2013-08-05, 11:32
Medlem
Hur "farlig" är I*as pappa CH? Vad har han gjort tidigare? Känns på ngt sätt bra om han kan behandla AJ med vad AJ gjort mot andra.
Citera
2013-08-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
När jag läser vad du skriver så känner jag igen ditt hat för AJ, jag hade samma för mitt ex men den enda man skadar med sådant hat är sig själv och sitt enda liv. Jag har fått massor med hjälp både professionell och av nära och kära och även om jag inte hyser de varmaste känslor för mitt ex så har jag kommit så långt fram att jag inte skulle vilja se han bli oskyldigt dömd i alla fall, vill bara inte ha han i min närhet. Nu kan ju AJ vara skyldig men även oskyldig, tänk på det.

OBS! Nu menar jag inte att du är ett ex till AJ, jämförde bara ditt hat med det jag en gång hade
Nej jag är verkligen inte något ex till AJ! Men tillräckligt nära. Förstår vad du menar. Hatet jag känner till honom är inte lätt att bli av med men jag har länge länge kämpat. När det sedan händer något sådant här hemskt är det snabbt tillbaks i mitt hjärta, växer å blir allt större TYVÄRR! Oavsett om han är skyldig eller inte, så har han förstört livet för många många människor. Det är väldigt svårt men jag jobbar på det. Det som jag vill här är att verkligen hjälpa till. Jag far inte med osanning. Tror du om någon förstår mej rätt bra å jag ska tänka på dina ord.
Citera
2013-08-05, 11:48
Medlem
niggahstolemybikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Hängde kallingarna så där eller har du hängt upp dem? Nu är man ju nojjig av alla bilder och fynd men, kan det vara en blodfläck där på kalsongerna?

Och tejp? Nån hade ju hittat handskar och tejp på Hunneberg, den som också pratade om ölburken. Var det inte silvertejp den personen hade hittat?

Jag kan minnas att jag möjligtvis nämnt något sånt här, fick informationen från MPS. Undrar du något så kan du väl PMa, hänger inte med i tråden så mycket.
Citera
2013-08-05, 11:53
Medlem
Har funderat vidare lite på örngottet som RDY fann i anslutning till BP2 (brandplats 2) och vars vikmärken jag tidigare har påtalat. Kan det vara så här:

Örngottet (kan möjligen vara det kornblåa för 85 kr på http://www.wingsmc.se/?artnr=0001) har beställts och detta sannolikt i samband med något annat MC-tillbehör. Det har levererats, besiktigats (varvid pappbiten har slängts) och därefter återvikts på enklaste sätt, men kanske aldrig sedan kommit att användas. Utöver som en "dämpande och tystande" tygbit mellan diverse bl.a. metallprylar i den där packboxen baktill på en viss Yamaha (och därav det uppvisade slitaget på örngottet). Boken låg kanske även den i samma packbox, skyddad från hårda, kantiga saker av (bl.a.) just nämnda örngott. Och bokens tema; att vara fånge under en lång tid, kan givetvis väcka ett intresse för läsning även hos män.

- -

Extremt grovt om området Vänerns utlopp i Göta älv, och i synnerhet Thn:

- Älven/Den någorlunda naturliga älvfåran = "civiliserad vildmark" (men kan dock svårligen torrläggas, annat än temporärt, ex.vis om en ny Attila skulle tll att behöva begravas svåråtkomligt...)

- Älven/Trollhätte kanal med slussar = civilisation (framsprängd fåra, kan torrläggas)

- Älven/Trollhättans tätort = civilisation

- Väster om älven utanför Thn = "vildmark/skog"

- Öster om om älven utanför Thn = "civilisation/jordbruk" med öar av "vildmark/skog"

- Särfall; Halle- och Hunneberg = skenbar "vildmark", men egentligen "civilisation/rekreation" (förvisso med påtagliga vildmarksinslag, som exempelvis de svårframkomliga rasmarkerna (med ett 40-tal "klevar" = branta stigar upp-/nedför bergsbranterna) runt om dessa tvillingberg, kärr, mossar, gungflyn, tjärnar, brunvattensjöar, Onda hålor, etc)

Hade jag själv varit GM så här öster om älven (som i detta aktuella fall), så hade jag snabbast möjligt åkt österut till första och för mig välbekanta "vildmark" för att göra mig av med kroppen.
Var hamnar jag då? Svaret är en bit in längs Kabelvägen och där omkring.

