2013-08-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag undrar lite över den här brända bilen på Hunneberg.

När platsen för branden av den hittades, var den inte kvar utan bara delar av den låg på backen och det fanns synliga spår av att den liksom körts dit och spår av bortforsling.
Polisen hade inte kännedom om platsen i början då de tyckte det låg dolt till men om inte polisen hade kännedom om brandplatsen och bilen hade fraktats bort och bara delar låg kvar....

Var fann då polisen resterna av den brända bilen för att, som de sade då, gå igenom den med tekniker? Vart forslades/hittades den brända bilen så att poliserna kunde börja gå igenom den?

Edit: Och där nånstans skrev ju DB på sin facebook att det var underbart att hans stulna bil hittats utbränd...

(hittad när och av vem?)
Tror aldrig att det framkom vem som hittade den och larmade , brann den eller hade den brunnit ut när den upptäcktes
Citera
2013-08-05, 16:24
Medlem
Citat:
Jag undrar lite över den här brända bilen på Hunneberg.

När platsen för branden av den hittades, var den inte kvar utan bara delar av den låg på backen och det fanns synliga spår av att den liksom körts dit och spår av bortforsling.
Polisen hade inte kännedom om platsen i början då de tyckte det låg dolt till men om inte polisen hade kännedom om brandplatsen och bilen hade fraktats bort och bara delar låg kvar....

Var fann då polisen resterna av den brända bilen för att, som de sade då, gå igenom den med tekniker? Vart forslades/hittades den brända bilen så att poliserna kunde börja gå igenom den?

Edit: Och där nånstans skrev ju DB på sin facebook att det var underbart att hans stulna bil hittats utbränd...

(hittad när och av vem?)

Utmärkt att du pekar på detta. Även jag har stört mig åtskilligt på dessa underliga omständigheter. Hoppas på klarhet fh-vis i FUP eller annat officiellt framtida dokument. Liksom beträffande så mycket annat.
Citera
2013-08-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Jag har inte ens sagt något om att Moroten inte skulle ha varit inblandad? Jag kom bara med andra teorier, kan mycket väl vara moroten som gjort detta hemska likaså PT.

Jag vill gärna höra din teori utifrån att PT skulle vara den skyldige. Hur har han gått tillväga isåfall? Har han ensam mördat I och dumpat henne, eller med hjälp av vilka? Beskriv scenariot utifrån att GM = PT så är jag redo att fundera över det.
Citera
2013-08-05, 16:28
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Utmärkt att du pekar på detta. Även jag har stört mig åtskilligt på dessa underliga omständigheter. Hoppas på klarhet fh-vis i FUP eller annat officiellt framtida dokument. Liksom beträffande så mycket annat.

I början där när branden var aktuell och fynd gjordes på brandplatsen, pratades det om en Volvo 960 och att AJ:s mor skulle ha ägt en sån men nu verkar hon ju äga en annan modell av Volvo.
Men jag undrar då, om nån har sett hennes bil sen Id* försvann?

Kan det varit hennes bil som brann och s40-bilen är den andra som använts?

Nej, nu snurrar jag in mig helt här :/

Men det ÄR konstigt att det skedde så snabbt; bilen brann, polisen visste inget, bilen är sen borta och bara delar är kvar MEN, DB visste att hans bil hittats utbränd....
Citera
2013-08-05, 16:29
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Tror aldrig att det framkom vem som hittade den och larmade , brann den eller hade den brunnit ut när den upptäcktes

Jag läser som sagt från början av tråden, det finns mycket intressant, och är på denna sidan och läser för tillfället

https://www.flashback.org/t2171456p48
Citera
2013-08-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Du menar alltså att AJ kan ha samarbetat med PT i projektet att mörda Id@, trots att AJ och PT hatade varandra?

http://aattp.org/multiple-scientific-studies-confirm-extreme-conservatism-linked-to-racism-and-low-i-q/

