle kunna identifierad vid ev. upphittning...

Hur svårt är det för SKL (eller vem som nu utför undersökningen) att kunna identifiera ett skellet utan tänder? Förutsatt att allt utom skellet har ruttnat bort/ätits upp av fiskar och andra djur i vattnet?
Att kunna fastställa ungefärlig ålder & kön är ju inte allt för svårt, men utan tänder, vad finns då kvar för att verkligen kunna identifiera kroppen? Tänk nu på att endast skellet återstår... ?
Mot dna registret eller om man vet vem man letar efter och har dennes dna är det väl inga problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in