2013-08-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Lite bilder från Göta Älv/Kanalen och dess närhet tagna idag för att de som inte känner till området skall få en bättre uppfattning om hur det ser ut. Polisen har varit i detta område idag och sökt med hundar både på land och med båt i vattnet. Ingen aning om sökningen gav resultat.
På kartan finns ringar med nummer för att hitta vad bilderna visar.
Bild 1: https://anonfiles.com/file/528b215116fae28cfcdbed70b19f79e6
Bild 2: https://anonfiles.com/file/09e5ac6dbafc73b784bbff07381d5f43
Bild 3: https://anonfiles.com/file/fda1d405280933a91f55eaee725c394f
Bild 4: https://anonfiles.com/file/c701394324527da216654deb1cb1aa10
Bild 5: https://anonfiles.com/file/06fccbfdcbf25ddf9f0df33ee3ee3451
Bild 6: https://anonfiles.com/file/8811ba9adfe2861d476223b4792d7cd5
Bild 7: https://anonfiles.com/file/1e78fa7eec86fddbff82143d98390a07
Bild 8: https://anonfiles.com/file/ac8b1edf3d0d1b5bc53f2d9b4f22500a
Karta: https://anonfiles.com/file/ee8f4922d4a7ebf9091c20c2e85686c4

Hoppas att det fungerar.

Fina bilder om inte annat...

Undrar i vilken grad ett relativt djupt strömmande vatten påverkar vattensökhundarnas förmåga att markera.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-06 kl. 23:37.
Citera
2013-08-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Tack för ditt seriösa arbete, stänkskyddet har varit i mina tankar länge nu...
Enligt de små kulor, upphöjningar som är strax under artikelnumret så passar
detta stänkskydd till årsmodell 1992-01-01---1993-03-31.
Begränsar antalet möjliga fordon något, OM nu detta stänkskydd har någonting
med fallet att göra. Platsen i närheten av där bilen brändes utesluter inte
att det kommer från en "följebil".

Det visar när stänkskyddet är tillverkat. Alltså i mars 1993.

Detta är till för att kunna se när det är tillverkat om det skulle bli några kvalitetsproblem.
Citera
2013-08-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Är ny här på forumet. Har följt denna tråd ganska flitigt. Här vimlar det av olika teorier, så min får bli en i mängden. Jag tror att detta från början har handlats lite i panik när det gäller att bli av med kroppen. Skulle tänka mig max 15 min transport, var hamnar man inom för radie då? och vad finns det för tänkbara dumpningsplatser? kan en vägbrunn vara ett alernativ?

Beror ju lite på hur fort man kört, men säg 1,5-2 mil. Tror inte man kunnat hålla en snitthastighet på över 90 med tanke på bebyggelse, vägar etc.
Citera
2013-08-06, 23:52
Medlem
Citat:
Är ny här på forumet. Har följt denna tråd ganska flitigt. Här vimlar det av olika teorier, så min får bli en i mängden. Jag tror att detta från början har handlats lite i panik när det gäller att bli av med kroppen. Skulle tänka mig max 15 min transport, var hamnar man inom för radie då? och vad finns det för tänkbara dumpningsplatser? kan en vägbrunn vara ett alernativ?

Jag är inte närmare bekant med trakten men har alltid tyckt att älven är den naturliga dumpningsplatsen om man handlar i panik. Jag tror inte att mordet var planerat så allt är nog gjort utan större eftertanke. Troligen var första tanken att bli av med kroppen och sedan klurade man ut hur man skulle göra med resten, därav viss spridning.
Citera
2013-08-06, 23:53
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Det visar när stänkskyddet är tillverkat. Alltså i mars 1993.

Detta är till för att kunna se när det är tillverkat om det skulle bli några kvalitetsproblem.

Nej, det tror jag inte på, hur får du fram den informationen? Artikelnummer är väl synligt
så det är inga problem med att utreda exakt till vilken producerad serie det passar,
samt under vilken period denna serie producerades.
Citera
2013-08-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Har vi någon säker bekräftelse på att det är bevismaterial och/eller att det är de misstänkts som försökt bränna upp det?
Vi lär knappast se någon av huvudpersonerna i det här fallet som nobelpristagare, man vi kanske gör ett misstag om vi utgår utifrån att de är tappade bakom en vagn.
Bara postare i den här tråden har lagt ner tusentals timmar på fallet, polis/rättsapparat har lagt ner de resurser de kan avdela; resultat: ingen Ida.
Antingen har de haft tur så här långt, eller så kan de vara listigare än vad många utgår ifrån.
Att underskatta sin motståndare leder ofta till nederlag.
Vi ska nog inte heller uteslutet att de har vänner som skriver i tråden, med avsikt att vilseleda och fördröja. Diskussionen blir emellanåt helt lamslagen av en eller annan skitdebatt, som någon dragit igång, där det är ganska klart redan från start, att utgången är helt irrelevant när det gäller Idas öde.

