2013-08-05, 23:07
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Det är samma som att en vit man som lever i en vit by i amerikanska landsbygden tycker att svarta människor är helt välkomna i USA och ska leva och ha exakt samma rättigheter som vita människor. Men han träffar inte en enda svart människa i sitt liv, eller kanske några fåtal som han kan räkna på fingrarna.

Sen åker han till Harlem i New York eller åker till Chicago och ser svarta personer överallt och då blir han helt rädd och tycker att dessa personer inte hör hemma i USA.

Ett exempel.
Om jag ska försöka tolka ditt exempel:

Den vite mannen är heterosexuell. De svarta är homosexuella.
Den heterosexuella mannen träffar plötsligt homosexuella människor och då blir han... rädd? Förvirrad?
Tycker inte att de borde finnas till?
Är det de svarta människornas fel menar du? Eller Guds fel som skapat dem så?

Ärligt talat var liknelsen något förvirrande. Hur jag än försöker utläsa den, så får jag det inte till att de svarta gjort något fel bara genom att vara sig själva.
Jag kan förstå liknelsen vad gäller Sverigedemokrater/muslimer, men inte hur det skulle vara samma sak med bögar. Och jag har inget emot muslimer, så är det sagt.
Citera
2013-08-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Universum, liv, intelligent liv (människa) alla profeter, alla skrifter, människan själv. Vill du ha mer bevis utöver det?

Det är inget bevis på en gud.

Lite mer säkra bevis. Det är ju trots allt ett helt liv din gud vill att man ska slösa bort.
För att inte tala om din påstådda evighet efter livet. Din gud verkar inte vara så engagerad i sin skapelse.
Senast redigerad av erej13 2013-08-05 kl. 23:10.
Citera
2013-08-05, 23:08
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Fråga till trådens homoaktivister. Vissa påstår att religionsutövning är något ''privat'' och skall under inga omständigheter ta plats offentligt. Varför är ni så inkonsekvent när det gäller homofili?

Det är vad jag kallar insiktsfulla hederliga människor.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Även om du vet att Sveriges 9 miljoner invånare hade blivit 4 miljoner om 100 år! Hade blivit under 1 miljon om 200 år, och så vidare?

Du vet biologin och hur förhållandet man/kvinna fungerar men ändå försvarar du homosexualitet?

Vad menar du att alternativet är? Skulle vi tvinga människor att ha sex (enligt ditt MYCKET hypotetiska scenario)? Hur skulle det gå till? Kan du tänka dig något vidrigare än att tvingas ha sex med någon man inte vill ha sex med - bara för att alstra barn?

Om nu ditt hypotetiska scenario skulle uppstå skulle jag fortfarande försvara rätten för vuxna människor att väja sex/livspartner - och frågan om artens fortlevnad hade då fått lösas på annat sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Var orubblig i din tro och ditt motstånd så är du redan en vinnare.

Med andra ord sitt med fingrarna i öronen hela livet. Ifrågasätt inget. Fortsätt vara hjärntvättad.
Citera
2013-08-05, 23:10
Medlem
Jerka^s avatar
Citat:
Kan ni inte ens tänka logiskt?

Ignorera det religiösa och bara tänk på det biologiska. Det finns en anledning till att det finns män och kvinnor, finns det inte?

Jag har skrivit det förut och jag gör det igen.

Jag är helt övertygad om att ni som stödjer homosexualitet hade slutat stödja det om en stor del av mänskligheten hade varit homosexuella!

Nu stödjer ni er för att det inte drabbar er och för att ni knappt märker dem i samhället för att homosexuella är under 1 % av befolkningen. Men tänk er om var 3 person varit homosexuell! Tänk dig om majoriteten varit det! Sverige som land hade börjat gå under då, är det inte så? Ur ett demografiskt perspektiv?
Men tror du att befolkningen kommer bli mer och mer homosexuell i takt med att de homosexuellas rättigheter stärks, och att vi till slut kommer gå under som folk när folk inte längre får barn?

Då kan jag tala om för dig att det inte föreligger någon risk för det. För det första finns det inga som helst belägg för att ens sexuella läggning är något man förvärvar - det är något man föds med. Att folk skulle bli homosexuella av att kolla på gayparader är knappast troligt. Förmodligen har en ungefär lika stor del av befolkningen varit homosexuella i alla tider, det är bara det att man förr i världen aldrig erkände det pga risk för förföljelser. Det är väl belagt att homosexualitet var vanligt i antikens Grekland, för att ta ett exempel.

Inte heller finns det något som säger att homosexuella inte kan få barn. Tvärtom är detta mycket vanligt, och det finns flera sätt att gå tillväga. Surrogatmödraskap, inseminering, vänner som "ställer upp" för varandra osv. Det finns alltså ingen risk att befolkningen dör ut om homosexualiteten breder ut sig.

Sen är det väl också lite hyckleri att vara emot homosex men för preventivmedel? Jag har haft sex massor av gånger utan tanke på att skaffa barn - ja, faktum är att jag eller min partner aktivt vidtagit åtgärder för att förhindra graviditeter. Är det också förkastligt?
Citera
2013-08-05, 23:11
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Fråga till trådens homoaktivister. Vissa påstår att religionsutövning är något ''privat'' och skall under inga omständigheter ta plats offentligt. Varför är ni så inkonsekvent när det gäller homofili?
Religion kan aldrig vara enkom privat. En religion förutsätter ett kollektiv som skapar religionen tillsammans. Därför har vi kyrkor, synagogor, tempel, dop, bröllop, begravningar, söndagsmässor och gudstjänster. Annars är du bara sökare eller andligt intresserad.
Citera
2013-08-05, 23:13
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Intelligent liv säger du och tar människan som exempel. Du är inte intelligent.

