2013-08-05, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Natten?
Det jag har läst är att han kontaktades av polisen vid sextiden på söndagskvällen som först?

Det kan nog stämma. Om polisen går ut med info vid niotiden har de nog informerat anhöriga en stund innan.

"Vid 20.45 kunde polisen ge mer information om insatsen.

– En polispatrull i Trollhättan kallades vid 15-tiden till de östra delarna av Trollhättan med anledningen att en person observerat blodspår i en trappuppgång. "

http://www.expressen.se/gt/misstankt-mord-i-centrala-trollhattan/
Citera
2013-08-05, 13:14
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Har AJ eller någon i hans krets tillgång till en röd mindre bil???
Hur så?
Citera
2013-08-05, 13:17
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliisa
I artikeln antyds det att han väntat länge på besked och letat efter IF, det kan han ju knappast ha gjort redan "natten till söndagen"? Därför tror jag att artikeln har fel dag här.
Natten till söndag hade ju pappan pratat själv med Id* så då faller ju detta med att pappan letat efter henne redan.
En tidningsanka tror jag.
Citera
2013-08-05, 13:20
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Natten mot söndag visste ju inte Polisen vad som hänt.
Glöm inte bort hur det brukar bli när journalister hanterar fakta!

Citat:
Ursprungligen postat av fliisa
I artikeln antyds det att han väntat länge på besked och letat efter IF, det kan han ju knappast ha gjort redan "natten till söndagen"? Därför tror jag att artikeln har fel dag här.

Ni har en poäng så klart men jag tänkte mer på att, meddelar polisen verkligen en sån sak på en natt? Ringer de upp anhöriga på nätterna för att tala om att nåt brott tros ha begåtts?

Men jag ska inte haka tag i detta allt för mycket, för som ni säger, journalister är ibland en sort för sig.
Citera
2013-08-05, 13:23
Medlem
Citat:
Hans mammas röda Volvo 460 är ju en förhålladevis liten bil i klass med Golf.

mycke intressant, och AJ ser ut ungefär som på bilderna från facebooken?? Hur gamla är dom bilderna?
Citera
2013-08-05, 13:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ni har en poäng så klart men jag tänkte mer på att, meddelar polisen verkligen en sån sak på en natt? Ringer de upp anhöriga på nätterna för att tala om att nåt brott tros ha begåtts?

Men jag ska inte haka tag i detta allt för mycket, för som ni säger, journalister är ibland en sort för sig.
Klampar polisen in hos gamla ex och vänner samma kväll/natt så kan de nog ha anledning att gå till pappan också.
Men jag tror ändå han pratat i telefon med polisen 3-4 timmar tidigare.
Citera
2013-08-05, 13:26
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
mycke intressant, och AJ ser ut ungefär som på bilderna från facebooken?? Hur gamla är dom bilderna?

På vilket sätt är en liten röd bil intressant i sammanhanget? Nåt nytt som kommit fram, nya vittnesuppgifter eller fågelkvitter?
Citera
2013-08-05, 13:29
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Klampar polisen in hos gamla ex och vänner samma kväll/natt så kan de nog ha anledning att gå till pappan också.
Men jag tror ändå han pratat i telefon med polisen 3-4 timmar tidigare.

Tråden är så gigantiskt lång och med flera luckor tidsmässigt osv och jag skulle kunna länka till och citera flera inlägg där från början, från 1 juli men då skulle jag spamma tråden totalt så det kan jag inte göra men när jag läste från den tiden i tråden, stod mycket som jag själv både glömt bort och missat men som nu när man hängt med tills nu, kan läsa med andra glasögon än man gjorde då.

NI slog på stort på söndagseftermiddagen och gjorde flera tillslag och har som du säger, säkert då pratat även med pappan.
Citera
2013-08-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
På vilket sätt är en liten röd bil intressant i sammanhanget? Nåt nytt som kommit fram, nya vittnesuppgifter eller fågelkvitter?

är mordvapnet hittat?
Citera
2013-08-05, 13:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jag har aldrig sett honom så jag vet inte. Men bilderna på honom i RDY, s "tröjsammanställning" gav mig en annan syn på hans utseende.
https://www.flashback.org/sp44566735
Citera
2013-08-05, 13:33
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
"Det handlar om ett vidsträckt område, en vägsträcka uppemot en mil, så organisationen räknar med att insatsen tar minst ett par dagar."

= Kabelvägen ?

Mycket troligt att det är Kabelvägen då den är lång och inte helt genomsökt vad det verkar.
Var det fr o m idag och en vecka framåt nu som polisen skulle ha tillgång till fyra likhundar?
Citera
2013-08-05, 13:34
Medlem
Citat:
är mordvapnet hittat?

Tror inga uppgifter om mordvapen förekommer i tråden. Kör hårt nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in