2013-08-07, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Enligt vad jag har erfarit har polisen varit i kontakt med Åk* idag ang. "kräftdammen" så vi får se om det ger/gav något.

Tack, delge gärna om & hur di tänkt att söka. Var på väg att skaffa en sådan här, men den var i dyrast laget

http://www.hammacher.com/Product/Default.aspx?sku=12209&refsku=12215
Citera
2013-08-07, 15:32
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelnglider
Är man en "softis" på insidan om man slår ihjäl en hund??

Vänta nu har jag missat något? Vem har slagit ihjäl en hund?
Citera
2013-08-07, 15:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Det var väl en diversion 600 han körde, modellen finns även som 900, jag tror dom i princip är identiska förutom motorstorleken då..
Tror det tidigare i tråden konstaterats (genom AJ's facebook) att den var lite krockad
Jo det är jag med på att han har. Men är det samma blinkers på 600 och 900 tro?
Han verkar ha uppgivet att den skulle vara till en 900.
Eller om han hade MC,n med sig, det vet jag inte.
Citera
2013-08-07, 15:34
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Analyserna från SKL hade ju inte kommit vare sig det gällde lägenhet eller bil, så jag tror det var dilemmat just då.

Ja det kan vara sant. Förundersökning är en långsam byråkratisk process och bör kanske så vara.
Citera
2013-08-07, 15:35
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Vänta nu har jag missat något? Vem har slagit ihjäl en hund?
Någon har missförstått information så du har inte missat något.
Citera
2013-08-07, 15:37
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har aldrig bekräftat att budet tagit fel på uppgång, men jag är inte budet och kan inte ta gift på dennes uppgift.
Då jag själv inte har möjlighet att besöka adressen för att kontrollera antalet vindslägenheter så pratade jag med en person som bor i uppgången. När Byxan sen påstod sig ha varit där och endast sett en dörr på fjärde våningen så sa jag inte emot, jag hade ju inte varit där och kunde inte var hundraprocentigt säker

Men så dök det härom dagen upp ett inlägg från en person som kikat in på namntavlan, och si där fanns två namn på vinden, precis som grannen beskrev det.
Jag, som vacklat, litar på grannen, h*n t o m gick ut och läste vad det stod på våningsgrannenns dörr. Varför i hela friden skulle h*n ljuga?

Okej, Tack för svaret
Jag tycker nog inte frågan om en eller två hyresgäster högst upp är så intressant, däremot om tidningsbudet varit där eller inte vore helt klart värt att veta
Citera
2013-08-07, 15:39
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelnglider
jag är djurvän..tyvärr många som inte är det,men nä det stämmer att han inte hade ihjäl just denna omtalde hund.. miss av mig..hade jag vart snut ,så hade jag snokat lite mer i Uddevalla..

Kan du berätta mera ?
Citera
2013-08-07, 15:40
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Jo det är jag med på att han har. Men är det samma blinkers på 600 och 900 tro?
Han verkar ha uppgivet att den skulle vara till en 900.
Eller om han hade MC,n med sig, det vet jag inte.

Det skulle jag tro, kan kolla detta i reservdelskatalogen men senare ikväll isf
Citera
2013-08-07, 15:42
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tack, delge gärna om & hur di tänkt att söka. Var på väg att skaffa en sådan här, men den var i dyrast laget

http://www.hammacher.com/Product/Default.aspx?sku=12209&refsku=12215
Det enda jag förstod var att de varit med likhund i någon sjö i närområdet vars namn jag tyvärr inte lade på minnet, samt varit med likhund i skogen runt vilthägnet. Men det antyddes att de gör ett nytt specifikt försök med flera hundar vid kräftdammen och de små gölarna där.
Tyvärr fick jag ingen uppgift att en sån där manick skulle vara aktuell
Citera
2013-08-07, 15:43
Medlem
upsteppers avatar
Hittade artikeln som bekräftar att AJ häktades innan en internationell efterlysning utfärdades. http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2264143-36-aringen-internationellt-efterlyst

Hoppas att IF hittas snart också, samt att bevis och indicier räcker till fällande domar
så småningom.
Citera
2013-08-07, 15:48
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vad ska dem åka dit för???
Ingen kropp inget som binder dem till mord eller bortförande bara en massa indicier fortf, Åklagaren vet att han har inte mycket att stå på vid ett ev åtal mot dessa GM så än så länge lär han ligga lågt med ev åtal etc etc fram till något som binder dessa herrar till brottet!

Kroppen lär hittas men det kommer ta sannorlikt lång tid så det kommer vara svårt att fastställa en ev dödsorsak!
GM lär ha tid att hinna prata i hop sig om hur dem ska lägga upp sitt försvar samt ni kommer säkert se 1 el 2st försvarare av högre skolan som är vana advokater av dessa fall!

Först och främst, lite grammatisk hjälp ang. de/dom/dem:
http://www.spraknamnden.se/sprakladan/ShowSearch.aspx?id=id=48022;objekttyp=lan

Vad tror du själv att dom ska åka dit för?
GM kommer inte alls att hinna att "prata ihop sig". Det är nämligen försent för det.
Citera
2013-08-07, 15:48
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Det skulle jag tro, kan kolla detta i reservdelskatalogen men senare ikväll isf
I så fall kanske det betyder att AJ inte ville avslöja att han åkte 600, om den kunde bli suspekt

Det jag inte kan släppa är att han kanske lånat eller köpt en 900, när han ställt av 600:an trots den var besiktad ett år till.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-07 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in