Citat:
Ursprungligen postat av
Thunderman
Kan ni inte ens tänka logiskt?
Ignorera det religiösa och bara tänk på det biologiska. Det finns en anledning till att det finns män och kvinnor, finns det inte?
Jag har skrivit det förut och jag gör det igen.
Jag är helt övertygad om att ni som stödjer homosexualitet hade slutat stödja det om en stor del av mänskligheten hade varit homosexuella!
Nu stödjer ni er för att det inte drabbar er och för att ni knappt märker dem i samhället för att homosexuella är under 1 % av befolkningen. Men tänk er om var 3 person varit homosexuell! Tänk dig om majoriteten varit det! Sverige som land hade börjat gå under då, är det inte så? Ur ett demografiskt perspektiv?
Men tror du att befolkningen kommer bli mer och mer homosexuell i takt med att de homosexuellas rättigheter stärks, och att vi till slut kommer gå under som folk när folk inte längre får barn?
Då kan jag tala om för dig att det inte föreligger någon risk för det. För det första finns det inga som helst belägg för att ens sexuella läggning är något man förvärvar - det är något man föds med. Att folk skulle bli homosexuella av att kolla på gayparader är knappast troligt. Förmodligen har en ungefär lika stor del av befolkningen varit homosexuella i alla tider, det är bara det att man förr i världen aldrig erkände det pga risk för förföljelser. Det är väl belagt att homosexualitet var vanligt i antikens Grekland, för att ta ett exempel.
Inte heller finns det något som säger att homosexuella inte kan få barn. Tvärtom är detta mycket vanligt, och det finns flera sätt att gå tillväga. Surrogatmödraskap, inseminering, vänner som "ställer upp" för varandra osv. Det finns alltså ingen risk att befolkningen dör ut om homosexualiteten breder ut sig.
Sen är det väl också lite hyckleri att vara emot homosex men för preventivmedel? Jag har haft sex massor av gånger utan tanke på att skaffa barn - ja, faktum är att jag eller min partner aktivt vidtagit åtgärder för att förhindra graviditeter. Är det också förkastligt?