2013-08-06, 21:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliisa
Det är väl inte helt orimligt att tro att de har enats om en story men när man sedan sitter där ensam i sin cell känns det viktigare att rädda sitt eget skinn. Även om man i princip håller sig till planen vinklar man till egen fördel. Då blir det tre olika historier. Plus att frågeställningen antagligen inte är som man tänkt sig.

Frågan är hur FH och DB resonerar, vågar de svika AJ? En dag kommer han ju ut igen...
Än finns ju möjligheten att han kan få sitta uppåt 30 år och förhoppningsvis längre beroende hur detta utvecklar sig.
Men det lutar väl mer åt 4-10 år tyvärr, om han blir fälld.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-06 kl. 21:06.
Citera
2013-08-06, 21:06
Medlem
Kurridutts avatar
Mycket observant av er som tittade efter detaljer i bilderna av FH:s ruckel!

Om det inte är ett duschdraperi och en badkarskant vi ser genom fönstret, så ser det definitivt ut som ett matchande påslakan/underlakan till det upphittade örngottet. Har någon tipsat Polisen?
Citera
2013-08-06, 21:07
Bannlyst
Citat:
Det är väl inte helt orimligt att tro att de har enats om en story men när man sedan sitter där ensam i sin cell känns det viktigare att rädda sitt eget skinn. Även om man i princip håller sig till planen vinklar man till egen fördel. Då blir det tre olika historier. Plus att frågeställningen antagligen inte är som man tänkt sig.

Frågan är hur FH och DB resonerar, vågar de svika AJ? En dag kommer han ju ut igen...
Om det inte finns tillräckligt med bevis för A så D och F får sitta en massa tid, då kanske de tycker priset blir för högt. Man får ju inte glömma att de blir brända livet ut och kommer att ha stora problem med att få arbetet mm och så att allt snack bakom ryggen i samhället.
Citera
2013-08-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/virke-obeh-tra/utepanel-undertak/raspont-trekantsregel/08222095/raspont-20x95mm
På bilden du länkar till så har dess ruttna plankor denna skåra som just är på råspont, grå grundfärg är det inte alls utan åldrat trä som kommer dagen när färgen flagar. Men dess korta ruttna plankor är inte lämpliga att transportera någon med. Inte heller om de vore nya är de inte lämpade för att användas som transportbår.
Inte heller tror jag att F husfasad har något med mordet att göra. Inte heller tror jag onödigt skitsnack om de inblandade eller de avförda från utredningen leder till att man hittar BO.

Nog om saker som inte har med mordet att göra eller sökandet efter BO.
Mer intressant är hur det talats om Polare&golare och sen verkar det som AJ glömmer detta när han inser att livstid på kåken inte är roligt, hans berättelse är olik den han enats om att ha med D. Finns det mer information om detta i tråden? För detta bör ju ha kommit fram via advokaterna så kanske D&F inte vill bära hundbenet åt A till slut.
Någon som hört något om AJ´s resa till Sverige?
Jag är också övertygad om att brädorna inte använts som transportbår, men trä kan användas till fler saker vid en brand. Som tillägg till bränsle t.ex.

Vidare blir inte gul fasadfärg grå på "baksidan" såvida den grå färgen inte satt bakom. OM(ett väldigt stort OM) bräderna skulle komma från FH´s hus är det en del i en indiciekedja vilket hjälper utredningen.
Citera
2013-08-06, 21:12
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:

Det får vi verkligen hoppas att de vågar. Dags för de två att nu göra det rätta, nästa gång är det kanske deras flickvän eller syster som råkar ut för AJs okontrollerade ilska.
Citera
2013-08-06, 21:14
Medlem
Jag kollade lite på ett fall där en person försvann i centrala Göteborg. Efter 28 dagar flöt han upp i Göteborgs hamn.

Om man skulle tänka sig att Id@ blev dumpad i vattnet utan vikter på natten 29-30 juni så borde hon flutit upp ca 27 juli.

Dock vet jag inte hur det skiljer sig åt i tid då de hade olika kroppsmassa. Fallet i Göteborg inträffade i oktober/november då det är kallare i vattnet, detta kan också påverka tiden.
I Göteborgs hamn kör även större fartyg som rör upp botten som hjälper till att få upp kroppar till ytan.

