2013-08-07, 01:22
Medlem
Hej!
Jag och min sambo gjorde slut och flyttade i från varandra för ca 1 vecka sedan..

Varför är det alltid så jävla svårt att sova själv efter ett uppbrott? Hade det varit en vanlig dag i förhållandet hade man somnat på fem röda. Sen finns det fan inga att prata med 01.20 på natten, alla kompisar sover. Vad fan gör man? Skriver på Flashback? livet är bra härligt.... inte
Citera
2013-08-07, 01:24
Medlem
Så är det, tänker på väl på vad din sambo gör just nu. Kanske bangar på som fan med någon annan...tyvärr. Så är det. Må bäst
Citera
2013-08-07, 01:24
Medlem
KletTveks avatar
Du tänker för mycket när du lägger dig i sängen. Försök att koppla utav när du ska sova, rutinera ditt sovande
Senast redigerad av KletTvek 2013-08-07 kl. 01:27.
Citera
2013-08-07, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mecros
Hej!
Jag och min sambo gjorde slut och flyttade i från varandra för ca 1 vecka sedan..

Varför är det alltid så jävla svårt att sova själv efter ett uppbrott? Hade det varit en vanlig dag i förhållandet hade man somnat på fem röda. Sen finns det fan inga att prata med 01.20 på natten, alla kompisar sover. Vad fan gör man? Skriver på Flashback? livet är bra härligt.... inte

Alltid så. Var beredd på att det inte kommer gå över på ett tag heller. Men jag förstår inte varför alla är så rädda för att det gör ont ett tag efteråt. Man måste låta saker och ting ta sin tid. Kolla på en film eller något? Du kommer däcka ihop tillslut. Försök inte tvinga dig till att sova för då kommer du tänka tills du blir galen.
Citera
2013-08-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barrelajt
Så är det, tänker på väl på vad din sambo gör just nu. Kanske bangar på som fan med någon annan...tyvärr. Så är det. Må bäst

Jo de är väl så. Får väl komma på nå sätt o koppla bort det. alltid så svårt i början

Citat:
Ursprungligen postat av KletTvek
Du tänker för mycket när du lägger dig i sängen. Försök att koppla utav och starta en rutin

Antar de. Ja brukar va ganska duktig på att koppla bort tankar.. men nu kryper dem in ändå. Får försöka va så trött som möjligt när jag lägger mig. så kanske man hinner somna. Gör det inte lättare att man ligger hemma sjuk. Ska fan dra mig till jobbet i morgon.
Citera
2013-08-07, 01:30
Medlem
KletTveks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mecros
Jo de är väl så. Får väl komma på nå sätt o koppla bort det. alltid så svårt i början

Antar de. Ja brukar va ganska duktig på att koppla bort tankar.. men nu kryper dem in ändå. Får försöka va så trött som möjligt när jag lägger mig. så kanske man hinner somna. Gör det inte lättare att man ligger hemma sjuk. Ska fan dra mig till jobbet i morgon.

Det är rätta tänket det!
Citera
2013-08-07, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxmo
Alltid så. Var beredd på att det inte kommer gå över på ett tag heller. Men jag förstår inte varför alla är så rädda för att det gör ont ett tag efteråt. Man måste låta saker och ting ta sin tid. Kolla på en film eller något? Du kommer däcka ihop tillslut. Försök inte tvinga dig till att sova för då kommer du tänka tills du blir galen.

Ne precis.. förstår inte heller varför jag inte bara accepterar att läget är som det är. Men det är fan svårt. Längtar till den dan man kommer på sig själv med att inte tänka på den personen. Yepp, någon som vet om band of Brothers serien finns på någon filmsida så man slipper ladda ner?
Citera
2013-08-07, 01:39
Medlem
Jättelånga promenader brukar kunna hjälpa.
Periodvis känns det extra jobbigt, då kan det hjälpa med att man skriver ner vad man känner på ett (eller flera) papper.

Det kommer att bli bättre!
Citera
2013-08-07, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigimot
Jättelånga promenader brukar kunna hjälpa.
Periodvis känns det extra jobbigt, då kan det hjälpa med att man skriver ner vad man känner på ett (eller flera) papper.

Det kommer att bli bättre!

ska göra det! tack!
Citera
2013-08-07, 01:42
Medlem
Malkos avatar
Du är bara ovan med att sova ensam. Din kropp försöker vänja sig igen. Det har ingenting med ditt ex att göra.

Allt handlar om nervsystem och instinkter. Allt annat är bara ett sätt att försöka hantera sanningen i världen.

Sköt om dig!
Citera
2013-08-07, 02:43
Medlem
UnderbaraNorrlands avatar
Hatar denna känsla och lider verkligen med dig! :(

Något jag har lärt mig är att om du känner som du gör så gör du det bara värre när du grubblar när du egentligen ska sova. Kan rekommendera att vandra ut i skogen, gå en sväng på stan eller vad du nu har i din närhet. Sedan när du känner dig tillräckligt trött i kropp och själ vandrar du hemåt och sover.

Hoppas de går bra för dig!
Citera
2013-08-07, 03:36
Medlem
Dra en runk! Jag vet att det kanske låter dumt. Men jag låt skinnhissen gå det hjälper....Tro mig. Återkom gärna med dina tankar efter eventuell utlösning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in