2013-08-05, 23:43
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det är mitt fel, som gräver bakåt i tråden i syfte att få ny inblick och nya vinklar och i början nämndes mammans bil flera gånger.

Men AJ:s mamma har ju en Volvo 464, eller har hon en 960 också?
Citera
2013-08-05, 23:46
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Jajaja, jag lovar, jag ska sitta på händerna i fortsättningen när det gäller bilarna *s*
Tycker jag inte att du behöver. Jag hade inte heller läst om någon V40 förrän nu, det börjar bli många olika bilar i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Någon som har missat att det var den efterlysta V40-volvon som hittades utbränd.

Det är väl en S40 som blivit bränd?
Citera
Medlem
"När TTELA:s team lyckas lokalisera den förmodade fyndplatsen för fordonet på onsdagen är det fortfarande varmt på platsen"

Stämmer detta?
Hur länge kan det vara varmt efter en bilbrand?
Citera
Medlem
leifi.plomeross avatar
Undrar bara finns det nån bild på örngottet som hittades
Tyckte jag kände igen den hittade min kollade vart jag köpt och hittade kvittot på den hade köpt min på
Sleep in silk färgen heter korn blå om det skulle vara till nån nytta
Citera
2013-08-05, 23:48
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Jajaja, jag lovar, jag ska sitta på händerna i fortsättningen när det gäller bilarna *s*

Tycker att det är en god idé och bra tips från ditt håll, att samtliga borde ta en titt på hur allting startade här i tråden. Visst kan det röra till en del med gamla uppgifter, men det kan också få oss att vakna. Det är lätt att bli fartblind i den här tråden, men sitt inte på händerna för då är det någon annan som styr
Citera
2013-08-05, 23:49
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Det är väl en S40 som blivit bränd?

Fel av mig, jag har aldrig varit någon fan av Volvo. Givetvis har du rätt, tack
Citera
2013-08-05, 23:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifi.plomeros
Undrar bara finns det nån bild på örngottet som hittades
Tyckte jag kände igen den hittade min kollade vart jag köpt och hittade kvittot på den hade köpt min på
Sleep in silk färgen heter korn blå om det skulle vara till nån nytta
https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72
Citera
2013-08-05, 23:51
Medlem
Citat:
Vet inte vad polisen hade i bevisväg vid tillfället men i princip samma stund som AJ stegade ut från sin anhållan så tog de ju in FH och DB. Där fick man ju känslan av att han hade sagt nåt för det gick ju så fort där.

Någon som vet om D & F vet om att AJ frisläpptes precis innan de blev intagna?

De kanske trott att AJ varit anhållen hela tiden och inte vet om att han varit på Polensemester.

Om de vet om att de blev anhållna direkt efter AJ släpptes kanske de kan ana att ngt AJ sagt gjorde att de blev anhållna och därmed skulle misstänka att AJ sagt ngt om dem/skyllt på dem och då gör det kanske att de lättare börjar prata.

Någon som vet hur mycket information de anhållna får veta om omvärlden via sin advokater?

Även hur det är gällande AJ, hur mycket kan/får hans advokat säga till honom? Vad jag tänker är, kan hans advokat sitta och läsa här, få med sig massa information som han sedan delger AJ?
Citera
2013-08-05, 23:55
Medlem
Apropå varför mc'n kan ha lämnats kvar över natten finns det i mitt huvud en trolig förklaring vilket rör att AJ vill minimera risken att grannar eller andra eventuella vittnen ska höra vilken tid mc'n lämnade huset.

Officiellt kan AJ hävda att han lämnade den eftersom han druckit.

Har det hörts bråk, dunsar etc är det inte konstigt om man inte önskar dra igång en mc-motor och därmed annonsera för hela grannskapet att man stack EFTER bråket.

Att välja att leda bort motorcykeln och starta den en bit bort ökar risken att bli sedd. Alltså lämnar man helst huset så snabbt och tyst som möjligt, eventuellt för att bli upplockad en bit bort.
Citera
2013-08-05, 23:56
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Någon som vet om D & F vet om att AJ frisläpptes precis innan de blev intagna?

De kanske trott att AJ varit anhållen hela tiden och inte vet om att han varit på Polensemester.

Om de vet om att de blev anhållna direkt efter AJ släpptes kanske de kan ana att ngt AJ sagt gjorde att de blev anhållna och därmed skulle misstänka att AJ sagt ngt om dem/skyllt på dem och då gör det kanske att de lättare börjar prata.

Någon som vet hur mycket information de anhållna får veta om omvärlden via sin advokater?

Även hur det är gällande AJ, hur mycket kan/får hans advokat säga till honom? Vad jag tänker är, kan hans advokat sitta och läsa här, få med sig massa information som han sedan delger AJ?

Dessa två herrar blev anhållna i sin frånvaro 5 min efter det att AJ släpptes efter häktesförhandlingen, men ingen av dem anhölls ens samma dag. Det vore underligt om de inte blivit kontaktade av AJ, lika underligt som att de inte läst om nyheten i morgon- och/eller dagstidning. Jag antar, jag vet inte...

EDIT: jag blev nu osäker, var det en fredag som det hölls häktningsförhandling för AJ så är det möjligt att FH anhölls samma dag, fast på kvällen. Mitt minne sviker och det är sovdags, så om ingen har bättre koll så får jag gräva imorgon.
Senast redigerad av Kurridutt 2013-08-06 kl. 00:04. Anledning: Osäker på dag
Citera
2013-08-05, 23:56
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Tycker att det är en god idé och bra tips från ditt håll, att samtliga borde ta en titt på hur allting startade här i tråden. Visst kan det röra till en del med gamla uppgifter, men det kan också få oss att vakna. Det är lätt att bli fartblind i den här tråden, men sitt inte på händerna för då är det någon annan som styr

Faktiskt så klarnar massor när man läser från början i tråden!! Det är fågelkvitter, skärmdumpar, skvaller, länkar, berättelser och väldigt mycket som stod redan då som man fortfarande är inne på och snurrar om idag men också mycket man vet idag som man inte visste då men som när man läser från början får ett lite bättre sammanhang

(världsmästare på krångliga meningar och förklaringar *s*)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in