2013-08-04, 21:07
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Kan det vara "följebilen" som tappat ett stänkskydd??? Har bilen körts in eller backat in???
Väldigt svårt att veta vilken bil som spåren kommer ifrån samt från vilket håll den kom,
beror ju på om någon behövde ha bilen redo för snabb avfärd och åt vilket håll vidare
färd planerades emot. Kanske AJ:s mors bil saknar ett stänkskydd???
S40:n har körts in och bränts med fronten in mot skogen. Det tyder resterna som ligger kvar på platsen på. Visst kan det vara från en bil nummer två. Tror dock inte att delarna tillhör någon annan bil än s40:n.

En tänkbar följebil skulle kunna var en Mercedes. Typ vito eller liknande. Långsökt dock. Hittade en del från en Mercedes på vägen mellan brandplats 2 och kalhygget med oljefläcken.
Plastdetaljen har en mercedeslogga.
Citera
2013-08-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Var de där innan polisen kom alltså? Gick de inte in i trapphuset?

Ändrar, du kanske menar måndagen?

Ja detta var på måndagen, efter avspärrningarna. Då de anhöriga gick dit för att se hur allt såg ut och kolla även i grönområdet när den kom körandes.
Citera
2013-08-04, 21:09
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Stänkskyddet är till högersidan på bilen. Där det hittades, är det möjligt att de kört in så att höger sida på bilen hamnat där stänkskyddet låg?

I regel lossnar ju stänkskydd från bilar när man backar emot någonting så att stänkskyddet kläms mellan det roterande däcket och det man backar emot. Åt vilket håll stod bilen parkerad? Var fronten ut mot vägen eller in mot skogen?
Senast redigerad av Grotrocken 2013-08-04 kl. 21:09. Anledning: Felstavning
Citera
2013-08-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Hittade det här inlägget

https://www.flashback.org/sp44434957

Vart på kartan skulle denna plats varit? Vilket väderstreck från Grästorp sett?

Gullåkravägen i Floby, förbi idrottsplatsen och rätt ut i skogen! Och det går att åka småvägar dit från Grästorp via orterna Nossebro, Jonslund, Vedum och Larv!

Iakttagelsen är riktig och polisen är tipsad men sen om det har med detta att göra känns ändå lite långsökt! Men det är naturligtvis inte är omöjligt! Men det krävs nog lite lokalkännedom för att hitta ut i skogen den vägen och det vet jag inte om dessa killarna har när det gäller detta området?

Man kan givetvis ha denna iakttagelse i bakhuvudet men jag sätter nog hellre en slant på området kabelvägen/kräftdammen osv. som diskuterats i denna tråden för det känns mer sannolikt med tanke på de spår dom lämnat efter sig i trapphuset och de andra fynden som gjorts!
De har haft panik och jävligt bråttom att försvinna från platsen! Och dom har alla gånger haft lika bråttom att dumpa kroppen, kan inte tänka mig att dom kört några längre sträckor i alla fall!

Någon som vet i fall den där branddammen som skulle ligga utefter Kardanvägen är kollad ordentligt?

Jag tror mindre på Hunneberg eftersom det verkar vara ett område som det kan röra sig mycket folk runt och de här grabbarna var nog inte så intresserade av något utomstående sällskap vid tillfället!

Kartlänk:
http://www.hitta.se/karta?ref=start#var=gull%C3%A5krav%C3%A4gen%20flob y&from=1&pageCount=20&level=1&sm=6&center=6456914: 1328244&type=map&zl=4&bounds=6448689:1353937,64491 56:1354777&rlm=1
Citera
2013-08-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har ett stort antal sidor att läsa ikapp så detta är kanske redan diskuterat isf sorry.

Jag tror att samtalet mellan AJ och PT är gnistan till att IF mister livet. AJ spinger hem till morsan och ringer till DB som tar med sig FH och åker till Östra M. AJ står och pratar i telefon säger någon runt 02:30 men jag tror att han bara fejkar för att inte väcka alltför stor uppmärksamhet när han väntar på polarna.

