2013-08-06, 13:38
Medlem
Kurridutts avatar
Det drar ut på tiden; "Vid 13.30 har dörrarna ännu inte öppnats för utomstående."

Omhäktning av DB meddelas kort därefter.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2280212-just-nu-35-aringen-omhaktas

"Vid 13.40 har dörrarna öppnats igen och det står klart att den misstänkte 35-åringen får stanna i häkte.

- Sammantaget anser tingsrätten att det nu rör sig om ett grovt brott, säger TTELA:s reporter på plats.

- De anser alltjämt att det finns kopplingar mellan de tre misstänkta, och det handlar om iakttagelser vid den bostad som 23-åringen befann sig vid den aktuella kvällen. De berättade också att det står klart att 35-åringens fordon har använts i samband med försvinnandet.

- 35-åringen är fortsatt misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott, men gärningen handlar snarare om att man undanröjt bevis anser rätten."
Senast redigerad av Kurridutt 2013-08-06 kl. 13:47. Anledning: Beslut och länk
Citera
2013-08-06, 13:41
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
En enkel hypotes:

- Panikartad flykt och transport från Dannebacken till Hunneberg via V.Tunhem och Prästeklev.

- Om ej förbommat för vägen mot Igelsjön: Dumpning i Igelsjön.

- Om förbommat för vägen mot Igelsjön: Fortsatt panikartad flykt och transport moturs längs ringvägen på Hunneberg.

- Ev. dumpning på klurig plats. Exempelvis i ett visst gungfly som GM trampat igenom någon gång för flera år sedan (Sånt glömmer man sällan).

- Fortsatt panikartad flykt och transport (nu med eller utan den avlidna) moturs längs ringvägen på Hunneberg. Efter en kort stund: "Helvete vi e ju snart vid Flo klev snart nu ju, sväng av höger fort som satan!"

- Man kör in S40:n så långt in på traktorvägen som det går tills det tar stopp. Urlastning. Gångtransport (ev. med kropp) mot den östra bergskanten. Nedstigning längs en klev som GM är välbekant med. Ev. dumpning av kroppen i någon klippskreva eller i den blockiga terrängen i rasmarken nedanför hammaren. Fortsatt dold gångtransport till DB.

Har ej räknat med någon MC i detta scenario. Ej heller någon andrabil. Måste man det?

Enligt de som bor i området är det troligt att de inte har promenerat från bilbranden och hem. Så ja, antingen har de haft två bilar eller mc (mc utesluter nog att de var tre).
Citera
2013-08-06, 13:42
Medlem
Åklagare påstår sen tidigare " De har varit på platsen " och nu står att läsa att de befunnit sig 500 meter från brandplatsen för senaste fynden. Alltså om kläderna är brända föremål från brottet har de befunnit sig där och också vid lägenheten om jag tolkar tidningarnas skrifter rätt. Skall de häktas på nytt så krävs ändå betydliga bevis för inblandning. Jag är inte helt oäven till att det kan bli annan brottsrubricering.
Citera
2013-08-06, 13:42
Medlem
Tomatos avatar
DB kvar inom lås och bom, då var det dags för den andra
Sannolika skäl för skyddande av brottsling, grovt brott!
Citera
2013-08-06, 13:43
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marryme
Finns plats för mycket där.

Kontrolleras alltid innehållet i containrar innan avfallet dumpas på sopstationer?
Citera
2013-08-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är du helt dum i huvudet, eller?
Jag har skrivit att budet sagt att det inte fanns nåt blod i hissen. Jag vet inte ens vad budet har sagt om entrén.

Jag har tidigare berättat att en granne använde hissen på fm, och inte heller h*n tyckte att det fanns nåt blod i hissen, och isf var det definitivt inga stora mängder. H*n sa att det lika gärna kunde ha varit nån som spillt nåt.

Jag har personligen pratat med den grannen och har ingen anledning att tvivla på uppgiften.

Då jag själv inte har möjlighet att kika in i porten så citerar jag följande

Kan du visa mig budets uppgift på att h*n tagit fel.

Mig veterligen är jag inte mer dum i huvudet än andra. Men jag kan ha fel, är ju inte helt objektiv i den frågan
Jag vet vad du skrivit och du tror på din källa och jag tror på min.
Jag har varken tid eller lust att leta efter lägget i en tråd som innehåller över 20 000 inlägg.
Citera
2013-08-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är endast polisen som kan veta vad ett eventuellt tidningsbud sett eller inte.
Om jag har rätt, kommer uppgifterna om tidningsbudet från en trovärdig (Ull-Strumpa) användare?
Citera
2013-08-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte på en fjärde man. Three Amigos behövde inte fler amigos. Om vi utgår från att de dumpade kroppen på väg till DB:s bostad och därefter bestämde sig för att bränna kläder och bil behövdes inte två bilar i första fasen. Vid bränningsutfärden behövdes två bilar, men det räckte med två man för att göra det.

Om "bränningsutfärden" startades från DB:s hem vid Tre Älgar borde S40:n och följebilen i så fall ha åkt upp på Hunneberg via Flo Klev. Här i tråden finns det i vart fall två personer som har försökt tolka spåren vid brandplatsen, IRL, och som har kommit fram till uppfattningen att S40:n synes ha varit på väg mot Flo Klev när den svängde in mot brandplatsen:

https://www.flashback.org/sp44617821
https://www.flashback.org/sp44620254
Citera
2013-08-06, 14:04
Medlem
leifi.plomeross avatar
Funderat på en sak om om motivet kan det vara så att A.J ville ha ihjäl P.T's
Barn efter samtalet och i*a försökte bara skydda sitt barn och allt gick ut över i*a
Citera
2013-08-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leifi.plomeros
Funderat på en sak om om motivet kan det vara så att A.J ville ha ihjäl P.T's
Barn efter samtalet och i*a försökte bara skydda sitt barn och allt gick ut över i*a

Alla har ju rätt att fundera men det känns väldigt långsökt. Tycker jag i alla fall.
Citera
2013-08-06, 14:08
Medlem
Chrillothekids avatar
Spännande! Detta betyder alltså att polisen kunnat binda den brända bilen till bortförandet av Id*. Det betyder väl i sin tur att man hittat dna från BO i den utbrända bilen och kan knyta DB till att han varit vid sin bil, kanske via hans mobil?
Om detta nu är fallet, eller liknande, borde det ju isf vara så att vi kan undanröja misstankar om att de inte vet var BO finns, såvida då inte AJ har lånat bilen och dumpat för att sen hämta upp björnligan å låta dom va med å elda bilen.

Med tanke på att det verkar som dom, DB å FH, har varit i lägenheten så har de sannoligt varit med hela tiden. Mm nu känns det för min del som att allt tvivel om att polisen har fel personer bortblåsta. De e väl bara att släppa in Dr. Mengele i häktet så borde Id* vara funnen snart.
Citera
2013-08-06, 14:10
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Om "bränningsutfärden" startades från DB:s hem vid Tre Älgar borde S40:n och följebilen i så fall ha åkt upp på Hunneberg via Flo Klev. Här i tråden finns det i vart fall två personer som har försökt tolka spåren vid brandplatsen, IRL, och som har kommit fram till uppfattningen att S40:n synes ha varit på väg mot Flo Klev när den svängde in mot brandplatsen:

https://www.flashback.org/sp44617821
https://www.flashback.org/sp44620254
Med risk för att bli kallad korkad, så skulle jag nog inte lägga allt för stor vikt vid det. De kan ju ha kört fort i letandet efter bra eldningsplats, sett avfarten, vänt lite längre fram och kört tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in