Om jag som GM är intresserad fiskare skulle ett alternativ kunna vara Igelsjön på Hunneberg.
Antar att detta fortfarande är en sjö i vilken bedrivs put-and-take-fiske på regnbågsforell. Någon som vet hur det är idag?

Men rasmarkerna runt Halle- och Hunneberg är i högsta grad "vildmark". Och mellan BP1 (med S40 som brann) och jordbruksområdet nedanför berget (där AJ enligt trådinlägg har levt under en period av sitt liv) finns flera klevar (nedfartsstigar) att ha med i beräkningen. En kropp om ca 50 kg kan bäras ganska långt av 2-3 personer för att därefter dumpas någonstans i den här och var mycket oländiga rasbarken bland/under stenblock och tät vegetation.

Edit: Rättning av "rasbarken" - skall vara rasmarken. (Alltså den del av en bergsbrant som är nedanför ett mer eller mindre lodrätt bergsstup.)
Senast redigerad av Beow 2013-08-05 kl. 12:29.
Citera
2013-08-05, 11:55
Medlem
Tomatos avatar
Ännu i dag på måndagen oklart när semesterfiraren kommer till sverige.
Inga polisiära framsteg under helgen.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2278440-mangder-av-tips-i-misstankt-mordfall
Citat:
Som TTELA tidigare skrivit väntas den 36-årige man som misstänks för mordet att utelämnas till Sverige, men när är ännu inte klart. Åtminstone har åklagarmyndigheten på måndagmorgonen inga nya uppgifter att förmedla i ärendet, enligt presstjänst. Även från polisiärt håll hälsar man att inget nytt skett i utredningen under helgen.- Man har letat efter henne men det gav inget, säger länskriminalens Thord Haraldsson till TTELA på måndagmorgonen.
Citera
2013-08-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Är det helt omöjligt att tänka sig att AJ tillkallade sina vapendragare i deras V40, lastade kroppen, och drog iväg till Casa De DB, för att akut ta sig undan brottsplatsen, och snabbt sätta ihop en handlingsplan? Att dumpningsplats, eldningsplats m.m. har planerats under färd är nog uteslutet, och att AJ sätter sig i en lägenhet full med blod, en nyligen dödad bekant, och ett sovande barn och funderar är nog inte heller troligt... Speciellt med tanke på nattens tidigare telefonsamtal med CH och PT.
Min teori är att man har tagit sig snabbt som ögat till DB, lagt 30-45 minuter på planering, ompaketering av lik (med vikter, t.ex presenning, sten och silvertejp), dusch och klädbyte.

Att man brytt sig om att klä bilen för att skydda säten m.m., tror jag är överkurs. Jag tror att sängkläder använts till att bära ut kroppen med, då en medvetslös eller död person är mycket svårhanterad, speciellt om det förekommer mycket blod. Om det blåa örngottet har varit med i detta, så skulle jag kunna tänka mig att det har fungerat som en påse för tillhörigheter, eller bara åkt med.

Sedan tror jag att AJ dragit på roadtripp, medan DB och FH har dumpat, eldat bil, stöldanmält bil och slutligen eldat kläder. Allt för att skapa distans tidsmässigt mellan bilbranden och AJ, då det vet att bilen måste brinna, och att ev. spår av IF i bilen knyter den med den som dödat henne, och AJ är huvudmisstänkt efter kvällens telefonsamtal. Likt många av oss, tror jag inte att de riktigt vet hur mycket spår och DNA som kan utvinnas ur en brand, därför separeras fordon och AJ's kläder för att inte kunna kopplas samman som teknisk bevisning.

