2013-08-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliisa
Vilka var "de andra"?
Anledning till att han inte tog MCn från IF? Åtminstone till mamman för att byta till hennes bil?
Vilken vän sov han hos?
När på dagen efter hämtar han MCn?

Jag tycker att detta låter som ett ganska orimligt scenario.

De andra var någoon som skulle komma efter samtalet med PT
Att han inte tog MC stod inte. Och heller inte hos vilken vän. MCn ska han ha hämtat vid 14 tiiden
(Detta är vad som står i ett mess till en som AT har väldigt "nära" kontakt till
Citera
2013-08-05, 22:30
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
När du ändå letar tillbaka i tråden, hittar du inget av alla inlägg om att alla bilar har ett chassinummer?

Nu är jag inte med men klart de har ett chassinummer. Det är mycket som är underligt kring den här bilens och dess brandplats eftersom den var borta innan polisen spärrade av platsen.
Citera
2013-08-05, 22:31
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De bevisar iaf närvaro, och därmed misstänkt medhjälp. Det är inte säkert att det räcker till dom, men det räcker till häktning.

Har jag snurrat till det nu eller var det inte för skyddande av brottsling de sitter häktade? Eller är medhjälp detsamma?
Citera
2013-08-05, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Har jag snurrat till det nu eller var det inte för skyddande av brottsling de sitter häktade? Eller är medhjälp detsamma?
Du har rätt, jag skulle ha skrivit misstänkt skyddande av brottsling.
Citera
2013-08-05, 22:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Frågorna var, vart var AT? han gick innan någon annan kom
Hur kom han till ida? Han körde sin MC till id*
Hur tog han sig från id* på natten...han lånade sin mammas bil.
När åkte han hem? Dagen efter körde han sin MC till Jönköping

Varför lånade han morsans bil när han hade MC:n?

Svarar själv: Finns förmodligen ett eller flera vittnen som har sett MC:n stå vid Id@s port på söndagmorgonen/förmiddagen.
Citera
2013-08-05, 22:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliisa
Vilka var "de andra"?
Anledning till att han inte tog MCn från IF? Åtminstone till mamman för att byta till hennes bil?
Vilken vän sov han hos?
När på dagen efter hämtar han MCn?

Jag tycker att detta låter som ett ganska orimligt scenario.
Om "de andra" är DB och FH och de skulle ta hand om kroppen åker han ju inte till DB och sover om han vill vara säker på att slippa instormande poliser. Eller var "att sova" bara en förevändning till mamma Kanske för att få låna en viss bil...

Varför ta mammans bil? Var MC,n trasig. Eller var det för att möta upp ett par herrar på Hunneberg

Körde mamman honom till IF för att hämta MC,n efter han lämnat tillbaka bilen i så fall?

Låter som att detta är en hörsägen från mamman, baserad på både AJ,s uppgifter samt hennes egna?
Citera
2013-08-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Svarar själv: Finns förmodligen ett eller flera vittnen som har sett MC:n stå vid Id@s port på söndagmorgonen/förmiddagen.

För han använde morsans bil med att transportera kroppen eller medbrottslingar med eventuella spår på sig och därför satt han redan i bilen? Han behövde sanera den förmodar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nu är jag inte med men klart de har ett chassinummer. Det är mycket som är underligt kring den här bilens och dess brandplats eftersom den var borta innan polisen spärrade av platsen.

Vet du med säkerhet vilken dag och tid bilen hittades?
Citera
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Men vad är det som är konstigt? Att AJ's mamma har en liknande bil och du tror att det var den som brann istället, eller vad yrar du om?
Citera
2013-08-05, 22:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Synska vittnen i så fall
Detta gäller ju lör-sön natt.
Citera
2013-08-05, 22:38
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Vet du med säkerhet vilken dag och tid bilen hittades?

Nej, jag vet inte exakt men härifrån kan man läsa om bilfyndet när det skrevs mycket om det och det var färskt

https://www.flashback.org/t2171456p100
Citera
2013-08-05, 22:39
Medlem
lilltoes avatar
För några veckor sedan skrev någon att när MPS sökte i skogen, kom där en kille med mc på en stig. Tror att han ledde mc:n. Var det trolluppgifter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in