2013-08-05, 18:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Låter fantastiskt Den enda plats där det skulle vara aktuellt med finger- och skoavtryck i detta fall är väl på brottsplatsen? Möjligen i blodspår då. Eller tänker jag för positivt nu?

Citat:
Analyser av fingeravtryck och skoavtryck stärker också misstänkarna mot de två männen, säger Per-Erik Rinsell som tillägger att de fortfarande är på sannolika skäl misstänkta för skydd av brottsling, ett brott som inte ses som grovt.

Är inte straffvärdet av detta brott från böter och upp till ett års fängelse?

"Brott mot griftefrid" är en gärning med en strafflatitud från böter till fängelse i högst två år enligt brottsbalken 16 kap. 10 §.

Kan man med stöd av detta anta att deras brott är mindre allvarligt än ifall de hade transporterat bort och gömt kroppen?
Citera
2013-08-05, 18:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är inte straffvärdet av detta brott från böter och upp till ett års fängelse?

"Brott mot griftefrid" är en gärning med en strafflatitud från böter till fängelse i högst två år enligt brottsbalken 16 kap. 10 §.

Kan man med stöd av detta anta att deras brott är mindre allvarligt än ifall de hade transporterat bort och gömt kroppen?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddande_av_brottsling
Citat:
Brottet kan bestå i att man hjälper den som begått ett brott undkomma eller genom att undanröja bevis. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år.

Är brottet grovt är påföljden lägst fängelse i sex månader och högst fyra år.
Jag vill minnas att en av dem är misstänkt för grovt brott.
Citera
2013-08-05, 18:51
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
P T skrev dessutom på fb att sonen mår bra och att han ber till gud att Id@ hittas vid liv

snarare "nu är det bara och vänta och låta Gud göra sitt"
Citera
2013-08-05, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, Bill och Bull har det svettigt just nu. Undrar vad som väntar Elake Måns vid hemkomsten.

Ja hugaligen det kommer bli än mer transpirering i häktet eftersom den kroniska lögnaren, Elake Måns, med sedvanlig precision kommer förneka och förhala uppgifter som nu är cementerade i soppan. Dessa kommer vändas mot Bill & Bull som trots sitt meditationsmantra "en golare har inga polare" önskade att di hade valt extra dry under armarna. Som en extra krydda kommer man flambera Bill & Bulls motsägelser mot varandra, en parodisk del av FUP

Detta kommer serveras i den sk. "rätten"
Där den "elake kocken" kommer döma asen till det di förtjänar, en utröstning ur programmet FRIHET.
Citera
2013-08-05, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddande_av_brottsling

Jag vill minnas att en av dem är misstänkt för grovt brott.

Ja DB är häktad för grovt brott, det var nog en mediamiss idag. Tror inte man ändrar den rubriceringen imorgon.
Citera
2013-08-05, 18:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ja DB är häktad för grovt brott, det var nog en mediamiss idag. Tror inte man ändrar den rubriceringen imorgon.
Det spelar ingen större roll. Rubriceringen kan komma att ändras många gånger innan den här soppan är färdigredd.
Citera
2013-08-05, 19:00
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Låter fantastiskt Den enda plats där det skulle vara aktuellt med finger- och skoavtryck i detta fall är väl på brottsplatsen? Möjligen i blodspår då. Eller tänker jag för positivt nu?

Håller med och nu är det dags för oslagbara bevis. DBs och FHs fingeravtryck i I*as blod kan väl inte få dem att fortsätta tiga.

Jag tycker att DB ser snällare ut på bild än vad FH gör. Den 3 juli bytte DB profilbild på Facebook (ej vän, den är publik) till en där hans tatuerade tårar syns tydligt och han har genomgående på alla bilder snälla ögon. FH har en publik bild som han la upp på sin sida i maj och han ser inte snäll ut. Väljer man inte bilder efter hur man vill uppfattas? Det gör alla jag känner.

