2013-08-05, 22:17
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag behöver inte ha testat det själv för att kunna dra den slutsatsen som jag drog. Det räcker med att jag kan människans anatomi för att förstå att det inte kan vara skönt. Själva tanken på att testa nåt sånt finner jag väldigt vämjeligt och avskyvärd.
Ett förslag då: Testa inte, sluta sedan fundera på det eftersom det inte berör dig, och gå slutligen vidare med ditt liv.
Citera
2013-08-05, 22:18
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Jag behöver inte ha testat det själv för att kunna dra den slutsatsen som jag drog. Det räcker med att jag kan människans anatomi för att förstå att det inte kan vara skönt. Själva tanken på att testa nåt sånt finner jag väldigt vämjeligt och avskyvärd.
Kan du människans anatomi? Var det inte du som påstod livmodern låg bakom tarmarna ?
Citera
2013-08-05, 22:21
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Därför att Sverige är ett sekulärt land, och därför tar vi inte några religiösa hänsyn när vi skriver lagarna.

Mord är ett brott med ett brottsoffer: den som blir dödad. Självklart inte tillåtet. Stöld har också ett brottsoffer: den som blir bestulen. Självklart inte tillåtet. Men homosexualitet har inget brottsoffer; män eller kvinnor kan ligga med varandra utan att någon tar skada av det. Det finns nog egentligen bara två anledningar till att man över huvud taget kan vara motståndare till homosexualla förbindelser:

1) Religiösa argument: det är fel därför att Gud säger det.
2) Känslomässiga argument: det är äckligt och motbjudande och därmed fel.

Nr 1 kan man förkasta pga sekularitetsprincipen: samhället ska inte vara byggt på religiös grund. Det här är inte ett hot mot religionen, utan tvärtom är det sekularitetsprincipen som garanterar vår religionsfrihet. Alternativet är att vi återinför statsreligion, så som det var på Gustav Vasas dagar, där endast den äkta luteranska tron får läras ut och alla andra religioner är bannlysta. Endast ett sekulärt samhälle kan tolerera att kristna och muslimer lever i fred tillsammans!

Nr 2 kan man förkasta med ett mycket enklare argument: man kan inte förbjuda allt som är motbjudande. Jag måste väl erkänna att jag inte själv heller gärna vill se två män som ligger med varandra, men detsamma gäller feta eller fula eller gamla människor, hur hetero de än är. Ska vi förbjuda alla över 50 att ha sex också? Alla med ett BMI över 25? Eller så växer man upp och inser att alla inte behöver ha samma läggning eller smak. Jag skiter väl i om mina grannar vill äta strimlad komage till middag, bara jag slipper bli bjuden.

Men visst, jag förstår väl om man tror att vi genom att tillåta t ex samkönade äktenskap begår en enorm synd mot Gud och att han kommer utplåna oss som Sodom och Gomorra. Frågan är dock om inte ni som tror det bör gå och tala med en psykolog eller nåt. Vanföreställningar av det slaget kan ju inte vara normalt.

+1
common sense för de flesta svenskar. Tänk om man skulle förbjuda allt muslimer tycker är äckligt/fel, då hade vi blivit saudi arabien fortare än kvickt. personligen tycker jag islam är rätt äckligt så då hade jag hellre förbjudit det i så fall.
Citera
2013-08-05, 22:22
Medlem
TrueCs avatar
Sverige är inte ett land som värdesätter religion högt alls. Varför skulle vi då lyssna på detta? Vi lever inte efter dina värderingar och vill inte göra det. Enkelt va?
Citera
2013-08-05, 22:26
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Den som befinner sig i krig med Gud är vilse i sig själv. Vad ska få dessa mäniskor att förstå vad detta innebär? Att vara vilse i skogen hittar man till slut hem, att vara vilse i Tokyo hittar man till slut hem, att vara vilse i Sahara hittar man till slut hem men att vara vilse i sig själv min vän, då hittar man aldrig hem. Tanklösa människor som accepterar homosexualitet och till och med rättfärdigar det.

Folk talar om att åsikterna på Flashback inte reflekterar svenska samhället.

Jag är av bestämd åsikt att åsikterna på flashback gör det.

Du ser hur mycket dem hatar Islam och även utanför Flashback så är det så, men bara det att dem inte kommer säga det offentligt då dem inte vill bli uthängda. Hade du däremot framställt dig som icke-muslim till dessa personer och pratat om Islam och muslimer hade du hört hur mycket hat dem har.

Och det är faktiskt inte bara mot oss, men mot alla som tror på Gud. Det är systematiskt krig dem för mot Gud, allt från indoktrination i ateism i skolorna till hur hela samhället fungerar.

Homosexualitet och deras sjuka syn på detta är bara en komponent av det hela.
Citera
2013-08-05, 22:28
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Sverige är inte ett land som värdesätter religion högt alls. Varför skulle vi då lyssna på detta? Vi lever inte efter dina värderingar och vill inte göra det. Enkelt va?

ny tycker jag iofs att sverige lyssnar tämligen väl på personer som dessa.... därav serveras inte bacon i skolor, kvinnor behöver inte ta ihand och legitimera sig, badhus reserveras särskilt för muslimer etc... så jo, nog anpassar vi oss
Citera
2013-08-05, 22:28
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
nä sverige som samhälle befinner sig inte i krig med någon gud eftersom majoriteten svenskar, dvs etniska svenskar, inte ens tror på någon gud. det enda krig som förs, eller åtminstone bör föras är mot människor i vårt land som praktiserar efterblivna ökenreligioner och försöker föra in sin jävla pedofilprofet i ett i övrigt sekulariserat och civiliserat land.

