2013-08-07, 11:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
En så trist ton och ett så trist sätt att se på saker...
Vart finns logiken att döma innan dom fallit?... Vi vet ju inte sanningen än!
Vad har vi för rätt att döma utifrån spekulationer?
För det är just det , det faktiskt är... Spekulationer.
Ha gärna ideer... men blanda för guds skull inte ihop dom med sanning... För då e ni helt fel ute!
Alla människor är inte lika.... Och ingen har rätt att döma någon för etc. tatueringar i ansiktet.
Några ord att tänka på?.....
Okej, låt oss ändra "döma" till "bedömning" då, så är vi i hamn. Jag har inte uppfattat att någon här inne varken dömt eller bedömt utifrån tatueringar i ansiktet, utan snarare utifrån den information som polis och åklagare släppt till media.
Citera
2013-08-07, 11:47
Medlem
Citat:
Nu handlade det inte om A.J utan om D.B. I övrigt håller jag med dig i inlägget!
Så när snutens misstankar har stärkts mot DB, hans bil har bevisligen använts för bortfraktande och den är också nerbränd för att röja bevis så anser du att det är spekulationer ? Ja en del är mer än lovligt naiva. Sluta detta förnekande för ditt eget bästa. Du kommer sova dåligt när domen faller
Citera
2013-08-07, 11:55
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Bränner han sprit ?
Eller har pysslat med detta förr ?

Ja, det har han gjort under flera års tid.
Citera
2013-08-07, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ja enligt bevisningarna mot d.b så blundar jag inte för sanningen eller försvarar utan belägg. Dock kommer med inlägg i de saker jag vet något om. Eller rättar ev. osanningar. ( i mån av vetskap ).

A.
En spekulation är att DB bränner hemma. Vet du om han har eller inte har gjort detta ?

B.
En annan spekulation är hans cheva som du sagt "aldrig använts", vilket jag tolkar generellt.
Kan du säkert säga att den inte använts vid tidpunkten för brottet ?

C.
Du har också hintat att du vet vad han gjort efter jobbet kl. "3".
Kan du klargöra för vilka tider, typ. 15-18 eller så som du vet vad han gjort ?
Du behöver inte svara på vad eller var, bara utveckla tidaspekten.
Citera
2013-08-07, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Ja, det har han gjort under flera års tid.

FH står DB nära, är han inblandad, hur ?
Var gör han detta, i sitt hus antar jag ?

Kan man utesluta att DB/FH satt och brände eller distribuerade hembränt vid tillfället lördag ?
Citera
2013-08-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Och varför plockar han inte nu fram sin mjuka sida och säger förlåt till I*as anhöriga och berättar vad som hände? Du som känner DB kan väl skicka en uppmaning till honom via hans advokat. Vi här som tror att DB och FH är skyldiga till anklagelserna har inte dömt dem. Det gjorde de själva i samma sekund då de bestämde sig för att hjälpa AJ. Om de hade sagt nej och istället ringt polisen, som vilken vettig människa som helst skulle gjort, hade förmodligen denna tragiska händelse enbart blivit en liten notis i er lokala tidning. Att många där uppe dessutom väljer att fläka ut sig och sina barn på olika sociala medier får stå för dem. Man ska heller inte tro att man är skyddad bara för att man låser bilder och bloggar, det finns alltid någon administratör som kan komma åt allt och Facebook t ex äger alla bilder som läggs upp där. Barnens historia kommer för alltid att finnas lagrat att plockas fram men det tänker tyvärr inte alla föräldrar på.

Här på fb har flera som verkar bo där uppe skrivit att många är rädda för både AJ och I*as pappa och just därför undrar jag hur DB och FH tänker. Eftersom de inte verkar ha någon som helst moral i kroppen ser de nog enbart till sig själva och försöker räkna ut vem som kan (och vill) orsaka dem mest skada när de släpps ut.

