2013-08-02, 09:56
Medlem
massepojkens avatar
Det är för mkt i kvinnans historia som är osannolikt.

Jag tror hennes vittnesmål i princip är påhittat. Tyvärr så tror jag även polisen är inne på detta spår.

Det tyder ju den extremt sena publiceringen av fantombilden på 2010.

Polisen tror kvinnan ljuger men 2010 hade dom inget att förlora längre.
Citera
2013-08-02, 11:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
"På en parkbänk i närheten av växthuset, där nu Tropikhuset står, satt en man i 20-22-årsåldern. Mannen hade varken jacka eller mössa på sig, trots att det var en tämligen kylig och regnig dag."

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/artikel.aspx?articleId=4289865

Förstår inte riktigt din kommentar. Avser du mitt sista stycke? I så fall menade jag att han väl hade jacka på sig vid överfallen, men inte på parkbänken (OM han nu var gm, vilket man inte vet).
Citera
2013-08-02, 11:35
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Det är för mkt i kvinnans historia som är osannolikt.

Jag tror hennes vittnesmål i princip är påhittat. Tyvärr så tror jag även polisen är inne på detta spår.

Det tyder ju den extremt sena publiceringen av fantombilden på 2010.

Polisen tror kvinnan ljuger men 2010 hade dom inget att förlora längre.

Vill rätta mig själv litegrann. Att kvinnan medvetet ljuger kanske är fel ordval. Men jag tror polisen är mkt skeptiska kvinnans vittnesmål.
Citera
2013-08-02, 11:46
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Förstår inte riktigt din kommentar. Avser du mitt sista stycke? I så fall menade jag att han väl hade jacka på sig vid överfallen, men inte på parkbänken (OM han nu var gm, vilket man inte vet).

3st vittnen har iakttagit en man med ribbstickad tröja vid Karl Dahgrens Gata. Mannen hade varken mössa eller en jacka på sig, knuten runt midjan eller i handen. Om denna man är även är parkbänksmannen och tillika GM så borde tröjan, efter att ha knivmördat 2 st personer, vara rejält blodig. Eftersom att även om GM varit HEM så återvänder han med samma tröja. Detta borde det kvinnliga vittnet med lätthet märkt.

Andra vittnet säger väl? med bestämdhet att GM bar en svart jacka.

Så här tror jag det ligger till.

3st vittnen ser en man vid Karl Dahlgrens G. Mannen har inget att göra med morden. Oklart varför han inte gett sig till känna.

Vittnesuppgifterna gällande parkbänksmannen är felaktiga.

Fantombilden är helt vilseledande och direkt missvisande.
Citera
2013-08-02, 18:50
Medlem
Citat:
3st vittnen har iakttagit en man med ribbstickad tröja vid Karl Dahgrens Gata. Mannen hade varken mössa eller en jacka på sig, knuten runt midjan eller i handen. Om denna man är även är parkbänksmannen och tillika GM så borde tröjan, efter att ha knivmördat 2 st personer, vara rejält blodig. Eftersom att även om GM varit HEM så återvänder han med samma tröja. Detta borde det kvinnliga vittnet med lätthet märkt.

Andra vittnet säger väl? med bestämdhet att GM bar en svart jacka.

Så här tror jag det ligger till.

3st vittnen ser en man vid Karl Dahlgrens G. Mannen har inget att göra med morden. Oklart varför han inte gett sig till känna.

Vittnesuppgifterna gällande parkbänksmannen är felaktiga.

Fantombilden är helt vilseledande och direkt missvisande.

Sant, det kan absolut vara det och det är inte bra minst sagt. Tänk om man inte tipsar om en person bara för att han inte liknar fantombilden, många tänker nog tyvär så.

Men jag tror faktiskt fantombilden förestället GM.
Citera
2013-08-04, 15:06
Medlem
massepojkens avatar
Corruptio journalist påstår sig ha namn på GM.

Enligt denna journalist så skall han via en tipsare fått bla.

Namn på Gm.
Gm skall vara ej bosatt i Linköping. Han är mkt lik fantombilden. Har syskon. Skilda föräldrar.

www.corruptiosweden.blogspot.se

Vad vet vi om denna sajt. Trovärdighet?
Med tanke på vad som skrivits tidigare väcks ju en del frågetecken. Men man vet ju aldrig. Varje litet halmstrå i detta fall......
Senast redigerad av massepojken 2013-08-04 kl. 15:17.
Citera
2013-08-04, 16:04
Medlem
MossTrumss avatar
Så här lång tid efter morden och mot bakgrund av polisens stora insatser bl a med att topsa unga män i Linköping, så har jag mycket svårt att tro gm är från Linköping.

Det skulle förvåna mig om ingen visste vem gm är så jag fäster viss tilltro till att Corruptio-journalist fått tips på rätt gm. De lovar återkomma och det skall bli intressant att följa.

Tackar för nyheten!
Citera
2013-08-04, 16:28
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Namn på Gm.
Gm skall vara ej bosatt i Linköping. Han är mkt lik fantombilden. Har syskon. Skilda föräldrar.

