2013-08-05, 17:37
Medlem
Fick den här knölen i analöppningen igår. Den kliar o känns obehaglig.
Väl att påpeka är att jag har haft analklåda, dock var det länge sedan nu, men tar annars Ac3 vid behov.
Igår var det mycket bilkörande, men vette fan om det kan bli en sån här knuta av friktion.

Bilden är något stötande: http://img59.imageshack.us/img59/4024/qnpp.jpg

Borde jag ta det chill några dagar o se vad som händer?
Citera
2013-08-05, 17:39
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Hemorrojder kanske. Brukar du föra in saker där? Gör det ont när du har avföring?
Citera
2013-08-05, 17:41
Medlem
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Hemorrojder/
Citera
2013-08-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Hemorrojder kanske. Brukar du föra in saker där? Gör det ont när du har avföring?

nej, jag brukar inte föra in saker där.

Gjorde väl smått ont när jag sket senast, det var igår, och det var då jag upptäckte den.
Kom nyss på att jag tog ett bad i en pool som inte såg så fräsch ut, grönt vatten. Kanske kan vara ngt?
Citera
2013-08-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Hemorrojder/

Aa, då måste det vara yttre hemorrojder. Tack !
Citera
2013-08-05, 18:03
Medlem
Riddarhusets avatar
hemmorojd.
inte cancer. den utvecklas inte med sådan fart.
om jag har fel är du död strax efter du läst detta
Citera
2013-08-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
hemmorojd.
inte cancer. den utvecklas inte med sådan fart.
om jag har fel är du död strax efter du läst detta

vem har sagt ngt om cancer?
Citera
2013-08-05, 18:46
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagzor
vem har sagt ngt om cancer?
Gissar att Riddarhuset tänker på alla troll som ska skriva av sig, så fort någon ber om råd...

En mjukgörande salva kanske hjälper dig?
Citera
2013-08-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Gissar att Riddarhuset tänker på alla troll som ska skriva av sig, så fort någon ber om råd...

En mjukgörande salva kanske hjälper dig?

aa, ska se om jag har ngn här hemma
Citera
2013-08-05, 19:35
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
aa, ska se om jag har ngn här hemma
Strunta i vanlig salva, det är följande ordning som ter sig lämpligast: receptfri hemorrojdsalva, receptbelagd hemorrojdsalva och i sista hand kirurgiskt ingrepp. Vidare kan man reflektera över vad som frambringade din tidigare analklåda (såsom inre hemorrojder t.ex.).
Citera
2013-08-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Strunta i vanlig salva, det är följande ordning som ter sig lämpligast: receptfri hemorrojdsalva, receptbelagd hemorrojdsalva och i sista hand kirurgiskt ingrepp. Vidare kan man reflektera över vad som frambringade din tidigare analklåda (såsom inre hemorrojder t.ex.).

Hade klåda i flera år som tonåring, Hade alltid papper i stjärten (för att kunna klia lättare tillbaka), var för skaj för att berätta för ngn osv. Har på senare år gått till apoteket och fått prövat ett antal salvor, och någon som var just för hemorrojder, men som fick mitt arsle att klia ännu mer.
Citera
2013-08-06, 20:58
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Hade klåda i flera år som tonåring, Hade alltid papper i stjärten (för att kunna klia lättare tillbaka), var för skaj för att berätta för ngn osv. Har på senare år gått till apoteket och fått prövat ett antal salvor, och någon som var just för hemorrojder, men som fick mitt arsle att klia ännu mer.
Då är det kanske dags att ta tjuren vid hornen och boka tid hos läkare så att du får en bättre lösning på dina besvär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in