Jag är väldigt ny inom detta, men applicerade en vanlig rubb, salt, peppar och timjan igår på en picnicbog och lät den sedan mysa i sisådär 7 timmar på låg värme i en crock-pot. Riktigt smarrigt. Har du själv några knep att dela med dig av?
Jag är väldigt ny inom detta, men applicerade en vanlig rubb, salt, peppar och timjan igår på en picnicbog och lät den sedan mysa i sisådär 7 timmar på låg värme i en crock-pot. Riktigt smarrigt. Har du själv några knep att dela med dig av?
Fast TS efterfrågar recept och metoder gällande nötkött och inte fläsk/griskött .
~Paul~
PS Till pulled beef skulle jag rekommendera kött med mycket kollagen i, t ex högrev och oxbringa. Också oxsvans kan vara högintressant.
Fast nu blir ju pulled pork såååååååå mycket bättre..
Körde dock förförra helgen en älgbogstek till pulled moose. Blev fantastiskt gott, man behöver egentligen inte så mycket kryddor, bara gott rök smak ska det vara imho.
provar idag att göra en pulled beef. har ca 3kg fransyska i ugnen med gul lök, vitlök och sweet baby rays bbqsås. extra salt och svartpeppar på toppen.
har tidigare gjort på gris, båda karré och kotlett, men tycker att det blir för fett respektive torrt.
fransyskan har en del insprängt fett, men inte alls så mycket som en bit karré. återkommer ikväll eller imorgon med resultatet.
Gjorde på en bit ytterlår jag inte visste vad jag skulle göra med. Blev alldeles för torrt, men smaken vart god. Några bitar lök och vitlök åkte med, kryddade köttet med salt, cayennepeppar och spiskummin. Tror att högrev, eller än hellre, en bit entrecote blir toppen! Oxsvans som paul nämner kan nog också bli kanon, om inte lite för slemmigt. Vet att köttet blir gott och otroligt mört, men något för fett för min smak när de kokas till oxsvanssoppa t.ex