Intressant hur folk kan samtidigt som dem försöker förneka det jag skriver samtidigt i samma inlägg bekräfta allting jag skrivit.

Du bekräftar hur mycket ni hatar Islam och mot oss som praktiserar Islam. Men du förklarar också hur ni hatar andra som tror på Gud också. Och ja, att inte tro på Gud är detsamma som att förklara krig mot Gud, om du inte visste.

Kom ihåg att vi alla kommer dö. Förr eller senare. Vi kommer alla dö, kom ihåg detta ateist!
Citera
2013-08-05, 22:31
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Asså, folk har ju redan bemött dina argument gällande pedofili kontra homosexualitet. Men du bara fortsätter ändå?

Nej det har dem inte.
Citera
2013-08-05, 22:32
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Folk talar om att åsikterna på Flashback inte reflekterar svenska samhället.

Jag är av bestämd åsikt att åsikterna på flashback gör det.

ja det kan du ge dig fan på att vi gör. Det är bara en liten samhällselit bestående av politiker och den tredje statsmakten som håller er om ryggen, samt den handfull människor som hjärntvättats därav. Hur det har blivit så och varför de gör det är en lång historia, men det är knappast för att de genuint gillar islam kan jag säga utan det är helt andra intressen.
Citera
2013-08-05, 22:33
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesCartier
Ett förslag då: Testa inte, sluta sedan fundera på det eftersom det inte berör dig, och gå slutligen vidare med ditt liv.

Ett alternativ som jag skulle kunna tänka mig att acceptera och ta åt mig, om det inte hade varit för alla dessa förhärligande av homosexualitet i samhället. Jag förväntas och nästan tvingas att acceptera och respektera homosexualitet. Jag vill bara att de ska hålla på och förstöra varann inom hemmets fyra väggar och inte hoppas runt på stan på flak så att våra barn kan se det.
Citera
2013-08-05, 22:34
Medlem
kaiross avatar
Citat:
HÄndtarmen tar skada, Könssjukdomar förekommer oftare bland homosexuella, pedofili förekommer oftare bland homosexuella, självmord förekommer oftare bland homosexuella, sprutnarkomaner och andra droger förekommer oftare bland homosexuella och många många andra negativa effekter.
Det är fler innan mig som frågat efter dina källor. Jag förstår att det ibland kan vara svårt att minnas ett särskilt nummer av Illustrerad Vetenskap eller just det där programmet på BBC, men försök. Om du nu slänger dig med påståenden måste du också kunna backa upp dem förstår du.

Om du personligen tycker det är äckligt, ser tokigt ut etc, så är det väl så. Det är dina åsikter. Men om du ger dig in i en "akademisk argumentation" enligt ovan, så räcker det inte.
Citera
2013-08-05, 22:35
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Därför att Sverige är ett sekulärt land, och därför tar vi inte några religiösa hänsyn när vi skriver lagarna.

Mord är ett brott med ett brottsoffer: den som blir dödad. Självklart inte tillåtet. Stöld har också ett brottsoffer: den som blir bestulen. Självklart inte tillåtet. Men homosexualitet har inget brottsoffer; män eller kvinnor kan ligga med varandra utan att någon tar skada av det. Det finns nog egentligen bara två anledningar till att man över huvud taget kan vara motståndare till homosexualla förbindelser:

1) Religiösa argument: det är fel därför att Gud säger det.
2) Känslomässiga argument: det är äckligt och motbjudande och därmed fel.

Nr 1 kan man förkasta pga sekularitetsprincipen: samhället ska inte vara byggt på religiös grund. Det här är inte ett hot mot religionen, utan tvärtom är det sekularitetsprincipen som garanterar vår religionsfrihet. Alternativet är att vi återinför statsreligion, så som det var på Gustav Vasas dagar, där endast den äkta luteranska tron får läras ut och alla andra religioner är bannlysta. Endast ett sekulärt samhälle kan tolerera att kristna och muslimer lever i fred tillsammans!

Nr 2 kan man förkasta med ett mycket enklare argument: man kan inte förbjuda allt som är motbjudande. Jag måste väl erkänna att jag inte själv heller gärna vill se två män som ligger med varandra, men detsamma gäller feta eller fula eller gamla människor, hur hetero de än är. Ska vi förbjuda alla över 50 att ha sex också? Alla med ett BMI över 25? Eller så växer man upp och inser att alla inte behöver ha samma läggning eller smak. Jag skiter väl i om mina grannar vill äta strimlad komage till middag, bara jag slipper bli bjuden.

Men visst, jag förstår väl om man tror att vi genom att tillåta t ex samkönade äktenskap begår en enorm synd mot Gud och att han kommer utplåna oss som Sodom och Gomorra. Frågan är dock om inte ni som tror det bör gå och tala med en psykolog eller nåt. Vanföreställningar av det slaget kan ju inte vara normalt.

Kan ni inte ens tänka logiskt?

Ignorera det religiösa och bara tänk på det biologiska. Det finns en anledning till att det finns män och kvinnor, finns det inte?

Jag har skrivit det förut och jag gör det igen.

Jag är helt övertygad om att ni som stödjer homosexualitet hade slutat stödja det om en stor del av mänskligheten hade varit homosexuella!

Nu stödjer ni er för att det inte drabbar er och för att ni knappt märker dem i samhället för att homosexuella är under 1 % av befolkningen. Men tänk er om var 3 person varit homosexuell! Tänk dig om majoriteten varit det! Sverige som land hade börjat gå under då, är det inte så? Ur ett demografiskt perspektiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in