Med tanke på vad som skrivits tidigare väcks ju en del frågetecken. Men man vet ju aldrig. Varje litet halmstrå i detta fall......

Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Så här lång tid efter morden och mot bakgrund av polisens stora insatser bl a med att topsa unga män i Linköping, så har jag mycket svårt att tro gm är från Linköping.

Det skulle förvåna mig om ingen visste vem gm är så jag fäster viss tilltro till att Corruptio-journalist fått tips på rätt gm. De lovar återkomma och det skall bli intressant att följa.

Tackar för nyheten!

Wow, tips om en person som är lik fantombilden. Fanastiskt.
Citera
2013-08-04, 16:44
Medlem
Citat:

Namn på Gm.

Vad ska man tro om det där? Mer info skulle tydligen komma, vad tror ni?, hoppas det kan hända något.
Citera
2013-08-04, 16:51
Medlem
massepojkens avatar
Om någon skulle komma på tanken på att maila corruptio och lite ödmjukt be om mer info..

corruptio1@hotmail.com
Citera
2013-08-05, 13:00
Medlem
Jag hittade den här försäljningen av en liknade Butterfly-kniv:
http://www.kupindo.com/Nozevi-i-seciva/13755453_Leptir-noz
Bosnien, Serbien, Balkan.

Kniven är ett nummer mindre än den som användes i Linköping, men utseendemässigt tycker jag den liknar. ”Stainlees Steel” stämplingen ser identisk ut, även början på slipningen av bladet.

Vad kan det betyd om mordkniven är tillverkad i Balkan-området och inte är en China-kopia.

Lite tankar runt det:
1. Att det blir mycket svårare för en 14-17-åring svensk att få tag i en liknande kniv ifrån Balkan istället för China.
2. Dom billiga kopiorna som finns att köpa i Sverige kommer väl uteslutande från Kina?
3. Att GM kan komma ifrån Balkan-området, typ mannen som mördade Anna Lindh.
4. Det kan vara förklaringen till att ingen har sett någon ”flasha” omkring med kniven i Linköping.
5. När det väl begav sig i Balkan-krigen med etnisk rensningar o.s.v. var Muslimer och Serber (kommunister) värre än katt och råtta, det var ingen lek.
6. Kan det vara som så att pappan blåste någon Serb eller liknande och som fick spelet?
7. Kniven kan ju även komma ifrån familjen Mohammed via omvägar.
8. Vad tror ni om kniven?

Jag har mejlat mannen med kniven för att höra med honom varifrån kniven kommer, jag återkommer om jag får något svar ifrån han.

O.B.S!
Det är bara en teori så ta den inte allt för seriöst, men knivens ursprung kan ha en avgörande roll i dubbelmordet!
Citera
2013-08-05, 13:31
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Jag hittade den här försäljningen av en liknade Butterfly-kniv:
http://www.kupindo.com/Nozevi-i-seciva/13755453_Leptir-noz
Bosnien, Serbien, Balkan.

Kniven är ett nummer mindre än den som användes i Linköping, men utseendemässigt tycker jag den liknar. ”Stainlees Steel” stämplingen ser identisk ut, även början på slipningen av bladet.

Vad kan det betyd om mordkniven är tillverkad i Balkan-området och inte är en China-kopia.

Lite tankar runt det:
1. Att det blir mycket svårare för en 14-17-åring svensk att få tag i en liknande kniv ifrån Balkan istället för China.
2. Dom billiga kopiorna som finns att köpa i Sverige kommer väl uteslutande från Kina?
3. Att GM kan komma ifrån Balkan-området, typ mannen som mördade Anna Lindh.
4. Det kan vara förklaringen till att ingen har sett någon ”flasha” omkring med kniven i Linköping.
5. När det väl begav sig i Balkan-krigen med etnisk rensningar o.s.v. var Muslimer och Serber (kommunister) värre än katt och råtta, det var ingen lek.
6. Kan det vara som så att pappan blåste någon Serb eller liknande och som fick spelet?
7. Kniven kan ju även komma ifrån familjen Mohammed via omvägar.
8. Vad tror ni om kniven?

Jag har mejlat mannen med kniven för att höra med honom varifrån kniven kommer, jag återkommer om jag får något svar ifrån han.

O.B.S!
Det är bara en teori så ta den inte allt för seriöst, men knivens ursprung kan ha en avgörande roll i dubbelmordet!

Du har tidigare i tråden lämnat den här länken till ett internetbaserat företag i Florida, USA, som säljer en identisk kniv med den i Linköping:
http://www.uniqueblade.com/products/9_Butterfly_knife_Chrome-39-37.html

Lagstiftningen på knivområdet är olika i olika länder. En del länder tillåter farliga knivar om de inte är alltför stora. Skulle tro att länken du har från Balkan är en kniv av typ butterfly med beskedliga mått som den lagen förskriver för att få försäljas till turister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in