Vi bara spekulerar. Vad som finns i bevisväg vet ju bara polisen.

Jag håller med dig fullständigt när det gäller skitdebatter. Det går i vågor. Jag har följt tråden från dag ett. Vissa perioder har det varit ruggigt frustrerande läsning, ibland har det varit väldigt bra, i början och när RDY hittade klädresterna.

OM plaggen som eldats upp hör till fallet, så verkar de ju vara helt blåsta.
Kackar gör man ju inte i eget bo, men här ligger det lite väl nära.
Då skulle det till och med vara troligt att BO finns i närheten också. Hur nu en GM skulle stå ut med det...
Citera
2013-08-07, 00:01
Medlem
StorErikMarklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Långt tillbaka i tråden kom det upp en fråga ifall någon hade koppling till Alloys på vargön. Jag kommer inte ihåg varför och det är kanske redan avfört som ointressant men en vän till FH, Patr*k Johans*on, har kopplingar dit.

Om nån i "gänget" har en insider på Alloys går det att bli av med en kropp helt spårlöst. Och smältverket är i drift dygnet runt, året runt...
Citera
2013-08-07, 00:11
Medlem
Citat:

Så som så ofta har sagts i denhär tråden: ingenting kan uteslutas, men...

...att öppna det tunga gjutjärnslocket till en vägbrunn är inte gjort i en handvändning. Med lite tur och stånkande så kan man använda volvojärnet, men om locket sitter fast krävs det specialverktyg för att det ska gå säkert och snabbt:
www.ulefosnv.se/~/media/Files/SE/VATEK%20lyftverktyg.ashx

Dessutom: brunnslocket sitter nästan alltid fast.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-07 kl. 00:30. Anledning: Dessutom:
Citera
2013-08-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Nej, det tror jag inte på, hur får du fram den informationen? Artikelnummer är väl synligt
så det är inga problem med att utreda exakt till vilken producerad serie det passar,
samt under vilken period denna serie producerades.

Volvo 850 producerades 92-97 och hade samma kaross hela tiden. Kan inte tänka mig att stänkskydden ändrades, har ej tillgång till Volvos program nu och kan söka och se om så är fallet.

På artikelnumret kan du aldrig se när detaljen är tillverkad. Det kan du med hjälp av prickarna.

Om det blir kvalitetsproblem så kanske de får kontrollera/kassera en månads produktion av stänkskydd. Med ditt resonemang får de kontrollera/kassera allt tillverkat mellan 92-01-01 och 93-03-31.
Citera
2013-08-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Så som så ofta har sagts i denhär tråden: ingenting kan uteslutas, men...

...att öppna det tunga gjutjärnslocket till en vägbrunn är inte gjort i en handvändning. Med lite tur och stånkande så kan man använda volvojärnet, men om locket sitter fast krävs det specialverktyg för att det ska gå säkert och snabbt:
www.ulefosnv.se/~/media/Files/SE/VATEK%20lyftverktyg.ashx

Det räcker med en kofot till "A-brunnar", enkelt och snabbt gjort. Brunnar med galler är inte heller svåröppnade med kofot.
Citera
2013-08-07, 00:34
Medlem
kirugumis avatar
Brädorna kan mycket väl vara från huset. De ser ut att vara målade med Herrgårdsgul plastfärg som var populär på 70-talet. Sån panel brukar man byta ut eftersom färgen inte släpper ut fukt, den lossar i stora sjok som man kan dra av. Precis som det ser ut på den " pilade" bilden.
De kan helt enkelt varit där förut o slängt av byggskräp. Fanns det bild på brädorna vid dammen också?
Citera
2013-08-07, 00:37
Medlem
kirugumis avatar
En undran. När man sitter häktad, blir man då förhörd varje dag? Eller lämnas man ifred?
Fattar inte hur de orkar hålla tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in