Hur är deras flickvänner? Hårda, kalla och syniska eller snälla och rara? Vems flickvän (har båda flickvän nu?) kan tänkas ha hjälpt till att kanske köra bil 2?
Citera
2013-08-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Hej ny här i tråden, har följt den flitigt. Hoppas verkligen dem hittar I*a. Jag har också funderat på om det kan vara så att den där PT är mera iblandad en vad man kanske tror. Varför tror jag så? Jo för vad jag har läst så skulle I*a ha ansökt om besöksförbud, bara det visar ju att något är väldigt skumt där, att hon antagligen var rädd för honom eller något liknande?

Hade inte han tidigare givit sig på henne? Så i mina ögon är PT lika mycket intressant som Moroten, DB, och FH. Så jag är med andra ord lite inne på samma bana som Ragatha här.

Så om vi säger att det nu är PT så kan väl han mycket väl ha bränt ner DB bil för att han ska få all skit? Hur stort är Trollhättan? Har fått för mig att alla känner alla där. En annan variant att DB har lånat ut sin bil till Moroten utan att ens veta vad saken handlar om.

Jo, men DB & FH har enligt åklagaren befunnit sig på/vid brottsplatsen, det känns även långsökt att PT lämnat sig egen son ensam kvar i lägenheten.
Citera
2013-08-05, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Håller med och nu är det dags för oslagbara bevis. DBs och FHs fingeravtryck i I*as blod kan väl inte få dem att fortsätta tiga.

Jag tycker att DB ser snällare ut på bild än vad FH gör. Den 3 juli bytte DB profilbild på Facebook (ej vän, den är publik) till en där hans tatuerade tårar syns tydligt och han har genomgående på alla bilder snälla ögon. FH har en publik bild som han la upp på sin sida i maj och han ser inte snäll ut. Väljer man inte bilder efter hur man vill uppfattas? Det gör alla jag känner.

Hur är deras flickvänner? Hårda, kalla och syniska eller snälla och rara? Vems flickvän (har båda flickvän nu?) kan tänkas ha hjälpt till att kanske köra bil 2?

Är DB inblandad som uppröjande har han lämnat en 1,5åring ensam i en lägenhet. Hur "snällt" är det på en skala?
Citera
2013-08-05, 19:11
Medlem
Vet inte om jag är helt fel ute här men...

CITAT 1:
"De har vallats längs färdvägar"

CITAT 2:
"-Analyser av fingeravtryck och skoavtryck stärker också misstänkarna mot de två männen"

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2279311--de-har-vallats-langs-fardvagar-

...det tolkar åtminstone jag som att polisen har väldigt mycket "på fötterna" nu eller?

Det är alla gånger bara en tidsfråga innan BO hittas nu! Och oavsett vilket så lär inte de där herrarna behöva bekymra sig så mycket om vare sig mat eller husrum på många år!
Och jag hoppas att GM döms till "all inclusive" på livstid utan framtida möjligheter till tidsbegränsat! Fast det där sista är väl kanske att hoppas på för mycket?
Citera
2013-08-05, 19:16
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är DB inblandad som uppröjande har han lämnat en 1,5åring ensam i en lägenhet. Hur "snällt" är det på en skala?

Jag vet och för det skulle jag ge honom minst 10 år i ett fängelse bland invandrare. Om man ser på bilderna av de tre så är han kanske det snälla, fega och veka kräk som egentligen inte ville och därför pratar först. Vet man vem av dem som grät vid häktningen?
Citera
2013-08-05, 19:17
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Ja eftersom att I*a tydligen hade pratat med PT? Samt att hon hade ansökt om besöksförbud emot PT därför jag känner att han lika gärna kan vara gärningsmannen. Men kan mycket väl vara AJ också eftersom han hade ätit middag med I*a. Är väl inte konstigt att tro att PT också kan vara iblandad? Tycker inte jag i alla fall. Men jag kanske tänker helt fel.

PT har ju alibi därför går han bort..
Dessutom.. DB är AJ's kompis, varför i helvete skulle han hjälpa PT?

Spräck hans alibi och förklara det för mig, så ska jag försöka ta till mig det du säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in