Någon som vet hur vattentemperatur och kroppsmassa påverkar tiden?
Citera
2013-08-06, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Haha roligt fast det är helt klart ett tyg och ingen plast oavsett vem som köpt/sytt. Det avslöjas genom alla små små veck längst upp och dessa uppstår när mycket tyg träs på en gardinstång som är kortare än bredden på tyget. Ett tyg lika brett som stången resulterar i zippo, zero, nada veck. Det är möjligen två eller flera längder som är ihopdragna för att slippa insyn, men jag tror mer på ett brett tyg. Sedan står det något innanför fönstret som tyget hakar upp sig på.
Plast skulle aldrig få så små tunna veck som ett gardintyg får upptill vid stången för det är mycket stelare.

Skrämmande likt fyndet i skogen, fast dock inte till formen då.

Hur veckar sig ett duschdraperi i plast, då?
Citera
2013-08-06, 21:18
Medlem
FH har blå gardiner?

Och?

Om gardinen matchar örngottet i skogen, är då FH oskyldig, eller ska han ha rånmördat Id@ för att han vill ha hennes lakan till gardin. Ett krux är ju då att en deltagare i tråden, som verkar känna Ida, försäkrar att Ida inte ägt ett örngott som det funna.

Har vi spårat ur nu?
Citera
2013-08-06, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slommen
Jag är också övertygad om att brädorna inte använts som transportbår, men trä kan användas till fler saker vid en brand. Som tillägg till bränsle t.ex.

Vidare blir inte gul fasadfärg grå på "baksidan" såvida den grå färgen inte satt bakom. OM(ett väldigt stort OM) bräderna skulle komma från FH´s hus är det en del i en indiciekedja vilket hjälper utredningen.

Det gråa är åldrat trä, de gråa träfibrerna sitter fast i färgen och följer med flagande färg när man drar loss den... Sen har ruttet blött trä inte så mycket energi kvar att bistå till en eld.
Nä jag tror inte de tog en extra sväng för att "hämta lite ruttnad råspont hemma på gården" att elda med. Tyvärr.
Citera
2013-08-06, 21:20
Medlem
Chiltons avatar
Nyss hemkommen ifrån en tur till skogen. Jag har nu lite mer bilder på brädorna vid stället för bilbranden. Jag tror nu ännu mer att brädorna legat där väldigt länge och inte har något samband med bilbranden.
https://anonfiles.com/file/ef1937caf53bcac6dfe068ae7756cd5b
https://anonfiles.com/file/7e97d577d5164fc106ad6f6b0327c754
https://anonfiles.com/file/8e324ce884bb4e3e7c2017f9faf7a5e7

Jag passade även på att kolla upp stänkskyddet som hittades på samma plats
https://anonfiles.com/file/aed21482b4921d1b2da361df40192d3f
och det är till en Volvo 850 1992-1997, passar vänster fram.
http://www.bildelsbasen.se/?link=list&searchmode=3&query=9133578
Citera
2013-08-06, 21:20
Avslutad
Citat:

De har väl en gemensam historia på övergripande nivå, men när polisen börjar fråga efter detaljer så får de börja skrodera på egen hand och då blir det skillnad i historierna. Dock kan de ju bara säga " som jag minns det gick det till så där, men jag hade druckit några öl så jag kan ta fel".
Citera
2013-08-06, 21:29
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Jag kollade lite på ett fall där en person försvann i centrala Göteborg. Efter 28 dagar flöt han upp i Göteborgs hamn.

Om man skulle tänka sig att Id@ blev dumpad i vattnet utan vikter på natten 29-30 juni så borde hon flutit upp ca 27 juli.

Dock vet jag inte hur det skiljer sig åt i tid då de hade olika kroppsmassa. Fallet i Göteborg inträffade i oktober/november då det är kallare i vattnet, detta kan också påverka tiden.
I Göteborgs hamn kör även större fartyg som rör upp botten som hjälper till att få upp kroppar till ytan.

Någon som vet hur vattentemperatur och kroppsmassa påverkar tiden?

Har skrivit detta i tråden förut, det var en kille som föll i december-08 och han hittades först juni-09.. En annan försvunnen kvinna som söktes av mps dök upp i kanalen några månader senare. Det tar tid innan man hittas där, ingen av de försvunna ovan hade några vikter som tyngde ner dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in