Gick den ur led bakåt, så tror jag ärligt att de tyvärr är kört för dig. Finns en tråd någonstans här på forumet om axlar ur led, läste där att om den var ur led bakåt så du typ fucked.
Jag slog min ur led framåt, för ungefär 1,5år sedan. Har problem med bänkpress (vet dock inte om de är därför, men tror det.)
Mitt tips är att skynda långsamt. Din axel säger till när den är klar att användas igen. Gör rehabövningarna till pricka. Inge bodybuilding tänk kring de. "En till kan jag pusha, och en till, och en till..." och vips, din axel och du är på ruta ett igen.
Ett tips är att om de strålar smärta ut i ryggen/skuldrorna, så ligg på en spikmatta. Hjälpte mig att somna fler gånger de 2 första veckorna.
Lite OT, men fyfan vad äckligt att slå axeln ur led i vattnet, och inte kunna simma

Slog min ur led på en skidanläggning under en tävling. Var två sjukvårdare på plats efter typ 10sekunder, och flögs iväg med helikopter efter cirka 20min. När jag vaknade upp så var man rätt groggy också...
Vill inte skrämma dig, men lyssna på din axel! Och lycka till med den, vet vilket helvete det är!