Haha, bra länk där. Vi försöker ju lura ut smarta sätt att göra sig av med en kropp.
Hur hade dumskallar gjort? Att lämna klädrester som kan identifieras kanske ger en hint av hur blåsta de är...
Citera
2013-08-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Vi kan även ponera som så att DB o FH kanske kom till IF för att supa till med AJ och därför är de rädda o deras versioner går isär då de vill undvika att säga att det över huvud taget varit där. Och kanske PT med ev. kumpan stannade vid Grästorp och snodde en bil från Tre Älgar (olyckligtvis DB's) som de körde upp på Hunneberg bara som en undanmanöver så polisen skulle vara sysselsatt med annat ett tag. Någon som vet vad för bilar det finns i familjen T's ägo?
Tja, man kan vrida och vända på det hur mycket som helst. Om nu någon annan dödat henne så kan ju inte jag förstå varför de ska nästla in sig i lögner som gör att deras stories inte stämmer. Då är det bättre att bara ringa polis direkt och vara kvar på platsen och hoppas att bevisen räcker för att de inte ska bli dömda då det ju faktiskt i det läget vore oskyldiga. Jag tycker allting talar för AJ och då går jag inte efter hans historia som visar vad han är för typ. Utan han har varit i lägenheten. Sen är det som att ingenting har hänt när man ser hans inlägg trots att en tjej han nyss varit hemma hos är död. Och så har DBs bil brunnit upp så där lägligt. Jag skiter totalt i vem av oss som får rätt - bara nån får rätt. För jag hoppas verkligen inte mördaren går ifrån detta ostraffad. Du känner honom förmodar jag?
Citera
2013-08-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Jag tror inte att polisen har missat dessa detaljer utan bedömt dem som ointressanta. Jag kan ju tycka att de borde ta med sig rubbet men tydligen gör de inte det. Jag utgår ifrån att de analyserat spåren och dragit sina egna slutsatser. Annars kanske dem får göra det nu. Jag har även gjort fynd på platsen som hämtats upp av polisen. Det är inte lätt att hitta allting.

Handskarna är mekarhandskar och finns att köpa för 39:-. Dessa fynd har jag inte rapporterat eftersom jag utgår ifrån att polisen och MP redan varit där och letat. Har dem inte det?

Hade MP varit där så hade fynden inte legat kvar...

Citat:
Vet inte om det är bekräftat men den som skrev det i tråden nämnde handskar, tejp och ölburk men sen vet jag inte vad som blev av det eller om ens polisen fick det som tips.

Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
förmodligen ingenting, men lite nyfiken, hittade mps nånting under dom första söken runt Id*s bostad och område??

Missing People har hittat bl.a. massor av engångshandskar i plats, en helt ny spade, kniv och annat märkligt på flera platser, men det är ju polisen som avgör om det är relevant för fallet.

Tidigare ville jag inte skriva för jag visste inte om det var lämpligt att avslöja, nu känns det irrelevant och som det säkert inte har m fallet att göra.
Citera
2013-08-05, 16:38
Medlem
Quarrels avatar
Artiklarna duggar tätt: TTELA: "De har vallats längs färdvägar"
Citat:
En av anledningarna till att åklagaren begär förlängd åtalstid är att 31-åringen och 35-åringen till viss del gett uppgifter som skiljer sig ifrån varandra.
Tillägg: Ett antagande: Vägarna som de häktade beskriver skiljer sig åt bitvis. De ljuger således. Därför letar inte polisen efter de vägarna.
Citera
2013-08-05, 16:43
Medlem
Citat:
I början där när branden var aktuell och fynd gjordes på brandplatsen, pratades det om en Volvo 960 och att AJ:s mor skulle ha ägt en sån men nu verkar hon ju äga en annan modell av Volvo.
Men jag undrar då, om nån har sett hennes bil sen Id* försvann?

Kan det varit hennes bil som brann och s40-bilen är den andra som använts?

Nej, nu snurrar jag in mig helt här :/

Men det ÄR konstigt att det skedde så snabbt; bilen brann, polisen visste inget, bilen är sen borta och bara delar är kvar MEN, DB visste att hans bil hittats utbränd....

Sant. Men man får väl hoppas att Polisen har järnkoll trots allt på åtminstone det mest elementära. Sånt som för dem ofta är en baggis att kolla upp, men som är närmast okontrollerbart för oss som privatpersoner. (Och tur är väl det, att allt privat inte är offentlig handling, s.a.s).

Men visst, mycket är synnerligen retligt att vara ovetandes om. Men framtiden infaller snart!
Citera
2013-08-05, 16:44
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Jag vill gärna höra din teori utifrån att PT skulle vara den skyldige. Hur har han gått tillväga isåfall? Har han ensam mördat I och dumpat henne, eller med hjälp av vilka? Beskriv scenariot utifrån att GM = PT så är jag redo att fundera över det.

Hade inte han ringt upp I*a? Han kan ju mycket väl ha kommit dit efter Moroten har lämnat I*a. Svartsjuka? Och jag tycker han låter som en riktig skummis, om I*a nu har ansökt om besöksförbud så kan han ju knappast vara den snällaste personen att ha att göra med. Man ansöker ju inte besöksförbud om man inte känner sig rädd för personen i fråga?

Fick inget konkret svar heller om PT hade misshandlat I*a tidigare? Har han det så kan han väl lika gärna tagit hennes liv också? Men jag säger inte att mina misstankar är helt borta från AJ heller.
Citera
2013-08-05, 16:52
Medlem
Quarrels avatar
NLT: Granskar nya spår i jakten på mördare
Citat:
Han konstaterar däremot att platsen ligger inom det område som man tidigare ansett viktigt. De två män som är häktade för skyddande av brottsling har enligt polisen cirkulerat i området vid tiden för kvinnans försvinnande – därav intresset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in