2013-08-05, 21:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
jodå det kunde dom nog, när de tittade i brevlådan var det stora ytor som inte var blod men som sagt ett fotavtryck i blod precis innanför dörren
Första uppgiften för förste polisman på plats var att kolla om det fanns människor i livsfara i lägenheten. Hen tittade nog inte så noga var fötterna hamnade.
Citera
2013-08-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Jag ställde denna frågan tidigare i tråden men fick ingen respons.

De två som sitter misstänkta för skyddande av brottsling. Kommer de kunna återgå till sina anställningar vid eventuellt frikännande alt fängelse?

Blir de frikända är det väl bara att börja knega igen. Inget skäl att för uppsägning att ha varit misstänkt.

Om brott som begåtts utom tjänsten och som inte har med arbetet att göra kan vara skäl för uppsägning kan inte besvaras generellt, menar Arbetsdomstolen. Frågan måste prövas efter omständigheterna i det enskilda fallet och en avvägning mellan arbetstagarens intresse att få ha jobbet kvar och arbetsgivarens intresse av att bli av med honom. Frånvaro för att sitta i fängelse är inte detsamma som olovlig frånvaro, men är ändå inte detsamma som frånvaro på grund av sjukdom eller lagstadgad rätt till ledighet, resonerar domstolen vidare.
Citera
2013-08-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Man blir inte automatiskt av med sin anställning om man blir dömd.. Blir en fråga för arbetsgivaren och ev. Facket

Okej tack för svaret.. Jaja bara hoppas att Tre Älgar inser att de inte kan ha en sådan "kock" bakom disken. Lär ju skrämma iväg de kunderna som finns om de kommer fram i rampljuset.
Citera
2013-08-05, 21:42
Medlem
Från en säker källa står det så här:

Aj åkte innan någon annan kom.....
Han körde sin MC till Id* och sen körde den till jönköping dagen efter.
Han lånar sin mammas bil i bland och tog väl den innan han körde hem MC

Så har en säker källa fått svar på frågor...sen är det upp till er att spekulera på detta
Citera
2013-08-05, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fliisa
Problemet blir nog att hitta skorna som matchar ev spår. De lär ha gått upp i rök, kanske bokstavligen.
Inte säkert, i arbogatråden så fixa Polisen fram VAN skor som de visste GM ägt och jämförde med spåren, att skorna inte återfanns efter störde inte Polisen i det fallet. Har jag för mig.
Citera
2013-08-05, 21:44
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Från en säker källa står det så här:

Aj åkte innan någon annan kom.....
Han körde sin MC till Id* och sen körde den till jönköping dagen efter.
Han lånar sin mammas bil i bland och tog väl den innan han körde hem MC

Så har en säker källa fått svar på frågor...sen är det upp till er att spekulera på detta

Men hur var frågorna? Är jag rörig som inte förstår riktigt?
Citera
2013-08-05, 21:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Därför att avtrycken bevisar inte att de har mördat.
Men hur kan avtrycken bevisa medhjälp?
Citera
2013-08-05, 21:45
Medlem
Citat:
Jag ställde denna frågan tidigare i tråden men fick ingen respons.

De två som sitter misstänkta för skyddande av brottsling. Kommer de kunna återgå till sina anställningar vid eventuellt frikännande alt fängelse?

Att du inte fått ett bra svar på den frågan beror nog på att det inte finns några enkla och självklara svar!

Det beror nog på vilka anställningsvillkor dom hade som anställda! Och finns det kollektivavtal på arbetsplatsen? Var dom fastanställda eller visstidsanställda? Eller gick dom på s.k. fas 3 projekt?

Om dom blir frikända och hade fast anställning så bör det väl normalt sett inte föreligga några hinder för dom att återgå till sina anställningar!

Men det hänger nog mycket på respektive arbetsgivare också! Vill dom ha tillbaka de här killarna? Hade jag varit arbetsgivare så vete katten alltså om jag inte hade gjort allt för att slippa få ta någon av de där grabbarna tillbaka oavsett om dom blir fällda eller inte! För i allmänhetens ögon kommer dom nog alltid att anses som skyldiga ändå!
Och är man företagare och är mån om sitt rykte så vill man nog knappast förknippas med sånt här klientel!
Citera
2013-08-05, 21:48
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Okej tack för svaret.. Jaja bara hoppas att Tre Älgar inser att de inte kan ha en sådan "kock" bakom disken. Lär ju skrämma iväg de kunderna som finns om de kommer fram i rampljuset.
Jag vet inte om uppgiften att han bara jobbade extra stämmer?
Då är det ju upp till arbetsgivaren om han vill kalla in honom någon mer gång.
DB och polarna kan ju öppna eget, Tre Grisar!
Citera
2013-08-05, 21:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen kanske inte kunde gå in utan att avsätta fotavtryck.
Men går poliser/tekniker in på blodiga brottsplatser utan skoskydd? (Nu är jag där lurad av tv-serier igen)

Citera
2013-08-05, 21:49
Medlem
bokfodrals avatar
Ska inte tjata mer om bilen och bilbranden men här är ett inlägg som också säger att AJ:s mor har en bil som den som brann.
Det ligger nåt lurt kring dessa bilar, tycker jag i alla fall....

https://www.flashback.org/sp44155536
Citera
2013-08-05, 21:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men hur kan avtrycken bevisa medhjälp?
De bevisar iaf närvaro, och därmed misstänkt medhjälp. Det är inte säkert att det räcker till dom, men det räcker till häktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in