2013-08-05, 08:13
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Tror du det har med ålder att göra?

Jag tror inte det. Utan snarare på vana hur man blivit upplärd att göra sas. Hur man gjort tidigare i släkten.

mvh

M
Jo, men det kan ju ta tid för exempelvis en dotter att börja inse värdet i att vika fint och ordentligt. Då har det både med ålder och upplärning att göra.
Citera
2013-08-05, 08:18
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Så skulle det mycket väl vara, har själv haft funderingar åt det hållet.

Ja möjlighten kan finnas. Tror att även om AJ har ett rykte om sig som heter duga och kanske ser sig själv som någon sorts gangsterkung så vet brottslingar också när de inte är kung längre utan vem som är större, kan inte tro att AJ ens skulle våga kröka ett hårstrå på IF's huvud.
Citera
2013-08-05, 08:38
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Ja möjlighten kan finnas. Tror att även om AJ har ett rykte om sig som heter duga och kanske ser sig själv som någon sorts gangsterkung så vet brottslingar också när de inte är kung längre utan vem som är större, kan inte tro att AJ ens skulle våga kröka ett hårstrå på IF's huvud.
Varför skulle han inte våga det? Han vågar ju mata på med knytnävsslag i andra brudars ansikten.
Citera
2013-08-05, 08:44
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Varför skulle han inte våga det? Han vågar ju mata på med knytnävsslag i andra brudars ansikten.

Kanske för att de andra brudarna inte har CH som far vilket IF har.
Citera
2013-08-05, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Jo, men det kan ju ta tid för exempelvis en dotter att börja inse värdet i att vika fint och ordentligt. Då har det både med ålder och upplärning att göra.

Om någon hämtat detta örngott hos en kvinna kan denna någon mellanlandat hos henne och lånat fler saker av henne,ex en bil.eller duschat och hämtat kläder där.
Citera
2013-08-05, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Är du född i går eller? Åklagaren jobbar sida vid sida med polisen. Kvoten måste fyllas till varje pris. Sen spelar det ingen roll om det är oskyldiga eller skyldiga som livet får förstört.
Åklagare har ingen kvot att fylla.
Det spelar mycket stor roll om man är skyldig eller ej.
Åklagaren väljer inte vem som blir inburad, det gör TR i första hand.
Snacka inte om sånt du inte har en förbaskad aning om lilla flicka.
Tyst med dig. Du vet inte ett skit.
Citera
2013-08-05, 08:55
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:

En person med AJs temperament (tidigare dömd för misshandel vid ett flertal tillfällen så vad han är för en person har nog alla förstått) klarar oftast inte av att behärska sig om den blir tillräckligt arg. Personen slår urskillningslöst till dess att någon stoppar honom. Att AJ skulle hejda sig och tänka på ev repressalier från I*as pappa finns inte. Den här typen av personer finns överallt i alla s k samhällsklasser. Jag har en vän som jag inte längre kan träffa (hen har idag skyddad identitet) som vid upprepade tillfällen blev svårt misshandlad av sin dåvarande sambo så jag har ganska god insyn i sånt här.
Citera
2013-08-05, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ett mycket realistiskt scenario att ta ställning till.
Bygger du dumpning i vatten och/eller tiden 10-20min på något speciellt ?

Jag har nämnt dumpningsplatsen tidigare och anser den nog vara lite förbisedd.
Om man åker (Alternativ väg BP -> utbrändbil) fast svänger vänster mot vargön och kör upp på östra vägen till rastplatsen precis vid älven.
http://goo.gl/maps/FZfij
där finns alla möjligheter att traska rätt ut på tågbron eller för den delen rakt ner till vattnet å dumpa kroppen.
Man kan också komma till dena platsen om man kör mot vänersborg ut på stora vägen å sen svänger mot vargön. tror detta är ett ännuu snabbare alternativ.
Sen e det bara att följa vägen tillbaka hem till D.B.
Jag käner mig ganska säker på att herrarnas prio nummer ett varit att bli av med kroppen så snabbt det bara går och därför anser jag detta vara ett troligt alternativ.
Dessutom skall ju vittnen sett bilen komma långsamt ner på lilleskogsvägen (östra vägen övergår till Lillaskogsvägen).
Ett troligt händelseförlopp är väl kanske att D.B inte tyckt att det är någon särskillt bra ide alls att man åker hem till hans hus direkt efter och därför kört rätt långsamt i hopp om att de skall hinna enas om ett bättre alternativ. D.B:s hus blev det nog ändå tillslut och därav brandresterna av kläderna..
Jag har förstått det som vitnet från lilleskogsvägen ska ha pratat om två bilar vilket gör mig fundersam. Jag tänker även att det inte är nödvändigt att trion återvät till D.B efter Bil Branden utan enbart var där direkt efter dumningen i älven..
Citera
2013-08-05, 09:13
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Förstod inte riktigt heller men du kanske i så fall är inne på nåt här i det du säger om mangling eller strykning? Äh, det vette sjutton egentligen :/
Den där fågeln får gärna kvittra igen.

Ja den fågeln brukar vara tydlig annars, så lite mer info om varför det är viktigt att observera vikmärken behöver vi nog

För att skriva lite om tankar kring I*a så tycker jag att det är trist att vi vet så lite om henne egentligen. Ett himla kvitter här med både skön- och falsksång från personer som sägs känna de flesta i kommunen, men ingen som kan berätta om eller hur I*a var som person. Vi andra har inte sett hennes lägenhet ens. Det hade gett lite mer info om hon t ex var pedant i hemmet och hur såg det ut om man öppnade garderober och skåp t ex. Nu tog jag enbart detta som ett exempel då en del av oss tror att örngottet kan komma från henne. Någon här bör veta om hon faktiskt ägde ett sådant!?
Citera
2013-08-05, 09:15
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Kanske för att de andra brudarna inte har CH som far vilket IF har.
Det kan vara därför som AJ har hållit sig borta i Polen, och väljer att överlämna sig till polsk polis, och sedan direkt till svensk polis? Att resa hem till Sverige och sedan knata in på station innebär en risk att CH får tag i honom först?
Citera
2013-08-05, 09:20
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
En person med AJs temperament (tidigare dömd för misshandel vid ett flertal tillfällen så vad han är för en person har nog alla förstått) klarar oftast inte av att behärska sig om den blir tillräckligt arg. Personen slår urskillningslöst till dess att någon stoppar honom. Att AJ skulle hejda sig och tänka på ev repressalier från I*as pappa finns inte. Den här typen av personer finns överallt i alla s k samhällsklasser. Jag har en vän som jag inte längre kan träffa (hen har idag skyddad identitet) som vid upprepade tillfällen blev svårt misshandlad av sin dåvarande sambo så jag har ganska god insyn i sånt här.

Utan att avslöja något så kan jag också säga att jag har god insyn i sånt här då jag tyvärr råkar vara en sådan kvinna.
Citera
2013-08-05, 09:24
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Det kan vara därför som AJ har hållit sig borta i Polen, och väljer att överlämna sig till polsk polis, och sedan direkt till svensk polis? Att resa hem till Sverige och sedan knata in på station innebär en risk att CH får tag i honom först?

Kan vara så också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in