Citat:
Ursprungligen postat av
mypenisatrap
Ett mycket realistiskt scenario att ta ställning till.
Bygger du dumpning i vatten och/eller tiden 10-20min på något speciellt ?
Jag har nämnt dumpningsplatsen tidigare och anser den nog vara lite förbisedd.
Om man åker (Alternativ väg BP -> utbrändbil) fast svänger vänster mot vargön och kör upp på östra vägen till rastplatsen precis vid älven.
http://goo.gl/maps/FZfij
där finns alla möjligheter att traska rätt ut på tågbron eller för den delen rakt ner till vattnet å dumpa kroppen.
Man kan också komma till dena platsen om man kör mot vänersborg ut på stora vägen å sen svänger mot vargön. tror detta är ett ännuu snabbare alternativ.
Sen e det bara att följa vägen tillbaka hem till D.B.
Jag käner mig ganska säker på att herrarnas prio nummer ett varit att bli av med kroppen så snabbt det bara går och därför anser jag detta vara ett troligt alternativ.
Dessutom skall ju vittnen sett bilen komma långsamt ner på lilleskogsvägen (östra vägen övergår till Lillaskogsvägen).
Ett troligt händelseförlopp är väl kanske att D.B inte tyckt att det är någon särskillt bra ide alls att man åker hem till hans hus direkt efter och därför kört rätt långsamt i hopp om att de skall hinna enas om ett bättre alternativ. D.B:s hus blev det nog ändå tillslut och därav brandresterna av kläderna..
Jag har förstått det som vitnet från lilleskogsvägen ska ha pratat om två bilar vilket gör mig fundersam. Jag tänker även att det inte är nödvändigt att trion återvät till D.B efter Bil Branden utan enbart var där direkt efter dumningen i älven..