Citat:
Ursprungligen postat av
bokfodral
Eller så läser man trådens sammanhang som ett försök att få grepp om verkligheten och förloppet och om du är mer högtravande och "have a mission"-stil i ditt sätt att läsa och skriva här och andra är mer lekmän och amatörer, vad spelar det för roll, egentligen?
Väldigt seriöst att tim-bestämma sitt läsande, må jag säga.
Den här tråden behöver just nu inte detta att det skapas nån sorts "teori-prestations-ångest" där varje person som skriver och sen klickar på "skicka svar" ska göra det med en beredskap för en högre krav-nivå på hur inläggen, tråden och begreppen, verkligheten och förloppet ska avhandlas.
Tråden tjänar på den blandning som finns och en del är mer akademiskt lagda och andra är det inte, en del är mer ödmjuka och förstående och andra är det inte och en del kan scrolla förbi dussintals med inlägg om spårbara mobiler vid avstängning eller inte och en del har mer eller mindre lätt att "vara gås" och låta inlägg liksom rinna av sig och ändå behålla nåt sorts fokus.
Citat:
Ursprungligen postat av
William.H.Grant
Ja det är mycket möjligt att "bokfodral" hade kunnat fått sina frågor besvarade om hon/han hade tagit sig tid att läsa hela tråden!
Men jag tycker ändå att vi skall försöka hålla en lite trevligare ton mot varandra, det var det jag hängde upp mig på! Det låter ju inte speciellt artigt att fråga någon om denne är "korkad på riktigt"! Sen kanske den frågan var menad att vara skämtsamt ställd men då kan man ju kanske lägga ut en liten "hint" om det!
Sen kan jag hålla med dig om att det är tröttsamt att läsa alla dessa frågor och teorier som återkommer och ältas om och om igen! Frågor och teorier som vi andra som följt tråden från början har behandlat och släppt för länge sen! Men det är "vi" det!
Jag tycker att vi får försöka ha lite tålamod med "alla andra" som hoppat på tråden under resans gång! Det är inte lätt att försöka "läsa ikapp" i en tråd med över 20 000 inlägg!
Så mitt inlägg var inte för att försöka "köra den lätte med dig"! Det var bara en vädjan om att det blir trevligare för oss alla om vi håller en god ton mot varandra!
Punkt och färdigdiskuterat om detta! Bättre att vi i fortsättningen lägger energin på att hitta stackars Id*!

Det är svårt att hålla koll på allt, är man ny i tråden är det förstås nu svårare. Men, en "tillsägelse" var faktiskt lite befogad. Bokfodral kör för närvarande ett race och plockar systematiskt upp gamla uppgifter varav flera är rena missförstånd/felaktigheter som retts ut. Att reprisera sådant gagnar INTE tråden och underlättar inte för nytillkomna.
Att titta bakåt är en smart idé, för den som har tid, men om man ska köra recykling i större skala är det bra att "ha koll". Folk som varit med från början har koll på vad som är rena fel. Själv har jag inte tid.
Ett tips till alla som är lediga och kan lägga mycket tid: läs mycket, tänk efter och satsa på
färre mer genomtänkta inlägg.
Man behöver inte heller kasta ut en massa frågor bara för att man själv har svårt att greppa vissa delar. Jag är t ex värdelös på kartläsning och har ingen lokalkännedom, men det hjälper inte tråden om jag skulle ställa tons of questions om detta bara för att JAG ska greppa allt. Det finns andra som har koll på de detaljerna. Samma gäller för bilar - noll koll.
Sorry för metadiskussion. Bokfodral är inte dum - lite ivrig bara och tanken är ju god.