2013-08-07, 20:25
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-ness
Som rubriken lyder; varför ska alltid killar spela att det är så synd om de när det är sjuka?
Brorsan min har åkt på en vanlig förskylning men beter sig som om han håller på att dö....-.-

Så varför kräver ni så mycket uppmärksamhet när ni är sjuka?
vadå spela? Varför ska du spela korkad?
Citera
2013-08-07, 21:02
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Nä det gjorde du inte, för då är man nämligen döende.

Nja jag var inte döende men skulle garanterat inte klarat av att jobba.
Citera
2013-08-07, 21:02
Medlem
Citat:

Man är inte döende.... har själv haft 42 graders feber... dock orkar man inte jobba när man har så hög feber...
Citera
2013-08-07, 21:10
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Nja jag var inte döende men skulle garanterat inte klarat av att jobba.
Citat:
Man är inte döende.... har själv haft 42 graders feber... dock orkar man inte jobba när man har så hög feber...

Citat:
Ursprungligen postat av fof.se
Människor dör när den centrala kroppstemperaturen stiger över 42 grader. Vid så hög feber slutar många viktiga enzymsystem i kroppen att fungera.
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia.org
Feber är i sig inget sjukdomstillstånd utan ett symptom och ett tecken på att immunförsvaret är aktiverat. Feber är, så länge den inte är extremt hög (över 41 °C), inte farlig eller skadlig och behöver vanligen inte behandlas.
Citat:
Ursprungligen postat av 118100.se
Har man 39-40 grader i kroppstemperatur har man mycket feber. När temperaturen stiger till 41-42 grader kan vara febern livshotande.

http://fof.se/tidning/2007/7/kyla-raddar-liv
http://sv.wikipedia.org/wiki/Feber
http://spa.118100.se/feber/155143

Så svårt var det att klara av.
42 graders kroppstemperatur är fruktansvärt högt sett mot det normala, och absolut en påfrestning för kroppen som i värsta fall kan resultera i dödsfall.
Citera
2013-08-07, 21:16
Medlem
retepm.s avatar
Killar blir ofta sjukare än tjejer. Sjukdomar biter inte lika bra på demoner antar jag.
Citera
2013-08-08, 04:11
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
De spelar inte:

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/darfor-mar-man-samre-an-kvinnor/

Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
Delvis för att tycka synd om de, men läste någonstans att de blir sjukare när de väl blir sjuka

EDIT:

Ni kom inte ner till kommentarsfältet till den artikeln eller? Och tyckte inte PJ-Osk var ett lustigt namn på en signalsubstans?

Ni får nog besöka Doktor R. Unk och kolla synen tror jag.
Citera
2013-08-08, 05:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Jag gick och jobbade trots att jag var döende, slå den

Ok, jag har dålig koll, men jag gick till arbetet trots vattkoppor. Jag fick sjukdomen när jag var runt 30.
Citera
2013-08-08, 05:59
Medlem
thewellovedones avatar
Jag tror inte fem sekunder på att män blir sjukare än kvinnor därför att jag är en fullvuxen man och får aldrig varken influensa (jag känner att jag är smittad men blir liksom inte golvad) eller vinterkräksjukan (aldrig ens en antydan), förkylning har jag praktiskt taget endast intensivt i en dag och sen är det bra.
Ska jag gå efter mig så är det nog så att män spelar sjukare (inte för att just jag spelar) än de är eftersom de inte är vana vid att känna sig klena.
Citera
2013-08-08, 06:13
Bannlyst
Citat:

Byt din temperaturmätare, för den fungerar inte korrekt. Det är förståeligt att man inte orkar jobba vid 42 graders feber, med tanke på att man har fullt upp med att ens försöka överleva.
Citera
2013-08-08, 06:51
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:

Inte döende? Feber är livshotande redan vid 41 grader. Det är inte många som ens överlever 42 graders feber. Det räcker med att ha så hög feber i ett par timmar för att man ska få bestående hjärnskador.

Varför måste tjejer alltid överdriva i sina FB-inlägg?
Senast redigerad av Truchosthlm 2013-08-08 kl. 07:48.
Citera
2013-08-08, 07:45
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truchosthlm
Inte döende? Feber är livshotande redan vid 41 grader. Det är inte många som ens överlever 42 graders feber. Det räcker med att ha så hög feber i ett par timmar för att man ska få bestående hjärnskador.

Varför måste tjejer alltid överdriva i sina FB-inlägg?

Vid så hög temperatur har det lilla förstånd som kvinnan har kokat bort, o därför kan hon påstå saker som är helt befängda....
Citera
2013-08-08, 09:12
Bannlyst
Jag tycker annars att det är betydligt vanligare att tjejer beklagar sig när de är sjuka. Sen är knappast halsfluss eller urinvägsinfektion något som man behöver "spela" för att kunna känna riktig smärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in