Inga skrifter imponerar och ta skrifter som bevis, eller "profeter" för den delen blir bara ytterligare en bekräftelse på hur korkad den personen är.

Du snackar en massa skit utan att förstå vad du pratar du. Var det ett försök från dig att gå till personangrepp? träna på det du så du blir lite bättre. Inte nog med att det var ett dåligt personangrepp men du begick där ett sakfel. Jag kan skriva, argumentera, slå på en dator, använda en dator, surfa, räkna matte, och en oändligt många andra saker men jag tog några stycken för jag vet att det annars blir för mycket för din ärthjärna. Menar du att det inte är intelligent liv? Förstår du inte heliga skrifter för att du ska uttala dig om dessa?

Och föresten, varför inte bemöta mitt senaste inlägg som var riktat till dig. Om du inte vet vilket jag syftar på kan jag hjälpa dig. Du skrev ett inlägg om din väninna som hade åkt på semester i ett muslimskt land och sett lite saker. Det inlägget har jag citerat men har inte fått nåt svar.

Du har ett smutsigt ansikte föresten gå och tvätta det.
Citera
2013-08-05, 23:13
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Du har i alla fall rätt om det att utan tron på Gud finns inga begränsningar och allt blir tillåtet och inga moraliska lagar kommer existera!

Det är därför samhället är som det är.

Naturen har också fina lagar om att den som är starkast kommer överleva. Det är därför lejon till exempel om dem ser sina ungar bli skadade och inte kan springa till 100 % bara överger dem och låter dem dö. Medan människor tar hand om sina barn även om dem föds CP-skadade utan förmåga att ta hand om sig själva.

Följ naturen och låt dem dö! Vissa gör det visserligen.

Moral är till för att ett samhälle ska kunna fungera på ett bra sätt. Dagens samhälle gör det inte, även om man har pengar så man inte behöver svälta så ser vi hur dagens samhälle förfaller och invånarna har aldrig varit så olyckliga som nu. En av 4 kvinnor i Sverige kommer våldtas under sin livstid, mycket tack vare horaktig livsstil.

ja det ironiska i sammanhanget här är att NI själva är ett exempel på där vi svenskar räddat er undan er egen undergång. Om "naturen" och ert samhälle och religion fått ha sin gång med er i ert hemland hade ni varit utplånade istället för att sitta på flashback försörjda av svenskarnas skattepengar. Så va jävligt tacksam att inte bara de starkaste överlever för då hade ni varit stendöda för längesedan.

och kom fan inte och snacka om moral för det finns ingen grupp i sverige som har så låg jävla obefintlig moral som muslimer som rånar och slår ner åldringar och småbarn och som du själv påpekar, gärna våldtar kvinnor, samt lever ett helt liv på andras bekostnad. Sekulariserade svenskar har en moral som ni i ert land och kultur aldrig sett röken av.
Att ni inte ens har förmåga nog att hålla ihop ett fungerande land är väl bevis om något på bristande moral! Att hålla vad man lovar, att lösa konflikter rationellt och inte med våld, att samarbeta och lita på varandra är elementära saker för att få ett samhälle att funka vilket är naturligt för svenskar men helt främmande för er.
Senast redigerad av svensvenglenn 2013-08-05 kl. 23:15.
Citera
2013-08-05, 23:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Varför jämför du homosexualitet och religion? Är det inte mer adekvat att jämföra homo- och heterosexualitet?

I det kan jag säga att det stör mig lika lite att se ett homosexuellt som ett heterosexuellt par på stan.
Senast redigerad av Tinuviel 2013-08-05 kl. 23:19.
Citera
2013-08-05, 23:14
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Det är inget bevis på en gud.

Lite mer säkra bevis. Det är ju trots allt ett helt liv din gud vill att man ska slösa bort.
För att inte tala om din påstådda evighet efter livet. Din gud verkar inte vara så engagerad i sin skapelse.

Vad godkänner du som bevis? Och vad menar du med att man slösar bort ett helt liv?

Gud engagerar sig sekundligen i sin skapelse.
Citera
2013-08-05, 23:16
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
ja det ironiska i sammanhanget här är att NI själva är ett exempel på där vi svenskar räddat er undan er egen undergång. Om "naturen" och ert samhälle och religion fått ha sin gång med er i ert hemland hade ni varit utplånade istället för att sitta på flashback försörjda av svenskarnas skattepengar. Så va jävligt tacksam att inte bara de starkaste överlever för då hade ni varit stendöda för längesedan.

och kom fan inte och snacka om moral för det finns ingen grupp i sverige som har så låg jävla obefintlig moral som muslimer som rånar och slår ner åldringar och småbarn och som du själv påpekar, gärna våldtar kvinnor, samt lever ett helt liv på andras bekostnad. Sekulariserade svenskar har en moral som ni i ert land och kultur aldrig sett röken av.
Att ni inte ens har förmåga nog att hålla ihop ett fungerande land är väl bevis om något på bristande moral! Att hålla vad man lovar, att lösa konflikter rationellt och inte med våld, att samarbeta och lita på varandra är elementära saker för att få ett samhälle att funka vilket är naturligt för svenskar men helt främmande för er.

Tänker du fortsätta prata svenskar och invandrare? Vågar du starta en tråd om detta så ska vi ta det därifrån. Jag vill inte skriva om annat än vad tråden handlar om annars hade jag läxat upp dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in