2013-08-06, 12:06
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Dåraktigt? Till att börja med så är påståendet att vi är skapade över huvud taget inte validerat.

Det håller jag med dig om.

Citat:
För det andra så är homosexualitet medfött, så även OM människan är skapad så är en del skapade homosexuella.

Jaha? Down Syndrom är också medfött. Det betyder inte att det är något bra.

Citat:
Och varför då?

Jag går efter det naturliga urvalet.

Citat:
1. På vilket sätt uppmuntras det menar du?

1. Pride festivaler.
2. Man snackar om homosexuella som om det vore lika bra som heterosexuella.
3. Man låter homosexuella adoptera barn
4. Homosexuella för utrymme i tv. Mode, bloggar och andra medier.

Citat:
2. Och varför ska man inte uppmuntra folk att följa sin medfödda läggning?

För det är inte naturligt.
Citera
2013-08-06, 12:08
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Liva and let live.

Så med andra ord kan man alltså legalisera andra typer av brott som TS nämner i tråden?

Pedofil och nekrofil för att nämna ett par exempel.
Citera
2013-08-06, 12:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanninglrbs
Jag anser att det är det psykiska välmåendet som skall prioriteras, pga. att individer som inte mår bra tar ut det över andra/samhället.

Fär att uppnå detta, är strikt normsättning/konformism tämligen kontraproduktivt.

Citat:
Hur tycker du själv vi ska definiera problemet?

Som ett resultat av attityden "For their own good" moraltanteri.

Citat:
Finns det något positivt med homosexualitet, som kan användas som ett argument i diskussionen?

Att det gör en del homosexuella lyckliga.

Citat:
Själv tror jag att det negativa med homosexualitet är att individer använder det som en kompensation för deras dåliga självförtroende eller liknande, och att många hjärntvättas till att bli något dom inte är.

Det är dels tämligen flum-freudiansk och dels kan det samma sägas om väldig många av människans aktiviteter.
Citera
2013-08-06, 12:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Liva and let live.

Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Så med andra ord kan man alltså legalisera andra typer av brott som TS nämner i tråden?

Pedofil och nekrofil för att nämna ett par exempel.

Du förstår tydligen inte innebörden av uttrycket "Live and let live".
Citera
2013-08-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Denna tråden bekräftar det jag skrivit tidigare.

Sverige som samhälle befinner sig i krig med Gud. I krig med alla moraliska regler och normer.

Ingen normal människa kan acceptera homosexualitet, så är det bara. Dem som gör det är psykiskt sjuka personer.

Mannen, du som muslim ska vakta din tunga. Muhammed var själv pedofil och om du har en sån stor homofobi så tycker jag att du kan åka och bosätta dig i något arabiskt land där du kan leva utan homosexuella. Är själv hetro men blir bara förbannad på personer som ska racka ner på personer som valt en annan livstil.
Citera
Medlem
udons avatar
Tvärtom så går det utmärkt för de skandinaviska länderna, som av en händelse är de mest sekulära länderna i världen. Sverige har dessutom inte krigat på 200 år, så din gud verkar inte vara så sugen på att straffa oss.

Här utbildar vi oss i vetenskapliga ämnen som kan föra samhället framåt istället för att pissa bort vår tid tillförmån för vidskepligheter. Vi lever knappast i något idealsamhälle, men vårat system och vår ekonomi är betydligt stabilare än länder där islam eller annan religion är integrerad i det politiska styret.

Beträffande homosexualiteten så existerar den lika mycket i muslimska länder som här, men den är mer gömd eftersom homosexuella lever under ständigt hot.

Av alla jävla dumheter som folk häver ur sig är homofobin den mest underhållande. Inte någonsin har jag hört någon komma med något rimligt argument om varför homosexualitet är fel.

...och du islampeace: Hälsa till Tom Cruise därinne i garderoben. Det är dags att komma ut!
Citera
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Du förstår tydligen inte innebörden av uttrycket "Live and let live".

Du har dragit rätt slutsats. Det du har missat är en förklaring för mig.
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Down Syndrom är också medfött. Det betyder inte att det är något bra.

Down syndrom är en kromosomrubbning liksom utvecklingsstörning är en hjärnskada. De har all rätt att verka och fungera i samhället enligt sitt handikapp.

Homosexualitet är dock varken någon skada eller rubbning. Däremot är det något man föds med.
Citera
2013-08-06, 12:25
Medlem
Iqaross avatar
Är Sverige på dekis pga religons-brist? Är det av motsatt anledning som arab-länderna tillhör världens mest utvecklade, minst korrupta länder med bäst social säkerhet?
Citera
2013-08-06, 12:28
Medlem
udons avatar
Citat:
Det håller jag med dig om.

Jaha? Down Syndrom är också medfött. Det betyder inte att det är något bra.

Jag går efter det naturliga urvalet.

1. Pride festivaler.
2. Man snackar om homosexuella som om det vore lika bra som heterosexuella.
3. Man låter homosexuella adoptera barn
4. Homosexuella för utrymme i tv. Mode, bloggar och andra medier.

För det är inte naturligt.

För det första: Allt som förekommer i naturen är naturligt. Om du nu ska bedriva din taffliga homofobi så kan du iallafall använda någorlunda korrekt språkbruk.

För det andra: Det finns inget som tyder på att barn till homosexuella har det sämre än andra barn.
Citera
2013-08-06, 12:28
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iqaros
Är Sverige på dekis pga religons-brist? Är det av motsatt anledning som arab-länderna tillhör världens mest utvecklade, minst korrupta länder med bäst social säkerhet?

För den troende värderas ett lands andliga nivå högre än välfärd och social stabilitet.
Citera
2013-08-06, 12:31
Medlem
gipuzkoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Denna tråden bekräftar det jag skrivit tidigare.

Sverige som samhälle befinner sig i krig med Gud. I krig med alla moraliska regler och normer.

Ingen normal människa kan acceptera homosexualitet, så är det bara. Dem som gör det är psykiskt sjuka personer.

Jag undrar om du vet vad "psykiskt sjuk" betyder. Med tanke på ditt sorgliga inlägg, herregud.

Vilken konstig tråd det här är. Visst, jag håller med att allt som händer nu i väst är gjort för att vi ska demoleras.. men detta ting ser vi i andra djurarter med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in