2013-08-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Efter en roadtrip i området finns det många frågor men få svar.

En sak var om de verkligen åkt kabelvägen in från Norra Björke.

http://kartor.eniro.se/m/n7vQa

En annan sak var på vägen som går parallellt med 44 innan avfarten till Norra Björke.
Där hade någon målat gula märken/pilar i vägen.
Är det MPS/Polisen eller har det inte med detta att göra?
Denna vägsträcka ser väldigt passande ut för en dumpning av kropp.

http://kartor.eniro.se/m/n7vGc

Hela den sträckan har MPS sökt av ett par hundra meter inåt.
Citera
2013-08-04, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Med det menade jag att AJ och hans vänner är inte dömda än och det finns fler som i mina ögon är misstänkta. Bara för att polisen har häktat folk så behöver dessa inte vara skyldiga. Svenska polisen vill ju oftast bara fylla kvoten.

Det ska bli mycket intressant att läsa förundersökningen och se i fall flashback-agenterna har rätt angående vissa häktade...
Du yrar ju mer än en halshuggen höna.
Fylla kvoten... Nej du, inte "mord-poliserna".
Snutarna du menar som "fyller kvoter" är de som jagar småpundare.
Mordsnutar är mycket skarpare än de som får vara på stan på helgerna och bråka med fyllon, och bråka med pundarna.
De "riktiga" (mord-) snutarna är "trevliga" och har skarpare hjärnor än de testosteronstinna uppkäftiga småpoliser som springer på gatan.

Att AJ inte är dömd än, beror nog på att rättegången inte har varit än.
Om det skulle vara PT så har han lyckats lura "di" flesta av oss.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Helt riktigt, vet man hur det ser ut så är faktiskt den lättaste och smidigaste vägen (speciellt för ljusskygga individer) rakt utåt "nästan" från Id*s port, grusvägen vi pratar om är c,a 50 m sedan är man i lä med omgivande skog och industribyggnader!! Kan slå vad nästan hur mycket som helst att det är den vägen som Id* har farit!
Vi kanske inte är många som tror på den flyktvägen, men vad gör det? Alla gissar om allt just nu.. Jag skulle tagit den vägen om jag skulle vidare mot Grästorp och/eller Hunneberg. Likaså om jag ville åka över Stallbackabron. Men det är egentligen lönlöst att gissa eftersom vi inte vet vart målet var.
Citera
Medlem
En viktig detalj är att det är ljust nästan dygnet runt vid brottstillfället, skedde bortforslandet efter kl:02.00 så är det att betrakta som dagsljus. H
Citera
2013-08-04, 22:26
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Helt riktigt, vet man hur det ser ut så är faktiskt den lättaste och smidigaste vägen (speciellt för ljusskygga individer) rakt utåt "nästan" från Id*s port, grusvägen vi pratar om är c,a 50 m sedan är man i lä med omgivande skog och industribyggnader!! Kan slå vad nästan hur mycket som helst att det är den vägen som Id* har farit!

Är det ditåt också, det hållet, som den där branddammen ligger?
Citera
2013-08-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
NEJ NEJ inget stopp och stanna. PTs mamma har alltid hållt han bakom ryggen när det vart något, i bland är hon inte hemma, eller vågar inte göra annat än att gå efter PTs pipa så detta är inget omöjligt alls.
Då är frågan återigen hur starkt är alibit för Pt??
Citera
2013-08-04, 22:28
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Kanske. En teori: De har hållit sig till småvägar och undvikit att köra igenom samhällen så gott de har kunnat. Åsaka och sedan på mindre vägar till FH:s bostad vid Kabelvägen. Tror inte de har kört igenom N Björke, där är de allt för välkända.

En annan teori: De har kört förbi Malöga och till Vargön och dumpat Id@ i Göta Älv. Därefter snabbt "hem" till någon för sanering.

Enligt polisen är Kabelvägen intressant, i o m klädbranden som hittades, just för att de häktade setts där vid tiden för hennes försvinnande.
Citera
2013-08-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Vad är det som säger att just ditt sätt att tänka är det enda tänkbara?

Jag kan mycket väl tänka mig när någon lite rattfull, med olaglig bil och ett lik i lasten ska välja färdväg, kanske inte väljer det som nu i efterhand verkar mest rationellt.

Det säger jag inte. Men när Tunhemsvägen redan erbjuder en enkel väg ifrån platsen som är så gott som folktom nattetid så har jag svårt att se varför man ska krångla till det.
Citera
2013-08-04, 22:30
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja inte allt för långt bak i tråden läste jag också om en brand-damm längs Kardanvägen som AJ skulle ha snackat om förr. Då skulle det ha gällt en snubbe som han tänkte blåsa, ha ihjäl och sedan dumpa där. Vet ej vem som skrev om dessa gamla planer?

Här är inlägget:

https://www.flashback.org/sp44367442
Citera
2013-08-04, 22:32
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Enligt polisen är Kabelvägen intressant, i o m klädbranden som hittades, just för att de häktade setts där vid tiden för hennes försvinnande.

De behöver inte ha åkt Kabelvägen för att komma till platsen där brända kläder hittades. Är observationen av de misstänkta på Kabelvägen bekräftad? Eller är det bara observationer av "mystiska" bilar på Kabelvägen som har gjort att Polisen och MPS letar där?
Citera
2013-08-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Är det ditåt också, det hållet, som den där branddammen ligger?

Exakt, bara följ kardanvägen som du kommer ut på efter 50 m grusväg.
Citera
2013-08-04, 22:34
Medlem
Skönt att se att det ständigt ljusnar i fallet.

Något som jag har funderat på. Våra tillvägagångssätt ändras ju ständigt hela tiden och det har ju blivit vanligare att man använder appar nu för tiden.

I mina ögon så verkar de inblandade rätt WT och skulle säkerligen kunna använda sig av gratis appar för att kommunicera.

Om man skickar SMS via Viber eller Whatsup och sedan tar bort dessa appar från sin mobiltelefon, går de fortfarande att spåra de tidigare konversationerna på något sätt? Eller är det någon som vet hur noga poliserna kontrollerar mobiler vid liknande händelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in