2013-08-05, 23:18
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Finns all anledning att förflytta sig i en Volvo under rådande omständigheter. Sätt dig in i GM:s situation-efter att ha begått ett brutalt mord på en ung småbarnsmamma, ja då vill du nog inte sätta dig på en knallröd MC och susa iväg. Han sprang väl hem till morsan och darrade och samlade tankarna. Vad göra nu? Idéer formar sig.

Frågor att begrunda:
-I vilket läge befann sig GM strax efter dådet? Blod, kropp, spår.......
-Mentalt....... anhöriga i grannskapet. Vad kunde ske om GM blev upptäckt av anhöriga/vänner till BO? En offentlig lynchning troligen. Den ultimata förnedringen för en psykopat.
-Efter att ha samlat tankarna, dras en spontan plan A ihop.

Fast nu påstods det att han lånade bilen för att sova hos en kompis.
Citera
2013-08-05, 23:21
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Nej. Jämför bilden på det upphittade stänkskyddet med bildelsbasens bilder på stänkskydd till 960.

http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20834222

Tackar! Jag kan verkligen nada om bilar och tillbehör på den nivån.
Citera
2013-08-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ja, om 3-4 personer setts cirkulera längs Kabelvägen eller vart det nu var, och Id* då låg i bagageluckan, [Bf]inns det ju troligtvis kanske en fjärde person?[/b]

Det fetade tolkar jag mer som att -en fjärde person kan inte helt uteslutas, än "troligtvis kanske".
Citera
2013-08-05, 23:24
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Ja dom uppgifterna har kommit till källan som skickat över detta. Han ska alltså ha kört sin MC till Id*. Sen har han lämnat lägenheten "innan de andra kom" gått därifrån till sin mamma för att köra till en vän och sova över. Dagen efter så hämtar han sin MC. Så uppgifterna som kommit in att MC stått där emellan lör till sön stämmer nog
Konstigt att han inte sa detta till sin advokat då.
Enligt advokaten ska det ha varit fler personer i lägenheten. Hur kan han uttala sig så, jo han har fått dessa uppgifter av AJ.
Som du nu påstår inte var där när de andra kom.....jo, snurrigt var ordet.
Citera
2013-08-05, 23:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
"Den nyligen brända bilen jag fann på östra Hunneberg, den hade brunnit ganska nyligen och var nu bortforslad, men det låg fortfarande skrot på backen"
Detta är citat från RMY 2013-07-02, 09:27

Någon kan komplettera den texten med datum och tider?
Av denna artikeln kan man dra slutsatsen att polisen "fann" bilen på måndagen, och sammankopplade den till AJ, samma måndag 1/6 artikel dock skriven den 2:a då sökningarna på berget redan inletts.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2230853-fynd-ledde-till-hunneberg
Citera
2013-08-05, 23:32
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Av denna artikeln kan man dra slutsatsen att polisen "fann" bilen på måndagen, och sammankopplade den till AJ, samma måndag 1/6 artikel dock skriven den 2:a då sökningarna på berget redan inletts.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2230853-fynd-ledde-till-hunneberg

Den anmäldes stulen på söndagen, den 30:e, så den hittades ju snabbt *s*
Citera
2013-08-05, 23:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Den anmäldes stulen på söndagen, den 30:e, så den hittades ju snabbt *s*
Hur vet du att den anmäldes stulen på söndagen. Den kan ha anmälts på måndagen att den stals på söndagen.
Citera
2013-08-05, 23:35
Medlem
Citat:
Tackar! Jag kan verkligen nada om bilar och tillbehör på den nivån.

Vart kom en 960 in i bilden?

(Läst till och från i tråden och har nog missat kopplingen)
Citera
2013-08-05, 23:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att den anmäldes stulen på söndagen. Den kan ha anmälts på måndagen att den stals på söndagen.

Sant. (Hur många "sant" har jag skrivit under dina inlägg nu egentligen?) Stölddatum är ju inte samma som anmälningsdatum, det är ju helt korrekt
Citera
2013-08-05, 23:39
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:

Någon som har missat att det var den efterlysta V40-volvon som hittades utbränd.
Senast redigerad av Kurridutt 2013-08-05 kl. 23:41. Anledning: fel val av ord - utbränd var först uppbränd.
Citera
2013-08-05, 23:40
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Det är mitt fel, som gräver bakåt i tråden i syfte att få ny inblick och nya vinklar och i början nämndes mammans bil flera gånger.
Citera
2013-08-05, 23:42
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Någon som har missat att det var den efterlysta V40-volvon som hittades utbränd.

Jajaja, jag lovar, jag ska sitta på händerna i fortsättningen när det gäller bilarna *s*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in