Om man då utgår från denna teori, vart är en lämplig dumpningsplats ( i vatten) om man utgår från DB's place? Max 10-20 minuters restid, och gärna, men inte nödvändigtvis, i AJ's färdriktning...

Stallbackaån är perfekt. Helt ostört också. Första rondellen på Flygfältsvägen. En avfart slutar i en "blindtarm". Två stora trummor under bron över ån, och djupa vattenfyllda diken som det växer vass i. Tar fem minuter, max. Jag vet inte om polisen och MPS har sökt där.

Tio minuter till Hunneberg därifrån.
Citera
2013-08-05, 12:18
Medlem
Tomatos avatar
Jag kastar upp samma frågeställning som jag skickade till RDY innan han förvann här:

Vad tror du om att Id@ var med vid bp 3 området och kanske lades på marken och förpackades där "oljefläcken" fanns? De kan ju ha tömt ut något de trodde förstörde lukten och kanske blod? Brandförsök?

Sedan tror jag AJ som var mest blodig ville bränna sina kläder där i närheten (bp 3) innan de kom ut till DB och stora vägen som var risky place. Id@ kan sedan packats in i volvon igen. Eller så gick de och hämtade FH,s cheva som var lagligt den dagen. Alt. tog volvo till DB och hämtade FH,s bil och lät id@ ligga kvar under tiden.

Jag är naturligtvis lika öppen för att ha dumpats innan. Men jag tror det fanns saker de behövde från DB innan. Spade, förpackningsmaterial, vikter eller dyl.

Om de sedan gick för att göra sig av med kroppen låter jag vara öppet.
Men jag tror på de använde Chevan eller volvon igen och kanske så långt bort som till kräftdammen eller liknande om de använde volvon. Tog de chevan kanske de vågat korsa stora vägen och därmed dumpat på längre avstånd?
Senast redigerad av Tomato 2013-08-05 kl. 12:21.
Citera
2013-08-05, 12:19
Medlem
bokfodrals avatar
Det finns en tidig artikel från Expressen, att Id*s pappa fått besök från polisen den natten, för att det hade hänt nåt i hennes lägenhet.
Varför dröjde de så när larmet gick? Adressen i sig borde ju räckt.

Nån i början verkade också mena på nån betydelse i att det varit folk där kvällen/natten innan.

Som sagt, en hel del i början av tråden som man glömt eller missat.
Citera
2013-08-05, 12:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det finns en tidig artikel från Expressen, att Id*s pappa fått besök från polisen den natten, för att det hade hänt nåt i hennes lägenhet.
Varför dröjde de så när larmet gick? Adressen i sig borde ju räckt.

Nån i början verkade också mena på nån betydelse i att det varit folk där kvällen/natten innan.

Som sagt, en hel del i början av tråden som man glömt eller missat.
Natten?
Det jag har läst är att han kontaktades av polisen vid sextiden på söndagskvällen som först?
Citera
2013-08-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ännu i dag på måndagen oklart när semesterfiraren kommer till sverige.
Inga polisiära framsteg under helgen.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2278440-mangder-av-tips-i-misstankt-mordfall

Det är helt klart att polisen inväntar den MGM för att vederbörande skall tala om vem GM är därför att man inte klarar av att lösa den uppgiften själv.
Citera
2013-08-05, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Bokfodral.
Hur viker du dina örngott?
Ä
Inte alls verkar det som. Ett örngott som tas direkt ur skåpet borde ha vikränder. Ser i själva verket it som ett använt örngott.

Om örngottet är det som polisen betraktat som intressant vid brandplatsen så kan det kanske bero på att man i BOs, eller barnens sängar fann de tillhörande lakanen, har man satinörngott så har man ett helt set, dvs lakan och örngott.
Citera
2013-08-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TTELA: Dannebacken: Så går Missing People vidare

"Det handlar om ett vidsträckt område, en vägsträcka uppemot en mil, så organisationen räknar med att insatsen tar minst ett par dagar."

= Kabelvägen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in