Han sätter polarna i arbete samtidigt som han själv sticker iväg med sin MC. Kompisarna dumpar kroppen snarast möjligt troligen inte alltför långt ifrån THN. Sen bär det iväg hem till först DB för tvätt och ett ombyte kläder samma sak sker hos FN men här hämtas även en Golf. Därifrån upp och bränn bilen och lite annat. De tar på sig det nya ombyte och åker hem till FH med Golfen.

Huruvida brandplats 2 och 3 rör detta fallet har jag ingen uppfattning ännu, jag måste först läsa ifatt nästan hela dagens inläggsskörd.

Jag håller med, hon mister sitt LIV på grund av AJ och PT! Sen bodde ju PTs mamma strax brevid, exemplariskt att föra henne dit medan folk blir lockade av att åka till hunneberg
Citera
2013-08-04, 21:13
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
S40:n har körts in och bränts med fronten in mot skogen. Det tyder resterna som ligger kvar på platsen på. Visst kan det vara från en bil nummer två. Tror dock inte att delarna tillhör någon annan bil än s40:n.

En tänkbar följebil skulle kunna var en Mercedes. Typ vito eller liknande. Långsökt dock. Hittade en del från en Mercedes på vägen mellan brandplats 2 och kalhygget med oljefläcken.
Plastdetaljen har en mercedeslogga.

Vet man om det finns nån Mercedes i bekantskapskretsen kring de misstänkta? Om den delen du hittat skulle kunna vara följebilens och om den kan tänkas vara en merca, är det ju en konstig slump i så fall om en merca-detalj hittats där vid oljefläcken?
Citera
2013-08-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Ja detta var på måndagen, efter avspärrningarna. Då de anhöriga gick dit för att se hur allt såg ut och kolla även i grönområdet när den kom körandes.

Aha då han var på en roadtrip....var det han så är han ännu kyligare än jag redan trott.
Citera
2013-08-04, 21:16
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Var det fullmåne natten det hände?
Det hade regnat på kvällen så antagligen var det mulet också.
Citera
2013-08-04, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Och jag tror inte att man precis före man ska iväg på en akut utryckning, kopplar upp sig och skriver en status. Näpp, då är det ut i bilen med byxorna vid knäna- fort som f-n iväg
Kopplar upp sig? Du får det att låta som 80 talet med ett modem som lät roligt.
Nu är man i princip alltid uppkopplad, och en Facebook-app vet jag att det finns, tar kanske 20 sekunder från att man tänker att man ska skriva ett meddelande tills det är sänt, så det borde gå fort med Facebook-appen också.
Citera
2013-08-04, 21:18
Medlem
Disasterbators avatar
Tror delen kommer från en Mercedes Benz A169. En liten a-klass alltså.
Citera
2013-08-04, 21:20
Medlem
bokfodrals avatar

Ja, det är ju en redig bit dit bort från händelsernas centrum. Det är så utspritt allt detta! Det är Hunneberg, det är Kabelvägen, det är där kläder bränts och det är inte gott om tid det handlat om den här natten.
Mest koll har ju polisen i det här och som du säger, man kan ha det här i bakhuvudet så länge.
Citera
2013-08-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Jag håller med, hon mister sitt LIV på grund av AJ och PT! Sen bodde ju PTs mamma strax brevid, exemplariskt att föra henne dit medan folk blir lockade av att åka till hunneberg

Men shit stopp stanna. Det känns liiiiite överdrivet att tro att någon av AJ:s eller PT:s mamma har gömt ett lik eller ens en skadad. Nog för att iaf AJ:s morsa verkar kunna se lite mellan fingrarna, men det finns väl gränser hoppas jag. Nej det där är nog att fantisera för mycket, bevare mig väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in