Bara för att jag kan intyga att hans utsida är tuff och insida är mjuk, betyder det inte att jag kan ta åt mig ett ord av resterande påståenden eller frågor i detta inlägg. Eftersom jag inte har vetskap om mycket om det du skriver så väljer jag att inte kommentera... Sanningen kommer fram förr eller senare... helst förr med tanke på anhöriga.
Citera
2013-08-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Så när snutens misstankar har stärkts mot DB, hans bil har bevisligen använts för bortfraktande och den är också nerbränd för att röja bevis så anser du att det är spekulationer ? Ja en del är mer än lovligt naiva. Sluta detta förnekande för ditt eget bästa. Du kommer sova dåligt när domen faller

ytterligare här vänds mitt inlägg till annat! EXAKT VAR har jag sagt att bevisning är spekulationer? Länka tack! Jag förnekar ingenting... Vad skulle jag förneka BARA för att jag RÄTTAR till felaktiga inlägg ( i mån av KUNSKAP och VETANDE )? LÄNKA tack!...
Lovligt naiv? Att du ens kan stava till det är beundransvärt... Men vet du innebörden?
Jag är varken lovligt naiv, i ett förnekande stadium eller blond. Jag vet mitt eget bästa och har inte problem med sömnen nu eller efter dom faller!!!!
Ge mig belägg på dina påståenden ovan, så kanske du i mina ögon inte är längst ner på skalan över "dumhuvuden" längre!
Citera
2013-08-07, 12:11
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
ytterligare här vänds mitt inlägg till annat! EXAKT VAR har jag sagt att bevisning är spekulationer? Länka tack! Jag förnekar ingenting... Vad skulle jag förneka BARA för att jag RÄTTAR till felaktiga inlägg ( i mån av KUNSKAP och VETANDE )? LÄNKA tack!...
Lovligt naiv? Att du ens kan stava till det är beundransvärt... Men vet du innebörden?
Jag är varken lovligt naiv, i ett förnekande stadium eller blond. Jag vet mitt eget bästa och har inte problem med sömnen nu eller efter dom faller!!!!
Ge mig belägg på dina påståenden ovan, så kanske du i mina ögon inte är längst ner på skalan över "dumhuvuden" längre!

Vet du vad texten "Katten jamar...eller ibland säger; jag älskar dig <3" innebär? Som AJ och DB brukar använda sig av?
Citera
2013-08-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
A.
En spekulation är att DB bränner hemma. Vet du om han har eller inte har gjort detta ?

B.
En annan spekulation är hans cheva som du sagt "aldrig använts", vilket jag tolkar generellt.
Kan du säkert säga att den inte använts vid tidpunkten för brottet ?

C.
Du har också hintat att du vet vad han gjort efter jobbet kl. "3".
Kan du klargöra för vilka tider, typ. 15-18 eller så som du vet vad han gjort ?
Du behöver inte svara på vad eller var, bara utveckla tidaspekten.

A: Någon har lagt sitt veto i detta redan
B: Ja det kan jag
C: från klockan 15:00 till 23:00 samtalade jag med D.B 3 gånger och vet exakt var han var och vad han gjorde Och jag vet faktiskt tom, var någonstans han skulle varit då och varför han inte var där...
Citera
2013-08-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Vet du vad texten "Katten jamar...eller ibland säger; jag älskar dig <3" innebär? Som AJ och DB brukar använda sig av?

Byt bort katten mot tjejer!
Citera
2013-08-07, 12:25
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
A: Någon har lagt sitt veto i detta redan
B: Ja det kan jag
C: från klockan 15:00 till 23:00 samtalade jag med D.B 3 gånger och vet exakt var han var och vad han gjorde Och jag vet faktiskt tom, var någonstans han skulle varit då och varför han inte var där...

Förmodligen användes det två bilar natten 29-30 juni. Vet du något om detta?

Jag misstror inte dig men hur vet du exakt var han var? Rastade han sin hund? Har ni synkat appen "hitta vänner"?
Citera
2013-08-07, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Förmodligen användes det två bilar natten 29-30 juni. Vet du något om detta?

Jag misstror inte dig men hur vet du exakt var han var? Rastade han sin hund? Har ni synkat appen "hitta vänner"?

Nej hans mobil är av det äldre slaget så detta går inte, ej heller har han facebook i mobilen Och jag vet att enda stället han loggar in på facebook mm, är via hans dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in